Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Jeg stusser litt over de der politikerne hvor det er kommet frem at det har gjort mange ting de ikke burde ha gjort faktisk får sykemelding i 3-4 måneder. Det er jo de som de har utsatt for dette som burde fått sykemelding. Joda jeg kan skjønne at det sikkert ikke var en måte de ønsket oppmerksomhet på, men burde de da heller ikke fått permisjon uten lønn? De burde ha koblet inn hodet før de gjorde ting som ikke er greit. Anonymkode: 6f792...3b8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Hvorfor det? Å bli anklaget for noe er ikke det samme som at man er skyldig At noen melder fra innebærer ikke at det blir gjennomført en forsvarlig saksbehandling i lys av #meetoo ser vi helt ut til å ha glemt prinsipper som rettssikkerhet, kontradiksjon, saklighet, forsvarlig saksbehandling og ikje minst vern sv personopplysninger i tillegg har vi heldigvis et lovverk som kun ser på om det foreligger sykdom eller ikje, ikke om det er en «rettferdig» årsak til sykdommen. Skal man følge din tankegang vil deg innebære at alle som er selvforskyldt i egen sykdom ikke vil ha rettigheter i folketrygden. Anonymkode: d7277...5fc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Hva med de som røyker og får lungekreft, de som er overvektig og får diabetes eller hjerteinfarkt? Verden er ikke så enkel som du ønsker deg det.. Anonymkode: 7cae6...1f1
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Uansett om de er skyldige eller ikke kan jo en slik sak føre til sykdom. Når det er sakt er jeg sikker på at det blir gitt sykmeldinger på grunn å konflikter på jobb både i det offentlige og i det private. Jeg vet ikke hvor utbredt det er , men man hører påfallende ofte om det. Disse sykmeldinger blir sjelden bestemor ettersom de er til fordel både for arbeidsgiver og arbeidstaker. Anonymkode: 47ba8...e85
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor det? Å bli anklaget for noe er ikke det samme som at man er skyldig At noen melder fra innebærer ikke at det blir gjennomført en forsvarlig saksbehandling i lys av #meetoo ser vi helt ut til å ha glemt prinsipper som rettssikkerhet, kontradiksjon, saklighet, forsvarlig saksbehandling og ikje minst vern sv personopplysninger i tillegg har vi heldigvis et lovverk som kun ser på om det foreligger sykdom eller ikje, ikke om det er en «rettferdig» årsak til sykdommen. Skal man følge din tankegang vil deg innebære at alle som er selvforskyldt i egen sykdom ikke vil ha rettigheter i folketrygden. Anonymkode: d7277...5fc Rettssikkerhet? Hva med rettssikkerheten til de som varsler? Dette er heller ikke saker for rettssystemet dette er saker som blir behandlet internt. Ikke bare hos partier men også bedrifter. Kontradiksjon? Vel, Giske hadde hvertfall mulighet til det og gjorde det ifølge media. Men siden dette gjelder hovedsakelig menn så må de få sykemelding, hvis kvinner får det må de bare skjerpe seg Anonymkode: dd5a5...bbd
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Går jeg til lege å sier jeg har det tøft og har møtt veggen så får jeg en uke sykemelding og beskjed om å se meg om etter en annen jobb. To av de som har hatt lange sykemeldinger har jo vedgått sine handlinger. Så hva er de såååå syk av? Anonymkode: 6f792...3b8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Rettssikkerhet? Hva med rettssikkerheten til de som varsler? Dette er heller ikke saker for rettssystemet dette er saker som blir behandlet internt. Ikke bare hos partier men også bedrifter. Kontradiksjon? Vel, Giske hadde hvertfall mulighet til det og gjorde det ifølge media. Men siden dette gjelder hovedsakelig menn så må de få sykemelding, hvis kvinner får det må de bare skjerpe seg Anonymkode: dd5a5...bbd Nei, så enkelt er det ikke. Hvis man anklager noen for brudd på lov burde det anmeldes. Det er ikke gjort i noen av sakene så vidt jeg vet. Å melde anonymt hindrer kontradiksjon i så og si alle sakene er det brudd på personopplysningsloven ved at partene har uttalt seg i media og at varsler feks er utlevert/lest opp for andre parter. Alle organisasjoner og bedrifter er pliktig til å ga gode varslingsrutiner. Eg det noe disse sakene har lært iss er at det ofte ikke eksisterer. Rutinene skal ivareta varsler, varselet og den omvarslede. Altså ikke bare den ene parten. og jo, både menn og kvinner får sykmelding . I morgen kommer NOU’en om varsling. Anbefaler alle å lese den! Anonymkode: d7277...5fc
Yellow Brick Road Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går jeg til lege å sier jeg har det tøft og har møtt veggen så får jeg en uke sykemelding og beskjed om å se meg om etter en annen jobb. To av de som har hatt lange sykemeldinger har jo vedgått sine handlinger. Så hva er de såååå syk av? Anonymkode: 6f792...3b8 Hva de blir syke av? Det er vel ikke så vanskelig å skjønne. Om jeg hadde gjort noe jeg ikke bør, en på jobb eller mot naboen eller hvem som helst, ville det vært ubehagelig for meg når vedkommende (enten det er en eller flere) sier i fra og jeg blir konfrontert med det. Jeg ville ha kjent det godt i magen og lurt på hvem som visste det og blitt litt smådeppa også. Men jeg hadde sluppet å få det smurt utover landets aviser og andre medier og hatt 4 millioner mennesker som "visste" noe og skulle mene noe om det og om meg. Jeg tror jeg hadde blitt temmelig syk av det jeg også. Ikke minst hadde jeg blitt syk av bekymring overfor resten av familien min som var helt uskyldige oppi dette.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 Men hun Grande tok ikke ut sykemelding selv om hun også fikk anklager mot seg. Jo så klart skjønner jeg det er tøft å plutselig få sannheten slengt i trynet, men de har faktisk satt seg selv i den situasjonen. Gi de 2 uker sykemelding, men 3 måneder? Det snakkes jo mye om at sykemeldinger blir missbrukt og myndigheten ønsker å minske egenmeldingsdager. Her inne blir man jo skutt om man får 2 dagers ekstra sykemelding uten å være dårlig. Anonymkode: 6f792...3b8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 Det er ikke snakk om å bare «møte veggen» her. Det må være et enormt psykisk press når kolleger og 50 forskjellige journalister hopper på deg så snart noe dritt kommer opp. Skyldig eller ikke, så er er psykisk press når gribbene kaster seg over deg og da blir man sliten psykisk og så sliter man og så kan man få angst for å gå på jobb og så blir man så syk at man trenger sykemelding. Man kan ikke skille på «snill» og «slem» når noen blir utsatt for psykisk stress. Da er man syk Anonymkode: 9b835...1a2
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går jeg til lege å sier jeg har det tøft og har møtt veggen så får jeg en uke sykemelding og beskjed om å se meg om etter en annen jobb. To av de som har hatt lange sykemeldinger har jo vedgått sine handlinger. Så hva er de såååå syk av? Anonymkode: 6f792...3b8 Den påstanden stemmer ikke. Hvis man har møtt veggen så er det ikke slik de fleste blir møtt av legen sin, og hvis det er slik i ditt tilfelle bør du vurdere å skifte fastlege. Anonymkode: c4227...432
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hun Grande tok ikke ut sykemelding selv om hun også fikk anklager mot seg. Jo så klart skjønner jeg det er tøft å plutselig få sannheten slengt i trynet, men de har faktisk satt seg selv i den situasjonen. Gi de 2 uker sykemelding, men 3 måneder? Det snakkes jo mye om at sykemeldinger blir missbrukt og myndigheten ønsker å minske egenmeldingsdager. Her inne blir man jo skutt om man får 2 dagers ekstra sykemelding uten å være dårlig. Anonymkode: 6f792...3b8 Det er også forskjell på de to sakene... Anonymkode: a2afc...046
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #13 Skrevet 14. mars 2018 Nå er det jo heller ikke slik at det er «slemme» menn som får sykmelding mens damer som er trakassert og varsler om det må stå i jobb. Hva med Schaefer som varslet i Monika-saken? Eller ambulansesjåføren som ble utsatt for trakassering i Sofienbergpark-saken? Hva med saken i Norsk Tipping? I Statoil? Tore Tønne-saken? Grimstad kommune? Hva med brannmannen som akkurat vant rettssaken mot arbeidsgiveren sin? Anonymkode: d7277...5fc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #14 Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo heller ikke slik at det er «slemme» menn som får sykmelding mens damer som er trakassert og varsler om det må stå i jobb. Hva med Schaefer som varslet i Monika-saken? Eller ambulansesjåføren som ble utsatt for trakassering i Sofienbergpark-saken? Hva med saken i Norsk Tipping? I Statoil? Tore Tønne-saken? Grimstad kommune? Hva med brannmannen som akkurat vant rettssaken mot arbeidsgiveren sin? Anonymkode: d7277...5fc Hva slags sak i Grimstad kommune? Anonymkode: bf75a...97c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #15 Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags sak i Grimstad kommune? Anonymkode: bf75a...97c Helsekjøpsaken i Grimstad. Det er varslet om at man har kjøpt tjenester fra et selskap, tjenestene kan man ikke si om man har fått, de er kjøpt uten avtale, og den som eier selskapet er i familie med en som kjøper disse tjenestene. Det er en ganske alvorlig sak, og varsleren er ikke tatt godt vare på eller andre som har reagert på denne praksisen. Anonymkode: dd5a5...bbd
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #16 Skrevet 14. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Helsekjøpsaken i Grimstad. Det er varslet om at man har kjøpt tjenester fra et selskap, tjenestene kan man ikke si om man har fått, de er kjøpt uten avtale, og den som eier selskapet er i familie med en som kjøper disse tjenestene. Det er en ganske alvorlig sak, og varsleren er ikke tatt godt vare på eller andre som har reagert på denne praksisen. Anonymkode: dd5a5...bbd Nå føler jeg meg virkelig helt nedsnødd her, bor i Grimstad og aner ikke hva du snakker om Anonymkode: bf75a...97c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #17 Skrevet 14. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå føler jeg meg virkelig helt nedsnødd her, bor i Grimstad og aner ikke hva du snakker om Anonymkode: bf75a...97c Det er bare å Google. Saken er i media - og det er vel også anmeldt. Anonymkode: d7277...5fc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #18 Skrevet 14. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå føler jeg meg virkelig helt nedsnødd her, bor i Grimstad og aner ikke hva du snakker om Anonymkode: bf75a...97c Saken har nesten daglig vært i Agderposten i mye over ett år hvis det ikke er to. Anonymkode: dd5a5...bbd
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #19 Skrevet 14. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stusser litt over de der politikerne hvor det er kommet frem at det har gjort mange ting de ikke burde ha gjort faktisk får sykemelding i 3-4 måneder. Det er jo de som de har utsatt for dette som burde fått sykemelding. Joda jeg kan skjønne at det sikkert ikke var en måte de ønsket oppmerksomhet på, men burde de da heller ikke fått permisjon uten lønn? De burde ha koblet inn hodet før de gjorde ting som ikke er greit. Anonymkode: 6f792...3b8 Man kan få angstreaksjoner, depresjoner m m av å stå i et tungt mediapress. Helt uavhengig av om det mediene skriver er sant eller ikke. Så dette syns jeg ikke er rart. Alle belastninger i livet kan gå på helsa løs. Anonymkode: a239e...437
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #20 Skrevet 14. mars 2018 Et lite paradoks at en av de gjerne ser på kutt i sykelønn som en grei ting: http://kristianriise.blogg.no/1446209489_hele_asylkostnaden_ka.html Anonymkode: 6f792...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå