Gå til innhold

Bruk av prevensjon ved ene part ikke ønsker barn over hode.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken ser slik, jeg har ikke i mot å få et barn typen ønsker ikke barn overhode.

Jeg går på minipillen for å unngå graviditet, men denne inne holder laktose som gjør meg smådårlig og føler jeg går konstant gravid. Og jeg vil av, og da blir det ikke hormonprevansjon pga jeg tåler de ikke.

Jeg har spurt han, hvorfor steriliserer du deg ikke siden du overhode ikke ønsker barn? svaret var: det har jeg ikke tenkt på, men det er jo et stort inngrep.

Han vil heller ikke bruke kondom.

Er det rett at jeg skal være den som skal stå med ansvaret med prevansjon? spesielt når det er han som på død og liv ikke vil komme i nærheten og få barn.

Jeg sitter og revurderer hele forholdet pga dette, da jeg blir alene hvis jeg blir gravid av en eller annen grunn og jeg kommer til å bli singel hvis jeg lar meg presse til en abort ved en graviditet.

For å gjøre ting mer idiotisk, jeg har et barn fra før av som han synes er helt greit, og han kan tenke seg i fremtiden og adoptere. For egne barn koster vist mye penger......

Anonymkode: 85b0c...31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For adopsjon koster jo ingenting🤔 Bare et sekssifret beløp...

Anonymkode: 0d2a4...fec

Skrevet

Niks. Det er han som må fikse. Ellers får han godta at det ikke blir sex eller risiko for barn. Han kan ikke kreve at du bruker hormoner.

Anonymkode: 6b21a...572

Skrevet

Han vil ikke ha barn fordi det koster penger, men han vil adoptere ditt... Bare det er mer enn god nok grunn til å dumpe fyren!

Anonymkode: e09f6...723

Skrevet

Dere er grunnleggende uenige om et grunnleggende tema. Dette kommer ikke til å ende bra. 

Anonymkode: e8c6e...da3

Skrevet

For meg holder det egentlig med et barn, jeg ønsker ikke å sterilisere meg enda (blir til å gjøre det når jeg når alderen "jeg føler meg for gammel for å ha baby")

Jeg har sagt det til han, og svaret blir: blir du gravid og beholder blir du alene med 2 barn til sammen og jeg kommer ikke til å hjelpe deg. Også legger han prevensjons arbeidet og ansvaret på meg. Skjønner ikke logikken.

Har sagt til han at adopsjon er DYRT, og du vet aldri hva ungen sliter med som du tar inn og vil ikke kunne språket vårt (han vil adoptere utenlands, og ikke baby). Også forklart at man risikerer mer arbeid enn egne barn. Virker som om han er helt realistisk til tider, men at alt "funker" slik han har forestilt seg. Så enigheten er ingen barn biologisk eller adopsjon, men igjen det er min kropp som skal lide med hormon prevensjon for sex må man jo ha :klaske:

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg holder det egentlig med et barn, jeg ønsker ikke å sterilisere meg enda (blir til å gjøre det når jeg når alderen "jeg føler meg for gammel for å ha baby")

Jeg har sagt det til han, og svaret blir: blir du gravid og beholder blir du alene med 2 barn til sammen og jeg kommer ikke til å hjelpe deg. Også legger han prevensjons arbeidet og ansvaret på meg. Skjønner ikke logikken.

Har sagt til han at adopsjon er DYRT, og du vet aldri hva ungen sliter med som du tar inn og vil ikke kunne språket vårt (han vil adoptere utenlands, og ikke baby). Også forklart at man risikerer mer arbeid enn egne barn. Virker som om han er helt realistisk til tider, men at alt "funker" slik han har forestilt seg. Så enigheten er ingen barn biologisk eller adopsjon, men igjen det er min kropp som skal lide med hormon prevensjon for sex må man jo ha :klaske:

Løp! Dette er en egoistisk dritt av en mann !!

Anonymkode: b1753...477

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Saken ser slik, jeg har ikke i mot å få et barn typen ønsker ikke barn overhode.

Jeg går på minipillen for å unngå graviditet, men denne inne holder laktose som gjør meg smådårlig og føler jeg går konstant gravid. Og jeg vil av, og da blir det ikke hormonprevansjon pga jeg tåler de ikke.

Jeg har spurt han, hvorfor steriliserer du deg ikke siden du overhode ikke ønsker barn? svaret var: det har jeg ikke tenkt på, men det er jo et stort inngrep.

Han vil heller ikke bruke kondom.

Er det rett at jeg skal være den som skal stå med ansvaret med prevansjon? spesielt når det er han som på død og liv ikke vil komme i nærheten og få barn.

Jeg sitter og revurderer hele forholdet pga dette, da jeg blir alene hvis jeg blir gravid av en eller annen grunn og jeg kommer til å bli singel hvis jeg lar meg presse til en abort ved en graviditet.

For å gjøre ting mer idiotisk, jeg har et barn fra før av som han synes er helt greit, og han kan tenke seg i fremtiden og adoptere. For egne barn koster vist mye penger......

Den eneste måten å være garantert at det ikke blir barn av det, det er via sterilisering. Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre.

Anonymkode: 1c4cf...476

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den eneste måten å være garantert at det ikke blir barn av det, det er via sterilisering. Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre.

Anonymkode: 1c4cf...476

Prøvd og si det til han... Løsningen er: Abort i følge han... Noe han ikke vil ta inn over seg hva det vil si for den som faktisk må igjennom den.

Skrevet

Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre HI. Om han sier til deg at du blir alene om du skulle bli gravid så ikke bruk mer tid på dette "forholdet". Ikke ta sjansen rett og slett.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løp! Dette er en egoistisk dritt av en mann !!

Anonymkode: b1753...477

Han er snill på alle andre måter. Er bare denne delen med barn han er "rar" på.

Har som mål å se hvordan han takler 17. mai i type familiestil, og at man  MÅ kle seg pent (ingen hoodies) før jeg vurderer og løpe. 17. mai er en dag som betyr mye fot meg nemlig.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er du sammen med en slik fyr? Han virker jo helt fjern og ikke helt virkelighetsorientert. Jeg synes den argumentasjonen hans ang. å adoptere barn nesten er skremmende.

Jeg svarte over - en mann som ikke vil ha egne barn fordi det er dyrt, men vil adoptere... det er en mann du dropper, for han er ikke realitetsorientert.

Videre - den som ikke ønsker barn sørger for prevensjon.

Og nei, sterilisering av mann er IKKE et "stort inngrep", slik han påstår. For en kvinne er det et langt større og langt mer risikofylt inngrep enn det er for menn.

Du er sammen med en mann som ikke er realitetsorientert, og du er sammen med en skremmende egoistisk fyr som dessuten manipulerer og truer deg. 

Det verste er imidlertid at du frivillig fremdeles er sammen med ham.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han er snill på alle andre måter. Er bare denne delen med barn han er "rar" på.

Har som mål å se hvordan han takler 17. mai i type familiestil, og at man  MÅ kle seg pent (ingen hoodies) før jeg vurderer og løpe. 17. mai er en dag som betyr mye fot meg nemlig.

Han har tydeligvis allerede hjernevasket deg veldig godt...

Dette er ikke en mann som er "snill på alle andre måter"!!! Han er en uansvarlig dritt! Hva må til for at du skal innse det?

En mann som er snill tar ansvar for sine handlinger, det vil ikke denne mannen gjøre. Han mener helt seriøst at fordi han ikke vil ha barn, så skal du bruke prevensjon - at du blir dårlig av det, det gir vel han blanke f... i!

Han mener at hvis du likevel blir gravid, så skal du ta abort - at det er en langt større belastning fysisk og psykisk for deg enn at han selv velger kondom eller sterilisering, det driter han også i. Han driter fullstendig i om du skulle slite med en abort du egentlig ikke ønsker - bare han slipper å bruke prevensjon.

Og om du skulle velge å beholde et barn han er far til, da har han allerede fortalt deg at han på ingen måte har tenkt å ta ansvar for sitt eget barn.

Og nå mener du ildprøven hans er om han kler seg fint eller ikke på 17. mai...

Hjelpes... det er nok ikke lenge før du skriver en tråd til om denne mannen, hvor du er gravid og han har stukket, og så at han enten er totalt fraværende eller at han gjør ditt og barnas liv til et helvete fordi du nektet å ta abort.

Du velger å bli i et forhold til en mann som er veldig destruktiv for deg. Og du velger å bli i det... hvis han bare bruker finklær på 17. mai...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har tydeligvis allerede hjernevasket deg veldig godt...

Dette er ikke en mann som er "snill på alle andre måter"!!! Han er en uansvarlig dritt! Hva må til for at du skal innse det?

En mann som er snill tar ansvar for sine handlinger, det vil ikke denne mannen gjøre. Han mener helt seriøst at fordi han ikke vil ha barn, så skal du bruke prevensjon - at du blir dårlig av det, det gir vel han blanke f... i!

Han mener at hvis du likevel blir gravid, så skal du ta abort - at det er en langt større belastning fysisk og psykisk for deg enn at han selv velger kondom eller sterilisering, det driter han også i. Han driter fullstendig i om du skulle slite med en abort du egentlig ikke ønsker - bare han slipper å bruke prevensjon.

Og om du skulle velge å beholde et barn han er far til, da har han allerede fortalt deg at han på ingen måte har tenkt å ta ansvar for sitt eget barn.

Og nå mener du ildprøven hans er om han kler seg fint eller ikke på 17. mai...

Hjelpes... det er nok ikke lenge før du skriver en tråd til om denne mannen, hvor du er gravid og han har stukket, og så at han enten er totalt fraværende eller at han gjør ditt og barnas liv til et helvete fordi du nektet å ta abort.

Du velger å bli i et forhold til en mann som er veldig destruktiv for deg. Og du velger å bli i det... hvis han bare bruker finklær på 17. mai...

Ligger også my på oppførsel, opptreden og deltagelse den dagen, har familie og venner (som tar med seg venner) den dagen, og forventer at han er med og ikke sitter og gjemmer seg i en hoodie som han kan finne på... sånn til informasjon.

Han har ikke hjernevasket meg, hadde han det hadde jeg ikke revurdert forholdet som jeg gjør nå. Å jeg kommer selv til å bruke prevensjon inntil videre. Da ikke for hans del, men for min egen del.

At jeg ikke velger å avbryte et forhold som har vart et par måneder betyr ikke at jeg er hjernevasket. Jeg setter spørsmål til MYE av det han gjør, også til han. Setter også krav til han, så han har knapt fått truffet barnet i huset (hun har av nysgjerrighet stått opp når jeg har hatt besøk). 

Jeg setter krav om hvordan ting er i min hjem, og pga barn i huset har han ikke noe valg enn å forholde seg til mine krav og regler. De er ikke mange, men jeg forventer normal oppførsel og ikke noe tull. Han er støttende og hjelpsom på alle måter ellers, og da mener jeg uten noe form for negativitet.

Det eneste jeg virkelig reagerer på er dette med bruk av prevensjon der det er jeg som skal ha ansvaret og belastningen, mens han skal slippe unna.

Å hvorfor i all verden skal jeg sitte og syte om å bli alene med barn? Jeg vet hva jeg vil gå til, og vet hva det vil si å bli alene. Å syte på nettet hjelper aldri der. Jeg har et barn jeg var alene med fra jeg var ca 2 måneder på vei.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er du sammen med en slik fyr? Han virker jo helt fjern og ikke helt virkelighetsorientert. Jeg synes den argumentasjonen hans ang. å adoptere barn nesten er skremmende.

Jeg svarte over - en mann som ikke vil ha egne barn fordi det er dyrt, men vil adoptere... det er en mann du dropper, for han er ikke realitetsorientert.

Videre - den som ikke ønsker barn sørger for prevensjon.

Og nei, sterilisering av mann er IKKE et "stort inngrep", slik han påstår. For en kvinne er det et langt større og langt mer risikofylt inngrep enn det er for menn.

Du er sammen med en mann som ikke er realitetsorientert, og du er sammen med en skremmende egoistisk fyr som dessuten manipulerer og truer deg. 

Det verste er imidlertid at du frivillig fremdeles er sammen med ham.

Fordi på alle andre områder er han snill og behjelpelig.

Har sagt til han og forklart han delen med sterilisering, men tror det ligger litt på manndomen hans å gjennomføre det.

Eneste negative delen er den delen som kommer til prevensjon og barn.

Jeg kommer nok ikke til å hente ut mer prevensjon og kommer i god tid til å gi beskjed om at nå er det nok med bruk av det. Og han får stå til ansvar for det. Men inntil videre så kommer jeg i alle fall til å burke opp det jeg har betalt for. (Har ikke mer enn knapt til sommeren igjen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...