Gå til innhold

Sliter så med fatigue😕 Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok bivirkning fra medisiner jeg må bruke. Sliter med å komme meg gjennom en dag. Bruker det jeg har på jobb, når jeg kommer hjem er det bare sofa. Er så utmattet i kroppen, jeg orker nesten ikke løfte en arm og føler meg helt skjelven inni kroppen. 

Har noen vært gjennom det samme og har noen tips og råd til en litt mer energifull hverdag? 

Anonymkode: 98def...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du tror dette er bivirkninger av medisin du tar så er det best du tar det opp med legen din. Hør om det er alternative medisiner du kan forsøke som erstatning for den du bruker. Hvordan man reagerer på ulike medisiner er individuelt.

Fortell legen hvor utmattet du er. Det kan jo være at det er en annen årsak til utmattelsen enn medisinen også, så greit å få det sjekket.

Sånn generelt sett er kosthold og livsstil det som best kan hjelpe. Nok søvn, riktig kosthold, tilpasset aktivitet, stressreduksjon. Om du f.eks. ikke får trent noe som helst, da vil du jo på sikt bli svakere, og da blir hverdagen bare mer og mer slitsom å komme seg gjennom.

Anonymkode: 155e3...0aa

Skrevet

Kosthold: kutt ut hvitt mel og sukker

Anonymkode: 0ba9b...0a9

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kosthold: kutt ut hvitt mel og sukker

Anonymkode: 0ba9b...0a9

Skriver under på denne. Jeg sov mer eller mindre hele døgnet. Så la jeg om kosten, tok 13 uker før jeg merket virkning (men vekta gikk ned yay). Nå sover jeg aldri på dagtid lengre og har fått et helt nytt liv.

Anonymkode: 6db47...132

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skriver under på denne. Jeg sov mer eller mindre hele døgnet. Så la jeg om kosten, tok 13 uker før jeg merket virkning (men vekta gikk ned yay). Nå sover jeg aldri på dagtid lengre og har fått et helt nytt liv.

Anonymkode: 6db47...132

Hører gjerne mer om dette. Er helt ødelagt om dagen selv, blir så sliten midt på dagen at jeg snøvler, snubler og sier bare feil. Ingen god grunn, er ikke trådstarter, har ingen sykdommer eller går på medisiner. 

Anonymkode: 2edd4...37e

Skrevet

Sliter med fatigue=jeg er så slapp.

Anonymkode: 16675...01b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hører gjerne mer om dette. Er helt ødelagt om dagen selv, blir så sliten midt på dagen at jeg snøvler, snubler og sier bare feil. Ingen god grunn, er ikke trådstarter, har ingen sykdommer eller går på medisiner. 

Anonymkode: 2edd4...37e

Ikke meg du svarte, men om du virkelig snøvler, snubler og bare sier feil så må du jo bli utredet ordentlig nevrologisk!

Anonymkode: 155e3...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...