Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Jeg kunne så innmari tenke meg å jobbe med scene, lyd, lys og kostymer. Hva som helst i et teater eller opera mao. Er det noen her som jobber med det, og kan komme med tips? Anonymkode: e0de5...813
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Lyd og lys er oftest selvlært og erfaringsbasert. Skolene som gir disse utdannelsene er ikke de beste, og gir ikke jobbene etterpå nødvendigvis. Vit at det rr ca umulig å kombinere med barn. Alt innen scene er kvelds,- og helgebasert hvis ikke det er turne og reise. Anonymkode: c33b6...958
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Jeg er uenig med første svar her, mannen er utdannet på NISS og i jobb på en av konsertscenene i byen, han har mange venner i bransjen og veldig mange kommer fra enten NISS eller Noroff sine lyd/lys-linjer. Derimot har de som gjør det bra ofte lært seg mye Protools/Cubase i forkant og jobba i miljøet før de tar utdanningen. Når det gjelder arbeidstid er jeg derimot enig i at det jo er kveld/helg (ikke turné for vår del), men det er jo ikke den eneste jobben som har ugunstige arbeidstider. Men du sikter veldig bredt - lyd/lys/kostyme - hva har du erfaring med? Anonymkode: b73e9...afd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Hi Jeg har erfaring innen noe absolutt helt annet, et ganske smalt felt, og overhode ikke kreativt. Og det var nettopp det jeg savnet i mitt forrige yrke, at jeg ikke kunne bruke musikaliteten og kreativiteten min. Jeg er flink til å ha mange baller i lufta samtidig, så jeg tror jeg kunne passet fint både som lyd- og lystekniker eller noen form for koordinator. Teknisk er jeg og. Jeg googler og leter på nettet, men finner ikke så mange skoler. Niss husker jeg fra da jeg var ung, men de ser ut til å ha blitt kjøpt opp av Westerdahls. Var det ikke Westerdahls som ble stengt fordi de lurte elevene sine? Jammen ikke lett å bytte yrke... Anonymkode: e0de5...813
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Min mann turnerer primært i utlandet med band fra Norge. Hjemme dag og kveld i perioder han ikke er på jobb. Funker hent fint :-) Jeg hadde imidlertid ikke fiksa å være borte fra barna... Altså å hatt hans jobb. Anonymkode: c33b6...958
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Jeg har erfaring innen noe absolutt helt annet, et ganske smalt felt, og overhode ikke kreativt. Og det var nettopp det jeg savnet i mitt forrige yrke, at jeg ikke kunne bruke musikaliteten og kreativiteten min. Jeg er flink til å ha mange baller i lufta samtidig, så jeg tror jeg kunne passet fint både som lyd- og lystekniker eller noen form for koordinator. Teknisk er jeg og. Jeg googler og leter på nettet, men finner ikke så mange skoler. Niss husker jeg fra da jeg var ung, men de ser ut til å ha blitt kjøpt opp av Westerdahls. Var det ikke Westerdahls som ble stengt fordi de lurte elevene sine? Jammen ikke lett å bytte yrke... Anonymkode: e0de5...813 https://www.noroff.no/studier/fagskole/lyd-musikkproduksjon Hører gode ting om denne. Anonymkode: b73e9...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå