Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Ingen trollsvar nå, damer. Helt oppriktig: Hvirdan er det i hjernen din? Hører en podcast om stemmer i hodet og at de fleste har det helt stille (!). Da ble jeg paff, for jeg har kronisk dialog i hjernen, eller monolog. Det er imidlertid min stemme og jeg har da altså ingen streng mann som skremmer meg i hodet som jeg ikke kan kontrollere. Jeg kan ikke kontrollere eget tankekjør heller, min stemme, min analyse, overveielser, tanker, uansett når på døgnet, i bil, når jeg lager middag osv. Eneste gangene det er stille i skallen min er når jeg sover, trener så hardt t kroppen ble helt i fokus, ved hard sex (derfor jeg liker hard sex, får jeg til å slappe av). Når jeg ser film, går tur osv er det alltid i kompaniskap med meg selv i hodet. Hvordan foregår den indre tankeverden for dere? Er ellers frisk, har tre barn og jobber. Men tankekjør plager meg en del. Er også tidsvis deprimert og derfor utredet for bipolaritet. Ble funnet frisk, da jeg ikke har åpenbare maniske perioder. Blir lett irritabel og jobber med dette, tror det har sammenheng med at jeg tenker så mye. Anonymkode: 57341...912
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Hm... har aldri tenkt på det... jeg har jo en stemme i hode... min egen... som kommer med forslag "skal jeg lage meg en kopp kaffi? Ja det skal jeg" - type samtale. Og jeg tenker jo hele tiden på hva jeg skal, hvor jeg skal, hva jeg må huske, hva som opprører meg, gjør meg glad osv. men "stemmen" er rolig og avbalansert og på ingen måte stressende. Om jeg våkner på natten og begynner å gruble på noe så kan det være mer stressende.... sånn type "nå må jeg slutte å tenke slik at jeg får sove" Anonymkode: e2690...3a6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Jeg har min egen stemme i hodet hele tiden. Den snakker ikke til meg og forteller meg hva jeg skal gjøre, men jeg hører min egen stemme i tanker. Men mennesker har alltid minst en tanke i hodet da. Det er umulig å ikke tenke på noe. Anonymkode: cdeba...2e7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Jeg har laaaange samtaler med meg selv i hodet. Anonymkode: fcea1...971
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 Haha, føler meg norsk igjen nå 😁 hi Anonymkode: 57341...912
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 Jeg har også et veldig tankekjør og forstår at de fleste ikke har det helt sånn. Anonymkode: e75b8...d1a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 Jeg har og masse tanker, men opplever ikke at jeg kan «høre» det som stemmer.. Anonymkode: eb4ef...e04
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 Jeg hører også min egen stemme hele tiden. Har faktisk av og til prøvd å tvinge meg selv til å tenke uten å «bruke» den stemmen😜😅, men det går jo ikke! Anonymkode: e003c...e61
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 Alle har tanker i hodet..og tanker er som regel muntlige av din egen stemme Å si stemmer i hodet brukes mest hvis du hører andre stemmer enn din egen tanker. Anonymkode: f8c34...fec
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har min egen stemme i hodet hele tiden. Den snakker ikke til meg og forteller meg hva jeg skal gjøre, men jeg hører min egen stemme i tanker. Men mennesker har alltid minst en tanke i hodet da. Det er umulig å ikke tenke på noe. Anonymkode: cdeba...2e7 Dette. Bare tull at det er "helt stille". Jeg har det ikke stille mens jeg trener heller, da teller jeg. Da jeg var liten kom lyden også ut av munnen. Små barn prater med seg selv og småsynger hele tiden. Men så lærte jeg å holde det meste innenfor. Anonymkode: dd4bb...101
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 Noe helt annet: er det vanlig å snakke med seg selv når en er alene hjemme? Har en sånn dårlig uvane med å gjøre det Anonymkode: d7711...f05
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Stille i hodet? Det har jeg aldri opplevd ihverfall Jeg snakker med meg selv, har rene talkshow med imaginære mennesker osv hele tiden... Anonymkode: 9394e...57d
MammantilNurket Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 (endret) Jepp min indre stemme i hodet ... snakker også høyt med meg selv når jeg er alene. Gir meg selv mye ros og gode tilbakemeldinger. Jeg kan også høre på musikk i hodet mitt hvis jeg vil ... også har jeg et vell av bilder og farger. Alle ord, navn, ukedager ... alt har sin egen farge og form, jeg ser også musikk i form av farger og former som beveger seg. Smak og lukt har også farge og form. En opera eller en konsert blir et massivt sanseinntrykk for meg. Fantastisk! Noen ganger sier jeg til Kjæresten min at jeg skulle ønske at det var mulig for ham å «logge seg inn» i hodet mitt og oppleve verden slik jeg gjør. https://forskning.no/menneskekroppen-hjernen/2008/02/ser-farger-som-ikke-finnes Endret 10. mars 2018 av MammantilNurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå