Gå til innhold

Store skilsmissebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bor de? Holder de på annenhver helg og en dag i uken hos samværsforelder, ønsker de 50/50 når de selv kan velge eller forsvinner samværet ut, fordi flytting blir stress? Siste alternativ er vel å bytte til å bo fast hos den andre fordi den har større bolig, mer sentral bolig etc? 

Anonymkode: c255f...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste jeg kjenner har gått bort fra 50/50 når de blir tenåringer og pubertetens egoisme gjør de i stand til å si hva de mener.

De fleste barn er veldig opptatt av rettferdighet, og er veldig redd for å såre foreldrene sine, og vil derfor ikke si imot 50/50, men en gang i tenårene blir de egoistiske nok til å tørre si ifra.

Jeg bar barn på 14 og 16 år og det er mange skilsmissebarn i omgangskretsen, jeg vet bare om to som fremdeles bor 50/50, de fleste har altså sluttet med det.

Anonymkode: 9a715...386

Skrevet

Mine fortsetter med 50/50 ut vgs etter eget ønske, de vil se faren like mye som meg :-)

Anonymkode: cce9c...f0c

Skrevet

Noen venner av oss har gjort det slik at ungene bør mest et sted, men så har den andre ansvaret for fritidsaktiviteter, kjøring, utstyr, konkurrnser osv. Det gjør at ungdommne ser omtrent like mye til begge foreldrene i hverdagen selv om de har en fast "base" der de bor.

Anonymkode: b7784...903

Skrevet

Min tenåring sluttet med de faste dagene midt i ungdomsskolen. Etter den tid var han mest hos meg, og nå gjør han selv avtaler med faren når han vil være der. Går på vgs nå. Vi bor i samme nabolag, så det er lett å bare stikke til far når det passer.

Anonymkode: 7fe9e...aaf

Skrevet

Jeg har to stebarn på snart 12 og 15 år. De bør fortsatt 50/50. Men hva som skjer fremover vet vi ikke.

Anonymkode: 42f01...6dd

Skrevet

Jeg har 2 tantebarn på 13 og 16 år, de har fremdeles 50-50. De ønsker å bo mest hos pappa, men mamma nekter

Anonymkode: 1a5aa...14c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 2 tantebarn på 13 og 16 år, de har fremdeles 50-50. De ønsker å bo mest hos pappa, men mamma nekter

Anonymkode: 1a5aa...14c

Sånn var det for ei jente jeg kjenner også, endte med at jenta som 16-åring gikk til barnevernet og ba om hjelp til å flytte hjemmefra for hun orket virkelig ikke den flyttingen frem og tilbake lenger...

Hun fikk hjelp til å skaffe en hybel, søkte bortebostipend og bidrag fra både mor og far. Hun elsket å kunne falle til ro i sin egen lille "hule", pakke ut, pynte litt og vite at neste gang hun skulle pakke ned noe var når hun skulle på ferie.

Anonymkode: 9a715...386

Skrevet

Da jenta var 14 flyttet hun permanent hit og var hos mor til middag hver dag. Vi har alltid bodd nær hverandre og har samarbeidet godt, men jenta ville ha én seng og én adresse. Can't blame her.

Anonymkode: e2176...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...