Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Min datter er 8.5 år, og den siste tiden har jeg merket noen tilfeller hvor hun lukter svette. Hun dusjer foreløpig ikke hver eneste dag, men ca annenhver dag pga trening. Jeg må nok starte med å sende henne i dusjen hver eneste kveld, men etterhvert blir det kanskje nødvendig med deo. Selv om jeg synes det høres fryktelig tidlig ut. Hva er deres erfaringer med barn, svettelukt og tidspunkt for å starte med deo? Anonymkode: b2fa8...567
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 En gang mellom 8 og 12 år er vanlig, det er veldig individuelt når de begynner lukte. På forrige foreldremøte i 5.klasse ba læreren oss snakke med barna om hvor viktig det er å dusje og vaske seg etter gym og gjerne sende med dem deo. Det var visst en ganske ubehagelig lukt i klasserommet i mattetimen etter gym Jenter kommer jo i puberteten tidligere enn guttene, så selv om vi liksom er innstilt på at det er guttene som stinker tåfis og svette når de kommer i puberteten er nok ikke jentene særlig bedre. Tror eldstemann her som er gutt begynte med deo da han var rundt 10 år, de to yngste skiller det bare 1.5 år på og de er nå 9 og snart 11, de fikk deo begge to i høst. Ingen av dem har antydning til pubertet enda, og jeg har ikke kjent lukt fra dem, men siden flere venninner hadde begynt ville de også ha. Helt greit synes jeg. Anonymkode: 2dc39...b2a
gale damen Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Når hun begynner å lukte er det tid for å begynne.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Min er 10 1/2 år og hun har nettopp begynt nå, merket litt svettelukt på henne i det siste. Hun dusjer hver kveld. Anonymkode: c1ba0...634
klg,2 boys now:) Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Abselutt ikke tidlig.greit å få inn vanen så fort som mulig
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Mine gutter på 10 og snart 13 har begge deo, men ingen av dem bruker det fast hver dag enda. Litt når det passer dem. Ingen av dem lukter noe særlig heller enda.
**snuskeluska** Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Min gutt startet da han var 10 år. Begynte med det da jeg kjente at han luktet svette etter trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå