Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Kort fortalt... Vi bor i et lite hus. Det er et hus vi ikke trives i veldig lengre pga plassmangel. Huset ligger i et område vi ikke vil bo i. Vi har en del gjeld, pga dårlige tider tidligere i forbindelse med utdannelse osv. Har også billån og litt annet. Nå har vi egentlig god inntekt, men drukner i gammel gjeld... Vi lurer på om vi rett og slett skal ta skrittet å selge huset. Vi tenker da å leie bolig en periode slik at vi har bedre tid til å finne "drømmehuset". Om vi selger kan vi betale bort alt av gjeld, og sitte igjen med 1,2 mill ca til ny egenandel til nytt hus. Men dette føles litt skummelt, er jo en stor endring!.... ville dere gjort det? Anonymkode: 57d68...378
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Ja, jeg syns det høres fornuftig, og litt befriende ut, Tror jeg hadde gjort det, Anonymkode: cb2a8...602
Superdolly Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Ja. Dere trives ikke verken med huset eller beliggenheten. Dere kan kvitte dere med gjelda. Jeg ser ikke noe negativt med det, jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Ville utvidet boliglånet og innfridd den andre gjelden med det. Selger dere og går over til å leie, vil dere gå glipp av verdiøkningen i mellomtiden og da har dere kanskje ikke spart noe på det likevel. Anonymkode: 7b271...a39
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Ja, jeg kan ikke se noe negativt med å selge Anonymkode: feb23...6ca
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Nei, det ville jeg ikke gjort, å leie er å kaste penger ut av vinduet når dere har muligheten til å heller betale ned på egen gjeld Om boligen deres er såpass mye mer verdt enn dere har i gjeld på det ville jeg refinansiert. Gått i banken og bakt all gjeld bortsett fra studielån inn i boliglånet og betalt så mye jeg kunne i måneden på det frem til drømmeboligen dukker opp. Da kan dere bruke pengene dere ellers ville brukt på å leie til å betale ned på egen gjeld og på den måten øke egenkapitalen. Anonymkode: ab569...623
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå