Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Nå har jeg for tredje gang på to uker meldt fra til jobben om at jeg må bli hjemme. Skammer meg veldig. Gjør alt jeg kan for å klare å dra på jobb. Føler at folk innerst inne tror at jeg er lat og skulker selv om jeg er åpen om sykdom og behandling for å ikke virke som en unnasluntrer. Dagens hjertesukk Anonymkode: 35f7b...9be
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Venn deg til det. Slik er det å være kronisk syk. Blir du ufør pga sykdom er du en latsabb, jobber du (litt) er du en brems i jobblivet. Du kan ikke gjøre riktig uansett. Anonymkode: eeeca...2aa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Stol på deg selv og gjør det beste DU kan, ingen kan vel kreve mer enn det. Folk får bli sure og irriterte men det som teller når alt kommer til alt, er at du VET med deg selv at du gjør det du kan og at de andre skal være glade for at de selv ikke er syke. Hvis det er psykiske plager så har mange vanskelig med å forstå at man ikke bare kan ta seg sammen, men DU vet og det bør være nok. Ta vare på deg selv og spre glede og informasjon om dette de dagene du har energi til det. De som surmuler og prater bak din rygg får bare gjøre det. Man kan ikke please alle her i livet! Anonymkode: 65f66...2e4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Legen min sa til meg: det viktigste er å finne ut hvordan og når du har den beste livskvaliteten. Dessverre så får man ikke alltid forståelse. Mange med fordommer. Men jeg tenker heller at så lenge du er ærlig og åpen, så har du gjort ditt. Så må du ta vare på deg selv. Bare du kjenner når du må være hjemme, eller ikke kan gjøre det ene eller andre. Men jeg forstår deg veldig godt. Masse god bedring og lykke til. Anonymkode: 023cb...d03
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Skamme deg skal du ikke. Men at folk ikke helt forstår helt, må man bare venne seg til, de fleste er nærmest seg selv. Jeg forsto heller ikke helt før jeg ble kronisk syk selv, og fikk problemer med å fungere i jobben min. Før jeg ble syk, så jobbet jeg med flere som ikke fungerte helt i jobben sin pga sykdom, og jeg husker hvor det sleit på meg og frustrerte meg (vi jobbet tett i team), det er så lett å bare se sin egen situasjon. Plutselig sto jeg der selv, og fikk oppleve den andre siden, der hvor man sliter med sykdom. Og den følelesen av å ikke strekke til, eller ha dårlig samvittighet er ikke god. Men du må ta vare på deg selv, så får andre tenke det de vil tenke, det er ikke så mye man kan gjøre med det. Ikke skam deg Anonymkode: 31dfb...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå