Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Helt latterlig spør du meg! Anonymkode: a291a...663
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Ikke verdt 5 øre! Listhaug må vekk! Anonymkode: 371b7...294
soleia Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 - og Listhaug sin "unnskyldning" var enno verre. Den klassiske "beklager at du blei krenka". Dama spyttar i ansiktet på kritikarane når ho no begrunnar sletting av innlegget med at det er pga biletrettar. Dette kan ikkje Erna finne seg i, dama må vekk!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Flaut av Solberg. Skremmende av Listhaug. Jeg heier så veldig på Bjørnar Moxnes!!! Anonymkode: c3220...171
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Helt verdiløs. Jeg har aldri stemt Rødt, men må si at nå er de det eneste politiske partiet som har min respekt. Anonymkode: 44fba...c43
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Jeg er så lei av kalkulerte uttalelser fra politikerene. Enten får de uforbeholdent unnskylde og innse at de har gjort noe dumt, eller de får stå for sine handlinger og uttalelser. Dette diplomatiske pratet som tydeligvis er sterkt bearbeidet av rådgivere er verdiløst svada. Anonymkode: 38687...8db
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Det er jo veldig som "unnskyld hvis du fikk vondt da jeg slo deg i hodet med en stein" Anonymkode: ad5e0...fdf
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så lei av kalkulerte uttalelser fra politikerene. Enten får de uforbeholdent unnskylde og innse at de har gjort noe dumt, eller de får stå for sine handlinger og uttalelser. Dette diplomatiske pratet som tydeligvis er sterkt bearbeidet av rådgivere er verdiløst svada. Anonymkode: 38687...8db Enig. Må si at jeg lurer på hva de anser verdien av slikt tåkeprat å være. Det er jo ingen som ikke oppfatter forskjellen mellom "Beklager at jeg gjorde noe dumt" og "Beklager at du opplevde det dumt". Kan det være noe bedre å fremstå som sleip og ordkløyver enn som en person som evner å ta ansvar og beklage når det er på sin plass? Anonymkode: 44fba...c43
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 Helt enig at det er så dumt gjort av listhaug og hun burde bare legge seg flat. Men hvorfor må ikke Støre be om unnskyldning for å sammenligne listhaug med breivik? Det er jo like hårreisende. Dette er som to uoppdragne unger. Det begynte med at jeg tok igjen tull Anonymkode: 0c6e4...844
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt enig at det er så dumt gjort av listhaug og hun burde bare legge seg flat. Men hvorfor må ikke Støre be om unnskyldning for å sammenligne listhaug med breivik? Det er jo like hårreisende. Dette er som to uoppdragne unger. Det begynte med at jeg tok igjen tull Anonymkode: 0c6e4...844 Har han faktisk gjort det? Anonymkode: 44fba...c43
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #11 Skrevet 15. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt enig at det er så dumt gjort av listhaug og hun burde bare legge seg flat. Men hvorfor må ikke Støre be om unnskyldning for å sammenligne listhaug med breivik? Det er jo like hårreisende. Dette er som to uoppdragne unger. Det begynte med at jeg tok igjen tull Anonymkode: 0c6e4...844 Nei, det er ikke hårreisende. Hun forfekter jo eksakt samme tankegods: at AP er en sikkerhetsrisiko for Norge og at AP bereder veien for en farlig, militant islamisering av landet. Sånt kan man faktisk ikke uttale seg som ansvarlig politiker. Anonymkode: 0e059...3fb
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #12 Skrevet 15. mars 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt latterlig spør du meg! Anonymkode: a291a...663 Ja, den er som amerikanerne sier "a day late and a dollar short"! Anonymkode: 0e059...3fb
the amazing spidermamma Skrevet 15. mars 2018 #13 Skrevet 15. mars 2018 Det som er trist, er at uansett hva som skulle skje med Listhaug, så får tilhengerne hennes vann på mølla. Hvis hun hadde måttet gå, hadde hun blitt deres martyr. Men jeg er spent på den beklagelsen som skal komme ila dagen. Det er vel ingen som tror på at en dreven pr-rådgiver ikke skjønte hva hun gjorde med det innlegget.
sug lut Skrevet 15. mars 2018 #14 Skrevet 15. mars 2018 For lite og for seint. Erna har solgt rompa si for makt og det er bare trist.
amandine Skrevet 15. mars 2018 #15 Skrevet 15. mars 2018 11 minutter siden, sug lut skrev: For lite og for seint. Erna har solgt rompa si for makt og det er bare trist. Ironisk nok har hun ikke makt nok til å få Sylvi til å oppføre seg engang..
sug lut Skrevet 15. mars 2018 #16 Skrevet 15. mars 2018 2 minutter siden, amandine skrev: Ironisk nok har hun ikke makt nok til å få Sylvi til å oppføre seg engang.. Erna var en gang en politiker jeg hadde meget stor respekt for, selv om partiet hennes ikke er mitt.
Lessismore Skrevet 15. mars 2018 #17 Skrevet 15. mars 2018 Sylvi er skummel. Hun nører oppunder en frykt i folket om at «islam skal ta oss.» Og så legger hun skylden på AP, helt åpenlyst, og enkelte tror henne. Hun er allerede opphøyet til en slags gud i noen miljøer, og uansett hva Erna gjør nå, blir det feil. Å fjerne henne vil - som noen sier over her - føre til at hun blir martyr, mens å beholde henne, gjør at hun kan fortsette. Det skremmer meg litt.
*Miss Marple* Skrevet 15. mars 2018 #18 Skrevet 15. mars 2018 For lite og for sent. Man kan jo lure litt på hva slags makt Listhaug har som kan trosse statsministeren slik. Regjeringen er fullstendig uten troverdighet etterhvert.
sug lut Skrevet 15. mars 2018 #19 Skrevet 15. mars 2018 Tilgi dem ikke, de vet hva de gjør. De puster på hatets og ondskapens glør.
hopla Skrevet 15. mars 2018 #20 Skrevet 15. mars 2018 Absolutt ingenting Listhaug gjør overrasker. Den dama er så kald og kalkulerende at alt har sluttet å forbause meg, kvoten min på den fronten ble full da hun var byråd (?) i Oslo. Men høyre? Der er jeg svært svært overrasket. Solberg undergraver jo seg selv fullstendig. Hun mister jo all tillit som leder og som statsleder. Selv hører jeg til på venstresiden i politikken, og er jo grunnleggende uenig med høyres politikk. MEN jeg har alltid følt meg trygg med høyre ved makten. Uenig i svært svært mye, men trygg på at landet ville takle en evt krise på en god måte. Nå kjenner jeg at jeg mister den tryggheten. Når vi har en statsminister som ikke kan kontrollere sine egne ansatte, så føler ikke jeg at hun er kompetent til å styre landet. For meg mister Erna all troverdighet som statsleder.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 15. mars 2018 #21 Skrevet 15. mars 2018 Omtrent like mye verdt som en fireårings unnskyldning etter å ha blitt truet med inndragelse av lørdagsgodter.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #22 Skrevet 15. mars 2018 2 timer siden, Lessismore skrev: Sylvi er skummel. Hun nører oppunder en frykt i folket om at «islam skal ta oss.» Og så legger hun skylden på AP, helt åpenlyst, og enkelte tror henne. Hun er allerede opphøyet til en slags gud i noen miljøer, og uansett hva Erna gjør nå, blir det feil. Å fjerne henne vil - som noen sier over her - føre til at hun blir martyr, mens å beholde henne, gjør at hun kan fortsette. Det skremmer meg litt. Får håpe Solberg har vett til å gjøre rokeringer, og dermed griper sjansen til å flytte henne fra juss og over i et lite tøysedepartement. Anonymkode: 0e059...3fb
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2018 #23 Skrevet 15. mars 2018 Erna viser at hun er villig til å godta hva som helst, bare hun får sitte med makten. Problemet - som det ikke virker som om hun er klar over selv - det er at hun ikke lenger sitter med den reelle makten, i hvert fall ikke greier å utøve den (hvis hun da ikke er en skap-Frp'er, noe hennes handlinger i det siste kan gi inntrykk av). Nå er det i realiteten Frp som styrer landet, Erna er lederen som gjør som de sier. Vi må ikke glemme at dette er de Erna mener er best egnet til å styre landet vårt... Listhaug er en løs kanon, kan ikke la seg styre. Og Erna unnskylder henne - uten å se at hun da lar seg styre av Listhaug. Erna står og sier i intervjuer at hun fremdeles har tillit til Listhaug - selv om Listhaug nektet å fjerne innlegget på fb i fem dager etter at Erna hadde bedt henne fjerne det. Det er en veldig tydelig maktdemonstrasjon fra Listhaug, og Erna - når hun godtar det - viser at hun legger seg flat for den makten. Det er umulig å ha tillit til en medarbeider som nekter å gjøre som sjefen krever. Men Erna er likevel villig til å latterliggjøre seg selv ved å prøve å forsvare det. Det er latterlig at Erna fortsetter å forsvare dette! Og det er kanskje det hun også har begynt å innse når hun i dag ga Sanner jobben med å beklage til Stortinget på vegne av regjeringen. Hvis dette var et enkelttilfelle fra Listhaugs (og Frps) side, så hadde det likevel vært mer enn ille nok til at Erna burde stått frem som en tydelig leder og fjernet Listhaug fra regjeringen. Men dette var jo ikke et enkelttilfelle, det er tilfelle nr. x hvor Listhaug viser at hun gjør som hun og Frp vil, helt uavhengig av hva Høyre og regjeringspartene mener. Når Erna fortsetter å godta dette (for hun godtar det når hun lar dem fortsette!), da viser hun at hun støtter dem. Og hun viser veldig, veldig tydelig at hennes posisjon som regjeringens leder nå bare er en gallionsfigur, den egentlige kapteinen styrer skuta - dvs. Frp. De Erna mener er de beste hun vet om til å lede landet vårt er altså: - en som er dømt for vold mot en innvandrer. Han mente Erna det var smart å gjøre ham til midlertidig integrerings- og innvandringsminister en periode i 2017. Hun mente også at det var smart å gjøre Sandberg til Fiskeriminister, til tross for at hans kunnskap om fiskeri var lik null. - en oljeminister som slapp unna rettssak etter sex med en 16-åring fordi 16-åringen ble for psykisk skadet til å greie å gå gjennom med en sak. - en justisminister som ikke akkurat er opptatt av å følge lover og regler selv, hverken de skrevne eller de uskrevne. Som aldri unnskylder det hun faktisk gjør når hun blir presset til en unnskyldning, men som velger å unnskylde at andre ikke takler å høre det hun sier og gjør. Som en falsk angrer står hun der på talerstolen i Stortinget, kledd slik at hennes store gullkors er det som stikker seg ut i antrekket, som om det korset kunne gjort henne mer troverdig (hun er jo en hån mot de verdiene hun later som om hun fronter). Hun er farlig for landet slik hun hisser opp til hat, og Erna godtar det ved å la henne fortsette. - en finansminister som har innrømmet at hun tidligere har visst om at partifeller har begått straffbare seksuelle handlinger mot unge, uten at hun har meldt fra. Og som når hun fikk vite om at annen partifelle hadde sex med barn under den seksuelle lavalder har sagt til de som varslet henne at det var best hun ikke fikk vite mer - dvs. hun valgte bevisst å ikke melde fra til politiet om straffbare handlinger, noe som er et lovbrudd etter Straffeloven. En finansminister som nekter å diskutere dette, som bare hevder hun ikke husker, og som da mener at hun kan gjøre som hun vil og at hun ikke skal straffeforfølges for dette. At politiet ikke har startet etterforskning på dette er meg ubegripelig! Uansett er det helt uforståelig at Erna velger å la en finansminister med en så farlig dårlig hukommelse få sitte i sin stilling. DETTE er det mannskapet ERNA mener er kremen av norske politikere, de ERNA mener er de vi har som er best skikket til å styre landet. Hun sier at folk må få en ny sjanse. Helt klart, vi kan gi dem mange sjanser i helt andre stillinger, privat og offentlig. Men å gi slike personer så fremtredende maktposisjoner i samfunnet vitner om en ekstremt dårlig dømmekraft fra Ernas side! Det at hun så stadig velger å forsvare disse, det bare understreker at hun har mistet svært mye av sin dømmekraft i maktens rus. Og ikke minst viser det veldig tydelig at Erna nå bare er en marionett i Frps hender, en gallionsfigur helt uten makt selv. Det merkeligste er at hun velger det selv, noe som ytterligere gjør at man bør stille spørsmålstegn ved hennes Anonymkode: c98ab...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå