Gå til innhold

Polyamorøs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er polyamorøse? Hva tenker andre om denne livsformen? 

Anonymkode: 91e47...c63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke selv og kunne ikke hatt en mann som var det.

Hva jeg tenker om det? At andre får gjøre som de vil, så lenge de er ærlige med alle involverte.

Anonymkode: f3140...c1e

Skrevet

Ikke min greie. Samme for meg hvordan folk lever så lenge det er mellom samtykkende voksne parter. 

Skrevet

Så nettopp en dokumentar om det. Tenkte at jeg kunne nok kanskje vært det....? Men.... Nei, vet ikke om jeg hadde taklet at kjæresten min hadde andre kjærester enn meg altså..... 

Anonymkode: e5e45...3fc

Skrevet

Pinlig løs og slapt ubrukelig i et normalt samfunn er bedre betegnelser.

Anonymkode: de12d...390

Skrevet

Ja, jeg er det. I teorien.

Jeg er ekstremt glad i, og beskyttende, overfor faren til mine barn. Jeg ønsker å oppdra barna med han, liker at vi har det trygt økonomisk og at vi er gode venner. Jeg har derimot ekstremt lite seksuell lyst på han og føler ingenting annet enn broderlig vennskap. Jeg har elsket, i 6 år, en annen mann. Vi er ikke i et forhold, men vi har god kontakt og jeg vet at vi elsker hverandre. Han er rett og slett drømmemannen. 

Så mitt løsningsscenario (og jeg har hørt om flere tilfeller der dette funker) er at vi hadde bodd i samme hus, og delt livet vårt med hverandre. Jeg vil kun ha et seksuelt forhold til drømmemannen min. Og såklart står barnefar fritt til å ha kjæreste.

Denne løsningen hadde vært god for alle involverte. Men... når barnefar ikke vil, så blir det ikke sånn. Vi holder sammen for barna.

Anonymkode: 0a92f...3b8

Skrevet

Jeg kunne levd slik, men elsker mannen min og er seksuelt tilfredstillt av han.

Anonymkode: 97481...b1b

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ekstremt glad i, og beskyttende, overfor faren til mine barn. Jeg ønsker å oppdra barna med han, liker at vi har det trygt økonomisk og at vi er gode venner. Jeg har derimot ekstremt lite seksuell lyst på han og føler ingenting annet enn broderlig vennskap. Jeg har elsket, i 6 år, en annen mann. Vi er ikke i et forhold, men vi har god kontakt og jeg vet at vi elsker hverandre. Han er rett og slett drømmemannen. 

Så mitt løsningsscenario (og jeg har hørt om flere tilfeller der dette funker) er at vi hadde bodd i samme hus, og delt livet vårt med hverandre. Jeg vil kun ha et seksuelt forhold til drømmemannen min. Og såklart står barnefar fritt til å ha kjæreste.

Denne løsningen hadde vært god for alle involverte. Men... når barnefar ikke vil, så blir det ikke sånn. Vi holder sammen for barna.

Kjære vene, løsningen er en fantasi for deg, ikke en god løsning for alle involverte. Så lenge mannen din ikke ønsker det, så vil det jo ikke fungere. Jeg kjenner til en som er i et slikt forhold og han bytter ut 3.parten hver 5 år, så jeg vil jo ikke kalle det for en suksenn.

Anonymkode: 00509...a2b

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løsningen er god for alle involverte? Snakk om å drømme om en rosa sky

Anonymkode: c5091...ca8

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Løsningen er god for alle involverte? Snakk om å drømme om en rosa sky

Anonymkode: c5091...ca8

Jeg sier _i teorien_ hadde dette vært en god løsning for alle. Og faktisk en fin måte å leve på. Mindre ensomt. Mannen min er ikke imot selve konseptet å ha andre sex-partnere, men han er mye mer konservativ i sitt syn på hvordan livet BØR leves. Som så mange andre, klarer han ikke se for seg noe annet enn A4-livet. Jeg er derimot mye mer åpen for andre konstellasjoner, som passer for de det gjelder. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier _i teorien_ hadde dette vært en god løsning for alle. Og faktisk en fin måte å leve på. Mindre ensomt. Mannen min er ikke imot selve konseptet å ha andre sex-partnere, men han er mye mer konservativ i sitt syn på hvordan livet BØR leves. Som så mange andre, klarer han ikke se for seg noe annet enn A4-livet. Jeg er derimot mye mer åpen for andre konstellasjoner, som passer for de det gjelder. 

Hadde du virkelig syntes det var fint om drømmemannen flyttet inn sammen med hans drømmevinne?

Anonymkode: 85df1...4f2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I teorien, hadde det vært ok med en ekstra dame? Som mannen din koste med og hadde sex med, mens du oppdro barna, lagde middag og vasket?

Anonymkode: 3e218...ff4

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke polyamorøs. Du er redd for å miste tryggheten din!

Big difference!

Anonymkode: b64d2...e97

Skrevet

Det er visst en familie på Konnerud hvor to damer og en mann lever sammen, mannen er kjæreste med begge.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I teorien, hadde det vært ok med en ekstra dame? Som mannen din koste med og hadde sex med, mens du oppdro barna, lagde middag og vasket?

Nei, du har ikke skjønt hvordan dette fungerer. 

Skrevet

Du er ikke polyamorøs. Du er redd for å miste tryggheten din!

Big difference!

Jeg er begge deler. Kritiserer du behovet for trygghet? Hvem vil ikke ha trygghet, når det er barn i bildet? 

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri klart. At andre velger å gjøre dette, er selvsagt helt opp til dem.

Anonymkode: 0c26a...43d

Skrevet

Nei, du har ikke skjønt hvordan dette fungerer. 

Det er jo det du skisserer! En til å gjøre det praktiske og unger med og en til å pule på. Det er ikke det som er polyamorøst.

Du har ikke skjønt det. 

Skrevet

Det er bare et finere ord for å pule rundt. Jeg har null respekt for mennesker som lever sånn, tenker at de mangler evne til å ta ansvar og kontrollere driftene sine.

Anonymkode: 507b6...e0b

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare et finere ord for å pule rundt. Jeg har null respekt for mennesker som lever sånn, tenker at de mangler evne til å ta ansvar og kontrollere driftene sine.

Jeg er nok litt uenig. Det finnes sikkert forpliktende forhold av denne typen også, men ...3b8 vil jo ikke ha er gjensidig amorøst forhold til begge menn. Hun vil ha sex og lidenskap med en og hverdag og barneoppdragelse med den andre. Det er noe annet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nok litt uenig. Det finnes sikkert forpliktende forhold av denne typen også, men ...3b8 vil jo ikke ha er gjensidig amorøst forhold til begge menn. Hun vil ha sex og lidenskap med en og hverdag og barneoppdragelse med den andre. Det er noe annet.

Nei. Det er umodent og mangel på selvkontroll. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er begge deler. Kritiserer du behovet for trygghet? Hvem vil ikke ha trygghet, når det er barn i bildet? 

Helt greit, men det heter ikke å være polyamorøs!

Hvis du er så opptatt av barnas ve og vel så hold deg der du er. Eller si det som det er.. du vil ha pose og sekk!

Respekterer valget ditt, det er helt opp til deg. Men ikke kall det noe annet enn det det er! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...