Gå til innhold

I lys av Valdressaken og andre tragedier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns du barnevernet og helsevesenet bør ut av kommunene og inn i staten? Jeg syns det er litt fælt at det er så store forskjeller på hvilken behandling du får fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 16c13...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er viktig med den lokale tilknytningen, lokalkunnskapen m.m. Jeg tror ikke det er noen løsning at staten skal ta over.

Men det er ingen tvil om at vi må få likere behandling i alle kommuner, for selv om man i teorien har rett til lik behandling uansett hvor i landet man bor, så stemmer ikke dette i praksis. Videre må det på plass langt bedre systemer som vil kunne sikre at barns rettigheter og sikkerhet blir ivaretatt selv der barn flyttes over kommunegrenser. I dagens samfunn bør forflytning av informasjon være en svært enkel sak, ikke noe som skal fremstilles som et nærmest uoverkommelig hinder.

Men dette er jo langt på vei opp til politikerne, politikerne sentralt og politikere lokalt. Kommuneøkonomien varierer enormt fra kommune til kommune i landet, forutsetningene, utfordringer og ressurser i ulike kommer varierer også enormt. Så lenge systemet er som nå så vil forskjeller bestå.

Anonymkode: c23b3...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...