Gå til innhold

Er dette helt bak mål eller en god plan? 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal egentlig søke økonomi og ledelse (bachelor) fordi det er det eneste jeg kunne tenkt meg av alternativene på høgskolene i nærheten (uaktuelt å flytte med barna). Jeg er ikke særlig smart og er ikke noe god i realfag (mest fordi jeg var skolelei og fantes ikke interessert og hadde ekstremt dårlige lærere), men er god i økonomifagene. Jeg er mer av den praktiske og kreative typen. Men så er det jo veldig mange forskjellige ingeniør bachelor her. Er det helt galskap å gå ett år studieforberedende realfag for så å søke ingeniør? 😱😱

Anonymkode: e3988...417

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men er det det du har lyst til å jobbe som?

Anonymkode: 98474...79a

Skrevet

Høres ut som du kan få en tung vei å gå hvis du ikke er noe god i realfag og selv mener du ikke er særlig smart (du er nok smartere enn det du tror, mange har en tendens til å underselge seg selv). Da skal du ha MYE motivasjon for å gjennomføre et studie. 

Kanskje du kan snakke med en studieveileder eller med noen som har studert fagene? Høre litt om hva det innebærer? Det er fryktelig dumt å kaste bort tid på studier man ikke fullfører fordi man ikke er interessert i dem, eller ikke har egenskapene for å bli god i dem. 

Bare på det lille du skriver her synes jeg i utgangspunktet at det ikke høres ut som det aller beste valget. Men hva vet vel jeg!? Kan hende du har stå-på-vilje så det holder, er veldig glad i å lese og studere og faktisk er smartere enn du tror.

Men hvorfor vil du studere til ingeniør i det hele tatt? 

Anonymkode: 97f2a...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...