Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Det har jeg... jeg har vært så uønsket. Jeg fikk mye ufortjent kjeft, blikk... Negative forventninger til meg. Jeg var ett null. Min mor fant seg ny mann da jeg var 3 år, etter det var jeg nok veldig i veien for familieidyllen. Min stefar tror jeg hatet meg. Jeg har aldri hatt kontakt med min biologiske far. Jeg strever så med dette i en alder av 40 år! Det irriterer meg så! Selvfølelse og selvtillitt er på bunn! Jeg har nå negative forventninger til andre, min første tanke er alltid at jeg ikke er ønsket, at de ikke liker meg! Føler meg raskt avvist, samtidig så er avvisning en trygg følelse. Jeg blir stresset om jeg får følelsen av at noen liker meg og vil være med meg!!!!!!! Hva skal jeg gjøre? Psykolog, psykiatrisk sykepleier... ikke noe har hjulpet selv om de har vært svært dyktige. Denne "følelsen" av å være i "veien" og "til bry" er en del av meg... Hater at omsorgssvikt skal ødelegge min hverdag i dag, at de som har villet meg vondt ENDA kan gjøre meg vondt!!!!!!!! Jeg kjenner og nå at det går ut over forholdet til min mann. Jeg orker ikke mer... jeg vil egentlig ikke ha noen voksenpersoner i livet mitt - jeg orker ikke bli vurdert som snill eller ikke snill. Jeg er lei av å være snill pike! Mine barn har jeg det fint med! De kan jeg være mor for, det er en annen "rolle"... De er mitt alt. Hilsen en dame som bare føler verden raser sammen.... Anonymkode: f61d0...e4e
Optatium Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Min (snart) eksmann har hatt det slik i sin oppvekst. Han gikk til psykolog for noen år siden og hadde god bedring av det. Likevel var det alt for mye igjen. Han har så lav selvfølelse og hans forsvarsmekanisme er å tråkke ned andre for p heve seg selv. Etter ti år har jeg nå fått nok og vi skal skilles. Jeg ville han skulle gå en my runde i terapi, men det så ikke han behovet for, og da får vi det ikke til. Å gå i terapi eller ta selvhjelpskurs kan være bra tror jeg. Eventuelt yoga eller litteratur som passer. Ikke gi opp for det om det ikke har virket enda! Jeg hadde holdt ut lenger med min mann om han hadde vært villig til å jobbe mer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå