Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle. Men ser stadig spørsmål om link til nyhets saker om man prøver å diskutere en sak det har stått om i nyhetene. Anonymkode: 95d81...6f9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Vil man ha flest mulig med i en diskusjon så lønner det seg å legge med en link. Ikke alle leser nyheter på samme tid på døgnet, mye kan skje ila. noen timer. Noen ganger har man gått glipp av en sak, selv om man kanskje har lest 20 andre nyhetssaker. Og noen ganger presenterer ulike mediaaktører veldig forskjellige saker, eller de kan til og med ha veldig forskjellig vinkling på saker. Det er normalt å legge ved en link til det man vil diskutere, i hvert fall om det er en sak som er kommet opp bare en dag eller to. Er det store, kjente saker man ikke kan unngå å ha fått med seg noe om er det ikke like viktig å legge ved en link, men det lønner seg også der å gjøre det. Om man skal måtte kikke innom x antall medieaktører for å finne ut hva Hi i en tråd egentlig snakker om, da vil de fleste la være hvis det ikke er noe som de har stor interesse av. Det er enkel logikk. Hvorfor er det så vanskelig å legge ved en link? Anonymkode: 363af...255
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle. Men ser stadig spørsmål om link til nyhets saker om man prøver å diskutere en sak det har stått om i nyhetene. Anonymkode: 95d81...6f9 Sladrespaltenyheter av typen "cat fight på kjøpesenter" leser jeg ikke, nei. Anonymkode: 772e4...12f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle. Men ser stadig spørsmål om link til nyhets saker om man prøver å diskutere en sak det har stått om i nyhetene. Anonymkode: 95d81...6f9 Det betyr jo ikke at man har lest hver eneste liten nyhet, i enhver avis. Spesielt ikke sånne agurknyheter som det det er snakk i den andre tråden. Nyheter kommer jo og ut til forskjellig tid. Jeg synes det er veldig rart at folk tror automatisk at man vet hva man snakker om. Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å legge ved link? Det er sjelden jeg gidder å google meg rundt for å finne nyheten det er snakk om. Ender ofte med at jeg heller klikker meg videre uten å svare. Og det er vel ikke det man ønsker? Anonymkode: b24fe...33c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 sjelden, synes det bare er triste og negative nyheter og orker ikke det Anonymkode: 15176...7ce
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: sjelden, synes det bare er triste og negative nyheter og orker ikke det Anonymkode: 15176...7ce Sånn jeg også! Det er jo ikke annet enn voldtekt,drap,mishandling og overgrep mot barn. Blir deprimert av å lese aviser så styrer unna det. Anonymkode: 5bc81...fe5
sug lut Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånn jeg også! Det er jo ikke annet enn voldtekt,drap,mishandling og overgrep mot barn. Blir deprimert av å lese aviser så styrer unna det. Anonymkode: 5bc81...fe5 Det du nevner er jo ikke nyheter - det er underholdning. Det kan du fint la være å lese. Nyheter er det som skjer rundt - politisk, sosialt og kulturelt.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Nei, nå om dagen gjør jeg ikke det. Jeg er på ingen måte istand til å ta innover meg mer enn det jeg må, og jeg prioriterer ikke engang å åpne VG for å se. Eller aftenposten, eller hva som helst. Så hva som har skjedd i verden de siste 2 ukene? Aner ikke. Desverre. Anonymkode: 23723...569
the amazing spidermamma Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Det var en periode i småbarnsperioden da jeg ikke orket annet enn å scrolle meg nedover nettavisene, ergre meg over at de bare skrev om the Kardashians og fotballfrue, og da det endelig dukket opp en skikkelig artikkel, tenkte jeg at 'den orker jeg i HVERT FALL IKKE å lese'. I den perioden ble det lite hjerneføde. Nå leser jeg aviser, men tror jeg må begynne å abonnere på en skikkelig avis igjen for å få litt tyngde. Det blir lett mange overskrifter og lite dybde i nettavisene. Hjernen må trenes, akkurat som kroppen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 29 minutter siden, sug lut skrev: Det du nevner er jo ikke nyheter - det er underholdning. Det kan du fint la være å lese. Nyheter er det som skjer rundt - politisk, sosialt og kulturelt. Hm, jeg er litt uenig. Dark room, f.eks, er helt grusomt å lese om, særlig den eksplisitte journalistikken til A-magasinet. Men hvis politiet mener det kan beskytte andre barn at vi vet, da syns jeg faktisk at jeg må tåle å lese om det. Anonymkode: 2b989...265
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 Jeg leser nyheter, men irriterer meg stort sett grønn over overforenklinger, tydelige slagsider, upresise fremstillinger, feil bruk av statistikk.. Når jeg må lese 2-3 forskjellige fremstillinger, og kanskje gå direkte til kildematerialet for å få et inntrykk av hva saken egentlig handler om går jeg heller videre til noe annet. Det er jo også en mer komplisert nyhetshverdag, slik at man skal være ganske orientert og informert (og kunne endel om politikk, diplomati, økonomi, historie, aktørene sine politiske standpunkt og samfunnsstrukturer) for å virkelig kjønne en sak. Synd at det har blitt slik, og at det er så få journalister som klarer å fremstille saker skikkelig (og uten bias den ene eller den andre veien...) Anonymkode: 0156c...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå