Gå til innhold

Hvorfor kritikk mot Listhaug? (Mulla Krekar...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er slik at Norge beskytter terrorister. Jeg er helt enig med Listhaug, SEND de på haue og ræva ut igjen!!!!! 

Jeg skjønner ikke kritikken mot henne i forhold til dette... Hun gjør en KJEMPEJOBB!!!!! 

Anonymkode: bc299...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det begynner å bli litt hyklerisk. Jeg føler helt ærlig at de fleste har en prinsippsak om at alt Listhaug sier, skal motarbeides.

Hun snakket ikke om Utøya, og alle med en halv hjernecelle kunne skjønne hva hun mente, hvis de bare prøvde. Det der har blitt blåst helt ut av proporsjoner, og jeg fatter ikke hele denne "Jeg er så krenket" politikken, som AP kjører nå. 

Anonymkode: a9dfc...066

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er slik at Norge beskytter terrorister. Jeg er helt enig med Listhaug, SEND de på haue og ræva ut igjen!!!!! 

Jeg skjønner ikke kritikken mot henne i forhold til dette... Hun gjør en KJEMPEJOBB!!!!! 

Spørsmålet er hvem du skal sende på hode og ræva ut og hvor du skal sende dem.

Uten domstolbehandling vil vi garantert ta uskyldige. Ønsker du å bo i et land der du risikerer at politiet står på døra en dag tar fra deg statsborgerskapet og setter deg på et fly ut av landet fordi naboen misliker deg og har tipset politiet om at du samarbeider med terrorister? 

Jeg går ut fra at du ville foretrekke at de måtte vente på en domstolbehandling?

Anonymkode: 15431...54c

Skrevet

I denne saken handler det vel om å kunne ta fra de passet før og mens saken blir behandlet i rettssystemet. Sånn at en terrorist ikke kan reise rundt med norsk pass. De har forresten gjort dette i Storbritannia.  

Helt enig med Listhaug.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er hvem du skal sende på hode og ræva ut og hvor du skal sende dem.

Uten domstolbehandling vil vi garantert ta uskyldige. Ønsker du å bo i et land der du risikerer at politiet står på døra en dag tar fra deg statsborgerskapet og setter deg på et fly ut av landet fordi naboen misliker deg og har tipset politiet om at du samarbeider med terrorister? 

Jeg går ut fra at du ville foretrekke at de måtte vente på en domstolbehandling?

Anonymkode: 15431...54c

Barnevernet kan akuttfjerne barn uten dom.

Politiet kan arrestere uten dom.

Men Norges regjering skal ikke kunne frata pass ved mistanke om terrorisme, uten dom? 

Skrevet

Du skal være bra hjernedød for ikke å se konsekvensene av damas sleivete kjeft! Saken omhandler ikke lenger det passet, det sørget dama fint for å ødelegge selv. Vil hun tilbake til den debatten har hun en god jobb å gjøre med egen væremåte, moral, etikk og ja..., i grunn det aller meste. Avskum tiltrekker seg avskum og det er ikke forsvarlig at slike mennesker leder landet!

Anonymkode: 33642...c88

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Amen!

Anonymkode: 35ddc...072

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Amen!

Anonymkode: 35ddc...072

Amen til HVA. Jeg kan tolke det til mangen ting.

Anonymkode: 71101...349

Skrevet

Forøvrig er ikke Mulla Krekar norsk statsborger, det har han aldri fått innvilget. Problemet med han er at man ikke får returnert han til Irak, der han kommer fra, da vi ikke har lov til å returnere mennesker om det er fare for henrettelse og/eller tortur -og det er det. Så, å frata ett norsk statsborgerskap kvitter oss ikke med ansvaret vi har for mennesker i eget land, uansett

Anonymkode: 33642...c88

Skrevet
1 time siden, 3 i april skrev:

I denne saken handler det vel om å kunne ta fra de passet før og mens saken blir behandlet i rettssystemet. Sånn at en terrorist ikke kan reise rundt med norsk pass. De har forresten gjort dette i Storbritannia.  

Helt enig med Listhaug.

Nei, sånn jeg har lest meg til det, så handler det om å kunne frata noen norsk statsborgerskap uten at det blir behandlet i rettssystemet overhode. Om den som har mistet sitt statsborgerskap mener det er feil, så er det vedkommende som må ta saken til retten. Høyre og Frp stemte for denne ene delen av forslaget, de andre, Ap, KrF, Sp og SV stemte mot.

https://www.faktisk.no/artikler/dK/er-arbeiderpartiet-imot-a-frata-terrorister-og-fremmedkrigere-statsborgerskapet

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet kan akuttfjerne barn uten dom.

Politiet kan arrestere uten dom.

Men Norges regjering skal ikke kunne frata pass ved mistanke om terrorisme, uten dom? 

Du er uopplyst. Politiet kan bare holde deg i 24 timer uten dom. Så må du "fremstilles for varetektsfengsling" som det heter. Der kan en dommer idømme deg 4 ukers varetekt for å gi politiet mulighet til å etterforske. Trenger de mer tid, må det innom retten igjen. Dersom det ikke er såkalt fare for bevisforspillelse eller fare for gjentagelse, så kan de ikke holde på deg. Da må de slippe deg mens de etterforsker ferdig. 

Akuttplasseringer hos BV er ikke en straff, så det er et irrelevant eksempel.

For øvrig har ikke Listhaug gjort noen "kjempejobb" når det gjelder mullah Krekar. FrP gikk til valg på å utvise ham allerede i 2013...

Anonymkode: fe44f...f89

Skrevet

HVA HAR SKJEDD MED AP?? Gjør de noe annet enn å sutre? Dette blir verre og verre...

Anonymkode: df4ac...720

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HVA HAR SKJEDD MED AP?? Gjør de noe annet enn å sutre? Dette blir verre og verre...

Anonymkode: df4ac...720

Å sutre??? Hvilken stein har du bodd under?

Jeg har aldri stemt AP, men hvem som helst kan vel se at Listhaugs siste utspill rett og slett er med på å gjøre det FARLIG å være AP-medlem. Hun fisker i opprørt vann og fungerer som direkte inspirasjon for skrullinger. Noen av dem kan være like skrudde som ABB.

Anonymkode: fe44f...f89

Skrevet
På 14. mars 2018 den 10.31, Anonym bruker skrev:

SÅ ENIG 

Anonymkode: 35f8a...b13

Skrevet
På 14.3.2018 den 10.31, Anonym bruker skrev:

Når man forstår så lite som du åpenbart gjør om hvorfor noen ting er som de er, så gjør man lurt i å begrense ytringene sine til anonymforum på nettet. Bare et tips.

Anonymkode: 3c831...f26

Skrevet

Når man forstår så lite som du åpenbart gjør om hvorfor noen ting er som de er, så gjør man lurt i å begrense ytringene sine til anonymforum på nettet. Bare et tips.

hvem er du, som anonym på nettet, kan si at andre anynyme på nettet forstår så lite at de ikke burde ytre seg?

Er det bare ytringsfrihet og demokrati så lenge anonym her og andre er enig med deg?

Anonymkode: 474d1...933

Skrevet
På 14. mars 2018 den 13.00, Himmel og hav skrev:

Nei, sånn jeg har lest meg til det, så handler det om å kunne frata noen norsk statsborgerskap uten at det blir behandlet i rettssystemet overhode. Om den som har mistet sitt statsborgerskap mener det er feil, så er det vedkommende som må ta saken til retten. Høyre og Frp stemte for denne ene delen av forslaget, de andre, Ap, KrF, Sp og SV stemte mot.

https://www.faktisk.no/artikler/dK/er-arbeiderpartiet-imot-a-frata-terrorister-og-fremmedkrigere-statsborgerskapet

Nå må ikke du komme og ødelegge en god og saklig diskusjon med kjedelige fakta. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hvem er du, som anonym på nettet, kan si at andre anynyme på nettet forstår så lite at de ikke burde ytre seg?

Er det bare ytringsfrihet og demokrati så lenge anonym her og andre er enig med deg?

Du har lov til å ytre deg. Men fordi det du sier er så dumt og vitner om så liten forståelse, så gjør du lurt i å begrense det til forum der du er anonym. Kun et vennlig tips, slik at du slipper å fremstå som en komplett idiot overfor mennesker du kjenner. 

Skrevet

Du har lov til å ytre deg. Men fordi det du sier er så dumt og vitner om så liten forståelse, så gjør du lurt i å begrense det til forum der du er anonym. Kun et vennlig tips, slik at du slipper å fremstå som en komplett idiot overfor mennesker du kjenner. 

Det var ikke meg. Men selv om du syntes jeg var en komplett idiot, så er det vel ikke dermed sagt at jeg faktisk er det? Selv om jeg kanskje ikke har de samme meningene som deg.

Er så lei av at folk skal svare andre med at de er dumme/mindre smarte osv osv fordi de ikke har de samme meningene som de selv har.

Kom med grunner til at du ikke mener det samme, så får du min respekt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var ikke meg. Men selv om du syntes jeg var en komplett idiot, så er det vel ikke dermed sagt at jeg faktisk er det? Selv om jeg kanskje ikke har de samme meningene som deg.

Er så lei av at folk skal svare andre med at de er dumme/mindre smarte osv osv fordi de ikke har de samme meningene som de selv har.

Jo, du er idiot dersom du ikke har forstått hvorfor utlevering av Mullah Krekar er en så vanskelig sak. Og det er det vel greit å ikke flagge til all verden? Dette handler ikke om å ha ulike meninger, det handler om å forstå hvorfor verden fungerer som den gjør.

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellige meninger er helt flott, men når det tydelig går frem at noen faktisk ikke skjønner fakta er det jo vanskelig å diskutere på likt grunnlag. Mange 'pro-listhaug' viser at de ikke leser annet enn overskriftene og ikke evner å være kildekritiske. Da fremstår de lett litt dumme, dessverre. 

Anonymkode: b1884...cc5

Skrevet (endret)
På 3/14/2018 den 10.59, 3 i april skrev:

Helt enig med Listhaug.

Nei, det er ikkje det det handlar om, det handlar om statsborgarskap og ikkje pass.  Frp + Høgre meiner at det ikkje trengs nokon dom for å kunne ta frå nokon statsborgarskapet når dei har to. 

Men same kva ein meiner om akkurat den saka, så er ikkje det poenget.  Poenget er at når mindretalsregjeringa ikkje får gjennomslag i Stortinget for sine forslag, så set ministeren seg til å rope  slagord og driv respektlaus omtale av opposisjonen.  Det er ikkje slike politikarar dei fleste av oss ynskjer.  Vi ynskjer respektfull, sakleg og grundig debatt når lovene for landet vårt skal lagast.  

Listhaug er ikkje ein dyktig politikar.  For å få gjennomslag for mykje av politikken sin, særleg når ein sit i mindretalsregjering, så treng ein eit godt forhold til opposisjonen, og dei ein sit i regjering saman med.  

-Og Mulla Krekar er då vel framleis i landet, sjølv om Listhaug lova å bli kvitt han for over 4 år sidan?

Endret av soleia
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du er idiot dersom du ikke har forstått hvorfor utlevering av Mullah Krekar er en så vanskelig sak. Og det er det vel greit å ikke flagge til all verden? Dette handler ikke om å ha ulike meninger, det handler om å forstå hvorfor verden fungerer som den gjør.

Hvis du leser oppover så ser du at jeg ikke svarte på noenting som har med mullah krekar.

Skrevet
På 14.3.2018 den 10.59, 3 i april skrev:

Helt enig med Listhaug.

Politiet tar allerede passet,så det har ikke noe med saken å gjøre.Alle partier er enige om at statsborgerskap skal kunne tas fra slike kriminelle,de er bare uenige om hvordan det skal gjøres.

Skrevet

Passaken ble bestemt av Stortinget. Listhaug liker ikke at Stortinget ikke gjorde som hun ville, derfor forsøker hun å sette seg selv over landets lover - noe som i seg selv viser at hun ikke forstår sin rolle som politiker, og aller minst sin rolle som justisminister.

Hi, du spør hvorfor det er så mye kritikk mot Listhaug nå. Ta deg tid til å lese dette, for det forklarer veldig bra hvorfor: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/kaynq6/sylvi-listhaug-og-konspirasjonsteoriene

Listhaug har gjort seg til talsperson for å fremme Breiviks holdningen og hans årsaker til å drepe 77 og skadet flere. Det er DET hun nå får kritikk for. Breivik mente Ap måtte utryddes fordi han mente at de ikke tok landets sikkerhet på alvor, at Ap var en trussel mot landet. Det er akkurat det samme Listhaug sier nå, hun later bare som om det er noe annet når hun blir konfrontert med det. Det er viktig å huske at Listhaug ikke er en privatperson som har kommet med en litt uheldig uttalelse. Dette er en person som har hatt kommunikasjon som karriere, som er ekstremt bevisst hva hun sier og hvordan hun sier det. Når hun la ut det innlegget på fb var det veloverveid og kalkulert. Før hun la ut et så ille utsagn har hun vurdert hvor mye hun kan vinne på å gjøre det mot risikoen for hva hun kan tape på å gjøre det. Hun VET at hun splitter når legger ut slikt, hun vet at hun får med seg en hel rekke velgere med ekstreme holdninger. Hun VET at hun ved slike uttalelser oppmuntrer mange til å bli mer ekstreme. Spørsmålet er hvorfor hun likevel gjør det - for det er absolutt ingen tvil om at hun gjør det helt bevisst. Og tanken på hvorfor hun gjør dette så bevisst selv om hun vet hvilke følger det kan få... den er skremmende. Hun hevder at en politisk motstander er en trussel mot landets sikkerhet, men det er hun selv som er den største trusselen - for hun er med på å legitimisere nye terrorangrep mot sine politiske motstandere eller andre som ikke er enig med henne. For når hun selv bruker akkurat samme argumentasjon som Breivik brukte for å drepe så mange, da forsvarer hun også hans meninger og indirekte forsvarer hun da også det han gjorde.

Anonymkode: d717f...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...