Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Vurderer å gi barnet mitt to fornavn (mellomnavn) og etternavn fra begge foreldre. Kan det bli for mye? 🙈 tenker på når hun er større må hun bruke alle navn? Anonymkode: 594c2...4c3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Er jo helt opp til dere og det er jo ikke noe som er rett eller galt, men selv ville jeg unngått det. Om det er veldig viktig å ha begge foreldrenes etternavn, så ville jeg absolutt holdt meg til ett fornavn. Anonymkode: 332a8...fe0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Det er jo egentlig ingen vits, det er sjelden at noen bruker alle 4 navnene de har virker det som .Av de jeg kjenner, synes jeg som regel folk bruker kun det ene fornavnet og det ene etternavnet sitt. Anonymkode: 8a64c...534
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jo egentlig ingen vits, det er sjelden at noen bruker alle 4 navnene de har virker det som .Av de jeg kjenner, synes jeg som regel folk bruker kun det ene fornavnet og det ene etternavnet sitt. Anonymkode: 8a64c...534 Postet litt fort. Synes at hvis man ønsker to fornavn. holder det med ett etternavn og omvendt Anonymkode: 8a64c...534
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Mitt barn har to fornavn og to etternavn og angrer på det nå. Veldig kronglete. Anonymkode: ecc96...aaa
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Mitt barn har to fornavn og to etternavn. Jeg ser ikke problemet. Det er ikke noe som skaper særlig trøbbel i hverdagen. Anonymkode: 322ed...88c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Tre navn er i alle fall mer enn nok. Spar ungene for belastningen det er å ha veldig lange navn. Mine barn har to navn og klarer seg veldig godt med det, fire stavelser totalt, type Mari Olsen. Anonymkode: 1705f...324
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 Vi 4 har 3 navn hver. Men mine fornavn er lange, i tillegg bruker jeg kun det 2. Fornavnet mitt. Kronglete! På skjemaer får jeg ikke plass til navnet mitt. Anonymkode: 49f5b...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 Kommer veldig an på navnene. Om det flyter naturlig og er greit å si kan det være ok. Det er stor forskjell på Ida Marie Bø Nilsen og Theodora Alexandra Wilhjemberg Nikolaisen (fiktive eksempler) Anonymkode: 3eeca...fde
Rabbenreka Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 Vårt etternavn er med bindestrek så 2 nav i ett og så var jeg så dum og gav de 1 fornavn og 1 mellomnavn i tillegg. Jeg angrer. Jeg har det samme og må alltid kutte noe når jeg underskriver på ting.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn har to fornavn og to etternavn. Jeg ser ikke problemet. Det er ikke noe som skaper særlig trøbbel i hverdagen. Anonymkode: 322ed...88c Signerer Anonymkode: fa545...b64
tante grusom master of law Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har tre fornavn og to etternavn (er svensk), og det har virkelig aldri vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 Det er virkelig ikke noe problem! En smakssak men ikke et problem. Jeg skriver bare Marie A. D. Veierland om de to navna i midten skulle være forpurrende for utfyllingsskjemaet eller hvor man mener problemet skulle oppstå. Bruker Marie til daglig og hun har begge etternavn noe jeg er glad for da vi er skilt og hun nå har mest tilhørighet hos meg, og det ville vært rart med bare fags etternavn da. Mellomnavnet er oppkalling. Anonymkode: fa545...b64
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #14 Skrevet 9. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo egentlig ingen vits, det er sjelden at noen bruker alle 4 navnene de har virker det som .Av de jeg kjenner, synes jeg som regel folk bruker kun det ene fornavnet og det ene etternavnet sitt. Anonymkode: 8a64c...534 Enig. Det er bare pompøst å ha mange. Anonymkode: f6109...2e1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #15 Skrevet 9. mars 2018 Merkelig å kalle det en belastning å ha 4 navn😂 Mine barn har to fornavn som de begge bruker, og så har de både fars og mitt etternavn. Men jeg har aldri hørt noen si at det er belastende å ha mer enn 3 navn. Anonymkode: ebbbd...f81
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #16 Skrevet 9. mars 2018 Gjør som dere vil. Min datter har 2 etternavn, men ønsker selv å bruke kun det siste navnet, og midterste navnet kun med bokstav, type Anne B Ragde. Selv har jeg 2 fornavn og 1 etternavn. Bruker stortsett alle 3 navna, men om det er noe som blir veldig dårlig plass, så skriver jeg også navnene på samme måte. Anne B Ragde. Anonymkode: 35627...746
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå