Gå til innhold

Om jobb/uføregrad


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på arbeidstrening nå for å finne restarbeidsevne. Jeg er svært syk og blir dessverre verre av arbeidet, MEN og det er et stort MEN! Jeg vil så veldig gjerne kunne si jeg har en jobb. Og nå er jeg på et sted jeg virkelig kunne tenke meg fortsette! MEN, jeg er jo ikke bra heller akkurat 😢 Blir så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg kan kjøre på ut tiden og oppnå lavere sykemelsingsgrad kanskje, men da må jeg antagelig la være å jobbe mer før til høsten igjen, eller jeg kan fortelle sannheten og heller kanskje jobbe litt innimellom med full uførhetstrygd? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og blir bare lei meg av hele situasjonen. Ønsker så min gamle helse tilbake!

Anonymkode: f918e...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet de ikke at du er der på arbeidsevnevurdering? Da kan du jo spørre om muligheten til engasjement om du skulle bli ufør? 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet de ikke at du er der på arbeidsevnevurdering? Da kan du jo spørre om muligheten til engasjement om du skulle bli ufør? 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne 

hi

Anonymkode: f918e...4d2

Skrevet

Du skal selvfølgelig være 100% ærlig om hvordan du har det helsemessig 

 

Anonymkode: de0e8...aef

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne 

hi

Anonymkode: f918e...4d2

Det er ikke vanlig å bli 85% ufør, da er restarbeidsevnen så liten at det nesten er umulig å få jobb. 

Da er det vanlig å bli 100% ufør og heller jobbe litt ved siden av trygden om du finner en jobb 

Anonymkode: de0e8...aef

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne 

hi

Anonymkode: f918e...4d2

Å ha noen som jobber kun 15% er rimelig belastende for firma. Vi har to stykker som holder på sånn og det er skikkelig tidkrevende å tilrettelegge hele tiden. 

Anonymkode: 4ad75...a65

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne 

hi

Anonymkode: f918e...4d2

Du har rett på sykepenger for den graden du jobber i verste fall. De er også klar over situasjonen din og vil de at du skal fortsette legger de nok tilrette for det. Evt at du går «på topp» :) 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke vanlig å bli 85% ufør, da er restarbeidsevnen så liten at det nesten er umulig å få jobb. 

Da er det vanlig å bli 100% ufør og heller jobbe litt ved siden av trygden om du finner en jobb 

Anonymkode: de0e8...aef

Folk opplever få 95% ufør og 5% frisk.. så ingenting er umulig. 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folk opplever få 95% ufør og 5% frisk.. så ingenting er umulig. 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Hvem opplever det? Det har jeg aldri hørt om, hvor i alle dager skal du finne en stilling på 5%

De jeg vet om som har så liten restarbeidsevne har blitt 100% ufør. Nav sier da at restarbeidsevnen er for liten og man blir 100% ufør, men kan selvfølgelig jobbe litt i gode perioder likevel.

 

Anonymkode: de0e8...aef

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha noen som jobber kun 15% er rimelig belastende for firma. Vi har to stykker som holder på sånn og det er skikkelig tidkrevende å tilrettelegge hele tiden. 

Anonymkode: 4ad75...a65

Jeg er en slik en. Jeg er fullstendig klar over at det er dumt for arbeidsgiver og kolleger også, men jeg håper fremdeles å bli bedre etterhvert. Slutter jeg nå får jeg aldri en stilling på 15% igjen, i hvert fall ikke noe som tilsvarer min kvalifikasjon.

Jeg jobber i staten, heldigvis. Hadde garantert blitt oppsagt for lenge siden i privat næringsliv.

Anonymkode: b7dc3...eef

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem opplever det? Det har jeg aldri hørt om, hvor i alle dager skal du finne en stilling på 5%

De jeg vet om som har så liten restarbeidsevne har blitt 100% ufør. Nav sier da at restarbeidsevnen er for liten og man blir 100% ufør, men kan selvfølgelig jobbe litt i gode perioder likevel.

 

Anonymkode: de0e8...aef

Jeg vet om flere som er 80-85-90-95% ufør. Nav gir ikke 100% med mindre det er absolutt. 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en slik en. Jeg er fullstendig klar over at det er dumt for arbeidsgiver og kolleger også, men jeg håper fremdeles å bli bedre etterhvert. Slutter jeg nå får jeg aldri en stilling på 15% igjen, i hvert fall ikke noe som tilsvarer min kvalifikasjon.

Jeg jobber i staten, heldigvis. Hadde garantert blitt oppsagt for lenge siden i privat næringsliv.

Anonymkode: b7dc3...eef

Vi får håpe det blir bedre ordninger og mer press på arbeidsgivere og støtte til å ansette i små stillinger. 

Anonymkode: 83ddd...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...