Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Jeg er mamma til ei på 14 og som går i niende klasse. Hun har ei god venninne som går i samme klasse og som nå er blitt 15, som hun trives veldig godt i lag med. De gjør det meste sammen, og er ganske like på veldig mange områder. Men nå har jeg skjønt at foreldrene og da særlig faren til venninna synes min datter er et upassende selskap for datteren sin. De synes hun har dårlig innflytelse på henne. Jeg tror ikke og har heller ikke fått tilbakemeldinger fra noen om at min datter er ei bølle eller utagerende på noen måte. De er vel som tenåringer flest tror jeg. Hun er i et greit miljø som er lite her vi bor. Men jeg vet at deres datter har vært veldig beskyttet og gått sammen med veldig forsiktige jenter tidligere. Jeg tenker at når de nå er så gamle som de er, velger de egne venner. Men disse blander seg veldig. De inviterer til overnattingsbesøk, uten å spørre jenta selv. Noe som resulterer i sinne hjemme hos dem. De overkjører henne ganske godt, slik jeg har forstått. Min datter har mange guttevenner, noe denne jenta aldri har hatt. Jeg tror kanskje noe ligger der. De er livredde for at datteren deres skal omgås gutter! Det mener i alle fall datteren min. For min datter er gutter også en del av venneklanen, men det er tydeligvis nytt for dem at dette også har smittet over på jenta deres. Nå prøver de å sabotere det meste de skal. Og hun får ikke lov til å overnatte hos min datter. Jenta mi synes dette er veldig leit, og jeg har ikke tatt noe opp med dem. Men nå har jeg litt lyst til å ta en telefon. Er det teit, eller hva hadde dere gjort? Anonymkode: b89af...019
Nyttårs barn Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Tja. Jeg tenker at her kan det ligge mer bak. Kanskje er foreldrene veldig overbeskyttende og vant til å kontrollere jenta. Kanskje er det sider ved ditt eget barn du ikke ser eller oppfatter som de ser. Du kan jo ta en telefon, men vær forberedt på at det ikke trenger å gjøre saken bedre, men kanskje til og med verre.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Jeg tviler på at en slik telefon vil gjøre ting bedre.... Anonymkode: e40a2...b8d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Nei, dere har kanskje rett. Men jeg tenkte at det kunne være en sjans for å oppklare litt misforståelser og sånt hvis det er det som er greia. Jeg har alltid vært fan av å ta opp ting, dersom noe skurrer. Men dere har muligens rett, ønsker ikke at dette skal bli verre. HI Anonymkode: b89af...019
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Foreldrene er på god vei til å ødelegge relasjonen de har med sitt eget barn. Du kan ikke gjøre noe med det, annet enn å være den hyggelige mammaen til ei venninne, som tilbyr et annet verdensbilde. Anonymkode: 450d5...c84
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 De er så store nå, at den løsrivningsprosessen må jenta nesten ta selv. Hun må stå opp mot foreldrene, kreve å få velge vennene sine selv, fortelle hvorfor hun velger de vennene hun gjør osv. Jeg har barn på 14 og 16 år selv, og selv om vi foreldre alltid står i bakgrunnen klare for å hjelpe, bidra og backe opp der vi kan må vi klippe navlestrengen litt også og la de stå på egne ben Det er ikke nødvendigvis positivt at vi blander oss for mye lenger. Jeg har litt kontakt med noen av foreldrene i vennegjengen, men det er gjerne de foreldrene vi kommer greit ut av det med og samarbeider litt med. Anonymkode: e40a2...b8d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Hvis du klarer å være vennlig, respektfull og lydhør i samtalen med dem, så synes jeg du skal ta en telefon :). Anonymkode: 21a5b...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå