GÃ¥ til innhold

Herregud som jeg gruer meg 😩

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må operere ut en visdomstann i morgen, den gir meg mye smerter, så den må ut. Den ligger i kjevebenet, så det er ikke så enkelt. Jeg gruer meg helt latterlig. Noen som har gjort det samme som kan berolige meg? Det er oppe til høyre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det samme, men i underkjeven.

Når jeg tok den første var det veldig vondt etter bedøvelsen gikk ut. Når jeg tok den andre fortalte jeg om opplevelsen forrige gang og fikk da resept på Paralgin forte. Da var det utrolig mye mindre smerter. Så jeg vil anbefale deg om å få med en resept på smertestillende. Det gikk uansett over etter et par dager. Måtte til tannlege for å fjerne tråden som ikke løste seg opp som den skulle men det var ikke vondt. 

Anonymkode: 94a81...f96

Skrevet

Hei. Har gjort akkurat det samme. Min tann var også nede, helt ved kjevebeinet. Det gikk faktisk helt fint😊 var vondt i 3- 4 dager etterpå, men da er man jo tross alt ferdig med trekkinga. Lykke til ! Husk å be om smertestillende.

Skrevet

Takk, jeg tenker å ta Ibux en time før. Og man kan vel gå på jobb? 

Skrevet

u go gurl

Anonymkode: ce47c...c7d

Skrevet

Jeg trakk de både oppe og nede samtidig og det gikk helt fint. Jeg fikk resept på Pinex Forte og når jeg tok de var smertene helt greie å leve med. 

Det gikk overraskende bra til tross for at den ene var skikkelig vrang og det måtte to kirurger til for å få den ut. 

Pust med magen og prøv å ikke grue deg så mye. Og lykke til! 

Skrevet

Jeg fikk 2 operert ut samtidig i narkose. De måtte kutte dem opp og så grave ut.

Ikke sjans å gå på jobb etterpå og jeg så ut som en hamster i flere dager, hele ansiktet hovnet opp. Jeg fikk tramadol og trengte det.

Anonymkode: 87e65...233

Skrevet
10 minutter siden, Daquiry skrev:

Jeg gikk hjem etter trekking, men på jobb dagen etterpå.

Skrevet

Keg er mer redd for sprøyten enn treningen, så de oppe ble trukket uten. Vondt der og da, men er ikke nummen i munnen resten av dagen og smerten er avtagende hele tiden i stedet for at den øker samtidig som bedøvelsen går ut. 

Anonymkode: 72c54...51c

Skrevet
1 time siden, Daquiry skrev:

Ikke ibux..... 

Paracet kan du ta...

Anonymkode: 60a33...15d

Skrevet
2 timer siden, Daquiry skrev:

Ikke ta Ibux, det øker blødninger. 

Anonymkode: 1831b...2ad

Skrevet

Det er verre nede enn oppe.

Jeg fikk beskjed om å gå hjem og slappe av resten av dagen, fikk ikke lov å trene e.l. heller pga faren for blødning.

Jeg hadde ikke store smerter, tok to paracet da bedøvelsen begynte gå ut sånn for sikkerhets skyld, og trengte aldri noe mer. Jeg var litt øm i kjeven et døgns tid, også hadde jeg litt vondt i tennene foran den som ble trukket. Jeg trodde jeg hadde fått tannverk i nabotanna jeg, men det gikk over og da jeg snakket med tannlegen senere sa han at det var ganske vanlig fordi nervene satt litt sammen, eller det var flere tenner på samme nerve eller noe sånt så det var ikke uvanlig å kjenne smerte i nabotenner.

Siden de er nede i kjevebenet skal du ikke ta ibux, man skal aldri ta ibux når bein skal gro, da er det paracet som gjelder.

Anonymkode: 94374...fa5

Skrevet

Dette er rådene jeg fikk

http://www.kirurgiklinikken.no/Pasientinformasjon/Etter-fjerning-visdomstann/

Tannlegen fortalte at når han tok sin ene visdomstann gikk han hjem og la seg på sofaen og sovnet, og våknet i det som føltes som et blodbad. Så det anbefalte han ikke, han anbefalte å ha hodet høyere enn kroppen første halve døgnet så du var sikker på at det ikke ble en sånn blødning...

Anonymkode: 94374...fa5

Skrevet

Takk for råd og tips 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...