Gå til innhold

Traume behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er vokst opp under grovomsorgsvikt å vold, å har slitt en del med angst, selvbilde, traumer.

Bestemte meg for å gjøre noe med dette,så jeg skaffet meg en psykolog time, men timen var helt grusom å nå vil jeg ikke flere ganger. Er dette vanlig ? Bør jeg bare prøve flere ganger? 

Anonymkode: 47adc...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandling kan gjøre vondt ja.

Alt du har gått og undertrykt må jo opp i lyset og bearbeides så du kan gå videre, må regne med det koster litt blod, svette og tårer å komme dit.

Anonymkode: c91fe...d34

Skrevet

Fortsett 😊Jeg ble frisk på 3 uker ! Selvfølgelig er det tøft ❤betyr at det virker 😊kom igjen ! Dette klarer du ❤❤

Anonymkode: 4148a...a03

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fortsett 😊Jeg ble frisk på 3 uker ! Selvfølgelig er det tøft ❤betyr at det virker 😊kom igjen ! Dette klarer du ❤❤

3 uker? Hva slags diagnose og behandlingsopplegg var dette? Høres helt fantastisk ut!

Anonymkode: f182f...2d8

Skrevet

Takk for svar😊

Da skal jeg fortsette å se hva det fører med seg, men må si jeg gruer meg. Det er to dager siden første møte, å det er først i dag jeg føler meg Okei igjen😅. Hi

Skrevet

Har nylig startet i behandling hos psykolog spesialisert i traumer. Det er steintøft! Det er utmattende, skummelt og vondt. Var ærlig med min behandler i første time at en stor del av meg strittet imot og ville ikke fortsette. Men samtidig sier fornuften i meg at det er da det er viktig å fortsette. Skal jeg få det bedre, må jeg gå dypere enn å bare skrape i overflaten. Jeg blir utfordret i hver eneste time, det er så fort gjort å begynne å snakke om tanker og ytre ting, enn å kjenne på det indre, følelsene. Det blir mye tårer, for å si det sånn. 

Nå har jeg hatt 4 sessions, og det begynner å bli lettere. God kjemi med behandler er alfa og omega. Man må føle seg trygg for å klare å grave i seg selv. 

Jeg har faktisk hatt time i dag, og for første gang kan jeg si at jeg faktisk gleder meg litt til neste. Det er overraskende godt å snakke om vanskelige ting på en trygg plass, en plass hvor ingen slarver om deg til andre, ingen som dømmer og n person som kun er der for å hjelpe deg til å få det bedre med deg selv 😊💞 

Anonymkode: 1995f...8a0

Skrevet

Første gang jeg skulle gå til psykologen min, var jeg så stresset, hadde ikke sovet, og da jeg var 200 m unna kontoret hans, var bena som gele, jeg visste ikke engang om jeg ville klare å gå til kontoret hans. Det krevde en så utrolig styrke av meg, bare å gå dit. Og i starten var jeg totalt utmatta etterpå. Og det var grusomt i starten. Husker da vi startet med virkelig traume behandling og, første dagen kastet jeg opp før jeg dro, og var livredd. Men det holdt faktisk med bare 2 ganger. Jeg går fortsatt til psykolog, da jeg har flere ting å jobbe med. Men nå er det ikke tøft lenger.

I starten og, så var jeg i kronisk flukt modus, jeg ville virkelig ikke være der. Men samtidig så visste jeg, at jeg måtte jo gå gjennom det, skulle jeg bli bedre.

Anonymkode: 0fefa...e2e

Skrevet

Takk for flotte svar.

så det er vanlig å begynne å grine ja🙈, jeg viser ikke slike følelser, så det at han fikk meg til å grine etter 5 min var sjokkerende. Jeg satt der i full angst hele timen, å hadde bare lyst å komme meg unna.

Synes det er ubehagelig at vi sitter mot hverandre å snakker, jeg sliter med å se andre inn i øynene. Men jeg har bestemt meg for at jeg også fortjener å ha det bra, så jeg skal klare dette😊 Hi

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar😊

Da skal jeg fortsette å se hva det fører med seg, men må si jeg gruer meg. Det er to dager siden første møte, å det er først i dag jeg føler meg Okei igjen😅. Hi

På hvilken måte var timen grusom? 

Anonymkode: 96e82...694

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for flotte svar.

så det er vanlig å begynne å grine ja🙈, jeg viser ikke slike følelser, så det at han fikk meg til å grine etter 5 min var sjokkerende. Jeg satt der i full angst hele timen, å hadde bare lyst å komme meg unna.

Synes det er ubehagelig at vi sitter mot hverandre å snakker, jeg sliter med å se andre inn i øynene. Men jeg har bestemt meg for at jeg også fortjener å ha det bra, så jeg skal klare dette😊 Hi

Du kan snu deg og snakke i en annen retning hvis du vil. Han/hun hører deg likevel.

Anonymkode: 96e82...694

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 uker? Hva slags diagnose og behandlingsopplegg var dette? Høres helt fantastisk ut!

Anonymkode: f182f...2d8

Jeg var i en alvorlig trafikkulykke. Kom en trailer i front. Var sikker på at vi skulle dø. Hadde stor skyldfølelse, selv om jeg var passasjer, og mareritt hver natt. Posttraumatisk stress. 

En fantastisk dyktig traumepsykolog.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...