Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Jeg håper på hjelp fra dere dom kanskje har noe erfaring ang. lavkarbo. Jeg har prøvd meg på det før men syntes det var så vanskelig å leve på karbo😫 jeg syntes det var så lite jeg kunne spise. Derfor lurer jeg på hva DU alltid har hjemme som du kan lage et måltid med? Går nå på eggdiet og skal gjøre det i 5 dager så fortsette på lavkarbo. Håper ågå ned 10 kg før juli. Anonymkode: 3138a...15a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Før start tenkte jeg som du at det er så lite man kan spise, men det er helt feil. Bli med på lavkarbogrupper på fb for der får du mange tips til hva du kan spise. Jeg fikk meg mange ahaopplevelser og jeg koser meg gjennom dette. Er ferdig med de utmattende ukene og bobler over av energi nå en drøy mnd etter. Anonymkode: 2713f...a6a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 Jeg reddet meg på yoghurt, nøtter og bær. Syns likevel det ble for krevende sosialt, og har gått på Grete Roede nå i stedet. Anonymkode: 42389...0eb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 Jeg har stort sett alltid dette hjemme : egg, rømme, fløte, ost, knekkebrød, majones, søtpaprika, løk, agurk, salat, blomkål, brokkoli, smøreost på tube og kjøttpålegg. Til tider har jeg og reker i lake, avokado, spekeskinke, babybel, alioli, krepsesalat, ferdigsaus Pluss at jeg har fryseboks med mye rart i, akkurat nå har jeg bla : kyllingfilet, kyllinglår, koteletter, svinefileter, kjøttdeig, pølser, grillfileter, brokkoli, ørret, I tillegg har jeg litt forskjellige baketing i skapet, men bruker det ikke så ofte Anonymkode: 03f5c...837
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har stort sett alltid dette hjemme : egg, rømme, fløte, ost, knekkebrød, majones, søtpaprika, løk, agurk, salat, blomkål, brokkoli, smøreost på tube og kjøttpålegg. Til tider har jeg og reker i lake, avokado, spekeskinke, babybel, alioli, krepsesalat, ferdigsaus Pluss at jeg har fryseboks med mye rart i, akkurat nå har jeg bla : kyllingfilet, kyllinglår, koteletter, svinefileter, kjøttdeig, pølser, grillfileter, brokkoli, ørret, I tillegg har jeg litt forskjellige baketing i skapet, men bruker det ikke så ofte Anonymkode: 03f5c...837 Og nøtter, det glemte jeg. Mandler, valnøtter og hasselnøtter Anonymkode: 03f5c...837
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 Om du bare skal ned 10 kilo er det jo helt idiotisk å begynne med en slik diett. Lavkarbo er ingen slankekur, det er en livsstilendring du må holde på resten av livet. De som begynner med jojoslanking med lavkarbo ødelegger jo kroppen sin helt, og de er det etterhvert mange av. Om du ikke tenker at du kan/vil leve lavkarbo resten av livet skal du ikke begynne på et sånt kosthold. Hadde du veid 150 kg kunne lavkarbo vært noe, men 10 kg for mye er jo ingenting. Det er bare å kutte ut sukker og raske karbohydrater, spise litt mindre til hvert måltid og slutte småspise mellom måltidene. Anonymkode: 70925...173
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du bare skal ned 10 kilo er det jo helt idiotisk å begynne med en slik diett. Lavkarbo er ingen slankekur, det er en livsstilendring du må holde på resten av livet. De som begynner med jojoslanking med lavkarbo ødelegger jo kroppen sin helt, og de er det etterhvert mange av. Om du ikke tenker at du kan/vil leve lavkarbo resten av livet skal du ikke begynne på et sånt kosthold. Hadde du veid 150 kg kunne lavkarbo vært noe, men 10 kg for mye er jo ingenting. Det er bare å kutte ut sukker og raske karbohydrater, spise litt mindre til hvert måltid og slutte småspise mellom måltidene. Anonymkode: 70925...173 Jeg ønsker å gå ned 10-15 kg. For meg er det mye for jeg mangler motivasjon til å trene. Jeg ønsker ikke å slutte på lavkarbo når jeg har oppnådd målet mitt. Jeg vet at lavkarbo er en livstill og ikke en diet. Jeg ønsker kun erfaringer fra andre her😊 Anonymkode: 3138a...15a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #8 Skrevet 11. mars 2018 Spis som en kostholdsregulert diabetiker og du vil rase ned i vekt! Nytter ikke bli hysterisk lavkarbo.. lite fett og sukker funker som f.. Anonymkode: 0e135...291
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spis som en kostholdsregulert diabetiker og du vil rase ned i vekt! Nytter ikke bli hysterisk lavkarbo.. lite fett og sukker funker som f.. Anonymkode: 0e135...291 Hvorfor er lavkarbo hysteri? Anonymkode: 03f5c...837
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 det er bedre og spise vanlig sunn mat og trene, lavkarbo er ikke bra for blodårene Anonymkode: babd9...7cf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 Idag til frokost spiste jeg; 2 kokte egg, 2 skinkeskiver, 2 ts seterrømme, 1/2 tomat og noen skiver agurk. Er det ok frokost?? Anonymkode: 3138a...15a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er lavkarbo hysteri? Anonymkode: 03f5c...837 Når man ikke kan ta seg en banan... Anonymkode: 0e135...291
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Når man ikke kan ta seg en banan... Anonymkode: 0e135...291 Man klarer ikke leve på lavkarbo for alltid. Middels og måteholdenhet er bedre.. Anonymkode: 0e135...291
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #14 Skrevet 12. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man klarer ikke leve på lavkarbo for alltid. Middels og måteholdenhet er bedre.. Anonymkode: 0e135...291 Hvorfor gjør man ikke det? Anonymkode: 03f5c...837
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #15 Skrevet 12. mars 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Idag til frokost spiste jeg; 2 kokte egg, 2 skinkeskiver, 2 ts seterrømme, 1/2 tomat og noen skiver agurk. Er det ok frokost?? Anonymkode: 3138a...15a Jeg ville spist endel mer grønnsaker Anonymkode: 03f5c...837
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #16 Skrevet 12. mars 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor gjør man ikke det? Anonymkode: 03f5c...837 Jeg kan jo svare for meg, noen klarer det jo hele livet. Jeg syns det ble utrolig vanskelig i lengden å alltid være den som sa nei takk til snitter på julelunsj, eller til overtidsmat på jobb. Jeg syns det var kjipt (og frekt!) å alltid måtte si i fra hvis jeg skulle spise hos noen andre enn nærmeste familie. Det er jo ikke greit å bare spise kjøttkaker, selv om man ikke spiser flere enn man uansett ville gjort. Det ble pes å gå med dårlig samvittighet de gangene det ikke var noen vei utenom - konfirmasjon, runde dager, osv. Sitter ikke med matpakke i konfirmasjon, altså. Jeg holdt i nesten to år, gikk ned 25 kg. Dessverre kom de på igjen i graviditeten, og nå går jeg på Grete Roede. Er så mye lettere sosialt! Jeg kan spise litt dessert, f.eks, og justere resten av dagen. Anonymkode: 42389...0eb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #17 Skrevet 12. mars 2018 Men når man har oppnåd ønsket vekt kan man da ikke øke litt på karbohydratene. Akkurat nå prøver jeg å holde meg til under 20g karbo. Men man kan vel øke litt når jeg ikke lenger ønsker å gå ned i vekt. Har enda et spm. Hver gang jeg har startet på lavkarbo blir jeg syk forkjølet med vond hals og verk i kroppen. ( har prøvd 3 ganger). Da blir hele greia ødelagt fordi jeg kun har lyst på appelsiner og juice. Er det bare tilfeldig? Anonymkode: 3138a...15a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #18 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men når man har oppnåd ønsket vekt kan man da ikke øke litt på karbohydratene. Akkurat nå prøver jeg å holde meg til under 20g karbo. Men man kan vel øke litt når jeg ikke lenger ønsker å gå ned i vekt. Har enda et spm. Hver gang jeg har startet på lavkarbo blir jeg syk forkjølet med vond hals og verk i kroppen. ( har prøvd 3 ganger). Da blir hele greia ødelagt fordi jeg kun har lyst på appelsiner og juice. Er det bare tilfeldig? Anonymkode: 3138a...15a Du kan øke litt på karbohydratene, men du kan aldri spise høykarbomåltider igjen, da lagrer kroppen som en gal og du raser opp i vekt fortere enn du får sukk for deg. Jeg kjenner mange som har gått ned alt fra 10 til 40 kg på lavkarbo, ingen av de som har begynt spise karbohydrater igjen har klart å holde vekten. En kamerat gikk ned 35 kg på streng lavkarbo, da han gikk over til et mindre strengt kosthold gikk han opp igjen 10 kg. Han spiser fremdeles karboredusert, men ikke så strengt, og har bestemt seg for at han må leve med at de 10 kiloene kom på igjen for han orker ikke være på så streng diett og alltid måtte si nei til tilbudt mat resten av livet. Selv legen som lagde ketolysekuren gikk jo opp igjen i vekt fordi han ikke klarte leve så strengt resten av livet..... Anonymkode: 70925...173
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2018 #19 Skrevet 12. mars 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan øke litt på karbohydratene, men du kan aldri spise høykarbomåltider igjen, da lagrer kroppen som en gal og du raser opp i vekt fortere enn du får sukk for deg. Jeg kjenner mange som har gått ned alt fra 10 til 40 kg på lavkarbo, ingen av de som har begynt spise karbohydrater igjen har klart å holde vekten. En kamerat gikk ned 35 kg på streng lavkarbo, da han gikk over til et mindre strengt kosthold gikk han opp igjen 10 kg. Han spiser fremdeles karboredusert, men ikke så strengt, og har bestemt seg for at han må leve med at de 10 kiloene kom på igjen for han orker ikke være på så streng diett og alltid måtte si nei til tilbudt mat resten av livet. Selv legen som lagde ketolysekuren gikk jo opp igjen i vekt fordi han ikke klarte leve så strengt resten av livet..... Anonymkode: 70925...173 Du går opp vannvekten det gjør du. Men resten er opp til deg selv. Dessverre ser få hvor dårlig de egentlig spiser. Jeg har gått på ketolyse i to år. Holdt meg så moderat lenge. Spiste både kaker og smitter ja til og med godteri så mye jeg ønsket i selskap. Men nå har det seg slik at jeg er ikke i selskap hverken hver dag eller til og med hver uke! Jeg gikk ikke opp mer en 5 kg. Hjemme holder jeg det moderat det r slik jeg spiser sånn er det bare. Det er speilegg eller omelett uten brød, det har vi ikke osv. Du trenger ikke å tro at livet ditt er over bare fordi du går på lavkarbo. Kroppen min har omstillt seg så mye at jeg greier faktisk å holde ketose selv om jeg spiser en porsjon dessert mens middagen er holdt lavkarbo. Men ja du må være obs på det. Kan virkelig ikke si at dette er noe hunder for meg i hverdagene. Har nettop kommet hjem fra tre dagers seminar med jobben hadde null problemer å holde det lavkarbo og var absolutt ikke uhøflig eller i det hele tatt lagt merke til, at jeg ikke var «vanlig» Anonymkode: 11545...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå