Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Vi er begge to enige om at vi ikke skal ha flere barn. Jeg blir veldig dårlig med hyperemesis og vi er fornøyd med to... Jeg satt inn spiral. Men luftet ideen om sterilisering. Da sa han at han ikke vil tukle med kroppen og at han ikke er helt sikker på at han ikke skal ha flere barn en gang i fremtiden... Altså, han er ikke sikker på om det er oss to for alltid.. Jeg vet ingen kan være det. Men jeg ble så usikker, skuffet og litt lei meg over at han sa det slik. Det stakk ganske greit.... Hvordan hadde dere reagert på dette? Jeg vet jeg må respektere, men er det normalt å tenke slik om man er i et stabilt forhold? At han ikke utelukker barn med noen andre 😣 Anonymkode: 09be7...1c6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Herregud da hadde jeg blitt skikkelig lei meg!! Skjønner det veldig godt. Så slemt... Anonymkode: c01d2...134
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Hvor gamle er dere da? Anonymkode: bef0d...e02
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Hvis han sier at han ikke er sikker på dere så hadde jeg krevd at vi dro i parterapi for å finne ut hvor dere står. Jeg hadde ikke fortsatt sammen med en mann som nærmest sier at han vurderer å gå fra deg, uten å si noe mer om det. Anonymkode: 2a7ad...e4e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis han sier at han ikke er sikker på dere så hadde jeg krevd at vi dro i parterapi for å finne ut hvor dere står. Jeg hadde ikke fortsatt sammen med en mann som nærmest sier at han vurderer å gå fra deg, uten å si noe mer om det. Anonymkode: 2a7ad...e4e Han legger det liksom frem som at ingen vet jo hva som skjer.... Tenk hvis liksom.... Får ikke inntrykk av at han vil dra her og nå, men han sier jo rett ut at det er en reell mulighet... Og barn får man jo kanskje bare ut man er 40..? Kanskje litt mer som menn... Vi er 32 begge to... Jeg tenkte kanskje jeg la for mye i det.. Men da stemmer kanskje magefølelsen min om at dette ikke er helt greit å si? Jeg kan selvfølgelig ikke tvinge han til noe... Men den begrunnelsen var ikke kjekk😒hi Anonymkode: 09be7...1c6
Mumua Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 Jeg skjønner godt at det er sårt å høre, samtidig så skjønner jeg han og. Tenker likt selv. Selv om jeg ikke vil ha flere barn og samboeren skal sterilisere seg så vil jeg ha muligheten til å ombestemme meg, spesielt om skiten treffer vifta og vi går fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 Skjønner deg godt. Jeg ville også blitt skikkelig lei meg. Anonymkode: ffb17...c1b
litekreativtbrukernavn Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 Vi er realister og tenker at det er ikke sikkert at det blir oss to for alltid (selv om vi selvfølgelig jobber i team for at det skal bli det), og nettopp derfor steriliserer min seg nå...han vil være sikker på at han ikke får barn med noen andre heller, hvis det skulle blitt slutt mellom oss 😅 (vi har to barn) -Men jeg forstår veldig godt at hans kommentar såret hardt, siden dere ikke er på samme bølgelengde der. Han har jo ikke antennene helt ute heller da, han kunne nemlig ha stoppet på «jeg er redd for å tukle med kroppen» og spart deg for resten av tankerekken. Jeg hadde blitt ordentlig sur. Og sagt til han hvordan det føltes det han sa, og bedt om en unskyldning.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 Han sier jo bare at han er enig i at dere ikke skal ha flere barn, nå. Men han vil ha muligheten til å forandre mening senere, han sier jo ikke at han vil gå fra deg. Kanskje du også ønsker et barn til om 7 år og du har fått disse svangerskapene på avstand... Anonymkode: bef0d...e02
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han sier jo bare at han er enig i at dere ikke skal ha flere barn, nå. Men han vil ha muligheten til å forandre mening senere, han sier jo ikke at han vil gå fra deg. Kanskje du også ønsker et barn til om 7 år og du har fått disse svangerskapene på avstand... Anonymkode: bef0d...e02 Joda, men han presiserte... "jeg vet ikke om jeg ikke skal ha barn med noen andre" 😒 Anonymkode: 09be7...1c6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Han har antagelig ikke tenkt ordentlig gjennom hva han sier. Dere får sette dere ned og snakke ordentlig om det. Anonymkode: e3a20...bef
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 Oi! Den kommentaren hadde ikke fått passere hos meg i hvert fall! Hadde blitt rasende og mest sannsynlig hadde det ført til at det ble slutt. Mannen min og jeg har vært sammen i 15 år og det er grunnleggende for forholdet at vi velger hverandre med hele hjertet. Hadde han holdt muligheten åpen for et forhold etter meg hadde det virkelig vært slutten. Anonymkode: f99ff...5d3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #14 Skrevet 10. mars 2018 Hvorfor kan ikke du sterilisere deg? Anonymkode: e5f01...b51
Himmel og hav Skrevet 10. mars 2018 #15 Skrevet 10. mars 2018 (endret) Jeg skjønner han godt, egentlig. Det å sterilisere seg er jo, nøkternt sett, bare å kutte to strenger og så fortsetter livet som før. Det er allikevel et inngrep som er ubehagelig, i de fleste tilfeller uopprettelig, og for mange menn er det vanskelig følelsesmessig. Han har, om man er kynisk, også rett. Ingen vet hvordan livet deres ser ut om fem år. Du kan ha vært utro og gått fra han. Jeg tenker at så lenge det er hans kropp så skal initiativet og avgjørelsen om en sterilisering komme fra han, og kun han. Jeg ville ikke lest en slik motvilje som at han har ett bein i dørsprekken, men som at han ikke vil presses til noe han ikke har lyst til. Når du presser så må han jo komme opp med noen grunner. Du fikk de, og da ble du misfornøyd og lei deg. Det kan ikke være så enkelt å være mann og ikke ville bli kuttet i bjellene heller. Endret 10. mars 2018 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #16 Skrevet 10. mars 2018 Hvor gamle er dere? Min man var 30 når han gjorde det. Jeg var den som sa at du må tenke deg godt om. Hva om jeg dør og du sitter der steril liksom? Det er en stor avgjørelse og det er lov å tenke seg godt om. Anonymkode: 6dae0...7c1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #17 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor gamle er dere? Min man var 30 når han gjorde det. Jeg var den som sa at du må tenke deg godt om. Hva om jeg dør og du sitter der steril liksom? Det er en stor avgjørelse og det er lov å tenke seg godt om. Anonymkode: 6dae0...7c1 Vi er 32 år. Hi Anonymkode: 09be7...1c6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #18 Skrevet 10. mars 2018 Jeg tror jeg forstår litt hvordan mannen din tenker. Vi har hatt samme diskusjon. Jeg har alltid hatt lyst på flere barn, mannen var vel aldri helt sikker på om han ønsket noen i det hele tatt. Nå har vi to, prøver på nummer tre, men etter det er det uaktuelt å få flere sammen. Når vi snakket om sterilisering sa jeg at jeg synes det var mest naturlig at han gjorde det ettersom jeg kanskje ville hatt flere dersom vi gikk fra hverandre. Jeg har overhodet ikke noe ønske eller tanker om å gå fra han, men å sterilisere seg er ikke noe jeg kan endre på dersom det plutselig skjer. Sammen kommer vi ikke til å få flere, det er vi enig om, men jeg vil jo uansett ha muligheten åpen, ting kan endre seg. Han er jo klar på at han ikke har lyst på flere barn noensinne. Jeg skjønner at du blir lei deg og usikker, men jeg tror kanskje ikke det var helt sånn han mente det. Jeg ville spurt ham rett ut. Anonymkode: 09663...0d8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #19 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi er 32 år. Hi Anonymkode: 09be7...1c6 Da forstår jeg at dette sitter langt inne for han. Kan du ikke bruke spiral i en 5års periode og tenke på deg igjen da? 32 er ungt til å si aldri mer. Min mann sa han var bombesikker på at han ikke ville ha flere barn med meg eller noen andre. Men det var hans avgjørelse. Jeg hadde sterilisert meg om ikke han gjorde det. Men det er en mindre inngripen om han gjorde det, derfor ble det han. Anonymkode: 6dae0...7c1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #20 Skrevet 10. mars 2018 Det er hans kropp, hans valg. Han vet da ikke hva som skjer om 5,7 år. Han kan ikke sterilisere seg om hsn ikke er 100% sikker. Jeg tok ks når jeg var 40. Fikk tilbud om å sterilisere meg, men jeg turde ikke gjøre det. Enn hvis jeg angret? Så at en på 32 år ikke klarer å være sikker har jeg full forståelse for. Nå er jeg 42 år, og hadde ikke sterilisert meg i dag heller. Jeg vet da ikke hva jeg vil om noen år. Akkurat nå føler jeg det er stopp, men er ikke helt sikker.. Er flere og flere som får barn langt opp i 40 åra. steriliser deg du hvis du er 100% sikker da. Anonymkode: ac28a...439
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #21 Skrevet 10. mars 2018 Min man har steril og han jikk da vi har tre barn og sende melinger i post om å ta dem jore mei ganske triste så bør vente å se Anonymkode: 9f61c...1b0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #22 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min man har steril og han jikk da vi har tre barn og sende melinger i post om å ta dem jore mei ganske triste så bør vente å se Anonymkode: 9f61c...1b0 Er du full? Anonymkode: 6dae0...7c1
litekreativtbrukernavn Skrevet 10. mars 2018 #23 Skrevet 10. mars 2018 37 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Vi er realister og tenker at det er ikke sikkert at det blir oss to for alltid (selv om vi selvfølgelig jobber i team for at det skal bli det), og nettopp derfor steriliserer min seg nå...han vil være sikker på at han ikke får barn med noen andre heller, hvis det skulle blitt slutt mellom oss for det virker så pes å koordinere 😅 (vi har to barn) -Men jeg forstår veldig godt at hans kommentar såret hardt, siden dere ikke er på samme bølgelengde der. Han har jo ikke antennene helt ute heller da, han kunne nemlig ha stoppet på «jeg er redd for å tukle med kroppen» og spart deg for resten av tankerekken. Jeg hadde blitt ordentlig sur. Og sagt til han hvordan det føltes det han sa, og bedt om en unskyldning.
Gjest KenCreek Skrevet 10. mars 2018 #24 Skrevet 10. mars 2018 Altså, jeg skjønner mannen din godt. 32 år og skal sterilisere seg? Nei nei, det er alt for ungt. Ingen vet hva fremtiden bringer.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #25 Skrevet 10. mars 2018 Mannen din ordla seg klossete og slemt. Men prøv å la tvilen komme ham til gode, og tenk at han snakket først og tenkte etterpå. Sett dere ned og snakk sammen om parforholdet, fremtiden og følelser. Mannen min hadde lignende holdning til sterilisering, og det tok ham ca en femårsperiode (en hormonspiral-periode), før tanken hadde modnet og han var klar til å ta det skrittet. Han sa aldri rett ut at det kunne være han skulle ha barn med andre, men han var unnvikende og lette frem alle steriliseringsskrekkhistoriene, og mente han var for ung til å gjøre et så endelig inngrep. Han var enig i at vi var fornøyde med våre tre barn og ikke skulle ha flere, så logikken var fraværende. Han steriliserte seg da yngstemann var nesten seks år og mannen selv var 36. Anonymkode: c2f97...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå