Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Er på arbeidstrening nå for å finne restarbeidsevne. Jeg er svært syk og blir dessverre verre av arbeidet, MEN og det er et stort MEN! Jeg vil så veldig gjerne kunne si jeg har en jobb. Og nå er jeg på et sted jeg virkelig kunne tenke meg fortsette! MEN, jeg er jo ikke bra heller akkurat 😢 Blir så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg kan kjøre på ut tiden og oppnå lavere sykemelsingsgrad kanskje, men da må jeg antagelig la være å jobbe mer før til høsten igjen, eller jeg kan fortelle sannheten og heller kanskje jobbe litt innimellom med full uførhetstrygd? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og blir bare lei meg av hele situasjonen. Ønsker så min gamle helse tilbake! Anonymkode: f918e...4d2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Vet de ikke at du er der på arbeidsevnevurdering? Da kan du jo spørre om muligheten til engasjement om du skulle bli ufør? Anonymkode: 83ddd...cf9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet de ikke at du er der på arbeidsevnevurdering? Da kan du jo spørre om muligheten til engasjement om du skulle bli ufør? Anonymkode: 83ddd...cf9 Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne hi Anonymkode: f918e...4d2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Du skal selvfølgelig være 100% ærlig om hvordan du har det helsemessig Anonymkode: de0e8...aef
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne hi Anonymkode: f918e...4d2 Det er ikke vanlig å bli 85% ufør, da er restarbeidsevnen så liten at det nesten er umulig å få jobb. Da er det vanlig å bli 100% ufør og heller jobbe litt ved siden av trygden om du finner en jobb Anonymkode: de0e8...aef
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne hi Anonymkode: f918e...4d2 Å ha noen som jobber kun 15% er rimelig belastende for firma. Vi har to stykker som holder på sånn og det er skikkelig tidkrevende å tilrettelegge hele tiden. Anonymkode: 4ad75...a65
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det vet de og de er veldig gira på at jeg skal fortsette. Det er bare jeg som blir litt redd for å si feks at jeg kan jobb 15% og få uførhetsgraden deretter, for så å bli liggende rett ut og ikke klare jobbe. Av hensyn til familien kan jeg ikke tape mer penger nå. Jeg er på en måte for syk til å jobbe, men vil så veldig, veldig gjerne hi Anonymkode: f918e...4d2 Du har rett på sykepenger for den graden du jobber i verste fall. De er også klar over situasjonen din og vil de at du skal fortsette legger de nok tilrette for det. Evt at du går «på topp» Anonymkode: 83ddd...cf9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke vanlig å bli 85% ufør, da er restarbeidsevnen så liten at det nesten er umulig å få jobb. Da er det vanlig å bli 100% ufør og heller jobbe litt ved siden av trygden om du finner en jobb Anonymkode: de0e8...aef Folk opplever få 95% ufør og 5% frisk.. så ingenting er umulig. Anonymkode: 83ddd...cf9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Folk opplever få 95% ufør og 5% frisk.. så ingenting er umulig. Anonymkode: 83ddd...cf9 Hvem opplever det? Det har jeg aldri hørt om, hvor i alle dager skal du finne en stilling på 5% De jeg vet om som har så liten restarbeidsevne har blitt 100% ufør. Nav sier da at restarbeidsevnen er for liten og man blir 100% ufør, men kan selvfølgelig jobbe litt i gode perioder likevel. Anonymkode: de0e8...aef
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ha noen som jobber kun 15% er rimelig belastende for firma. Vi har to stykker som holder på sånn og det er skikkelig tidkrevende å tilrettelegge hele tiden. Anonymkode: 4ad75...a65 Jeg er en slik en. Jeg er fullstendig klar over at det er dumt for arbeidsgiver og kolleger også, men jeg håper fremdeles å bli bedre etterhvert. Slutter jeg nå får jeg aldri en stilling på 15% igjen, i hvert fall ikke noe som tilsvarer min kvalifikasjon. Jeg jobber i staten, heldigvis. Hadde garantert blitt oppsagt for lenge siden i privat næringsliv. Anonymkode: b7dc3...eef
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem opplever det? Det har jeg aldri hørt om, hvor i alle dager skal du finne en stilling på 5% De jeg vet om som har så liten restarbeidsevne har blitt 100% ufør. Nav sier da at restarbeidsevnen er for liten og man blir 100% ufør, men kan selvfølgelig jobbe litt i gode perioder likevel. Anonymkode: de0e8...aef Jeg vet om flere som er 80-85-90-95% ufør. Nav gir ikke 100% med mindre det er absolutt. Anonymkode: 83ddd...cf9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er en slik en. Jeg er fullstendig klar over at det er dumt for arbeidsgiver og kolleger også, men jeg håper fremdeles å bli bedre etterhvert. Slutter jeg nå får jeg aldri en stilling på 15% igjen, i hvert fall ikke noe som tilsvarer min kvalifikasjon. Jeg jobber i staten, heldigvis. Hadde garantert blitt oppsagt for lenge siden i privat næringsliv. Anonymkode: b7dc3...eef Vi får håpe det blir bedre ordninger og mer press på arbeidsgivere og støtte til å ansette i små stillinger. Anonymkode: 83ddd...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå