Gå til innhold

50/50 og turnusjobbing.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt dette? Hvilken ordning hadde dere i så fall? Vi har 50/50 nå, med annenhver uke. Nå skal muligens den ene av oss begynne med turnusjobb hvor annenhver uke vil bli umulig. Erfaringer? 

Den andre av oss syns nemlig at 50/50 i utgangspunktet ikke er en hos løsning og mener i hvert fall ikke at det skal bli enda hyppigere bytter... 

Anonymkode: ced58...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen som forsøkte. Det fungerte veldig dårlig for barna,så hun byttet jobb så de kunne gå over til annenhver uke. Det fungerer mye bedre. 

Anonymkode: cfe8a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bare den ene jobber turnus går det an å sette opp samvær etter turnusen, om man får 6-ukers turnus kan barnet være ekstra hos den forelderen med vanlig jobb når turnusarbeideren jobber og ha noen ekstra dager hos turnusarbeideren når det er friperioder etter nattevakter o.l.

Søsteren min og eksen hennes gjorde det, men det ble ikke helt 50/50 da og det ble litt mye frem og tilbake for ungene. Det ble etterhvert sånn at ungene var mest hos den som hadde vanlig dagjobb og samvær hos turnusforelderen.

Mye avhenger jo også av hva slags jobb/turnus det er snakk om, går det an å få en tilrettelagt turnus? Jeg har en venninne som jobber i butikk og har ungene 50/50, hun har bare dagvakter den ene uka også har hun 3 og 4 kveldsvakter annehver gang av de ukene hun ikke har ungene.  Hun jobber også 6 dager den uka hun ikke har barna (jobber lørdag) og 4 dager den uka hun har ungene. Så noen steder går det an å få tilrettelagt turnus.

Anonymkode: b0a29...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabobarna (1. og 3. klasse) har bodd 50/50 hos mor og far i ett år nå. Far jobber tredelt turnus, og når han jobber, passes de av besteforeldre, tanter/onkler, naboer, fars nye kjæreste osv. De ønsker nå fast base hos mor, fordi de uansett ser lite til far den uken de bor hos ham.

Anonymkode: af8b5...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...