Gå til innhold

Lærer som stadig tar elevene i armen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet i 4 klasse forteller at den END læreren til stadig tar en eller annen elev hardt i armen, enten som irettesettelse eller ved å «dra» de ut av timen for å kjefte. 

Skjer nesten daglig. 

Idag tok vedkommende mitt barn i armen for noe barnet mitt ikke hadde gjort likevel. 

Føler meg usikker på hva jeg skal gjøre. Ifølge loven kan ikke læreren gjøre dette uten at barna enten «er til fare for seg selv eller andre»...noe de barna i klassen ikke er. 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 92966...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du får ungen din til å filme dette, så gir du opptaket til rektor, barnefjernet, skolesjefen og Aftenpoften samtidig. 

Eller du kan ta det opp med læreren direkte. Du har jo tross alt en side av saken. 

Anonymkode: 5cf2a...aba

Skrevet

Denne informasjon kommer også fra andre foreldre og det har da kommet fra deres barn. Denne læreren er ny dette skoleåret, mitt barn kom sjokkert hjem å fortalte det tidligere i høst. 

Filme det? Barnet hadde aldri turt det... barnet mitt er relativt redd for lærerene sine.... de er i overkant autoritære, de er ubehagelige i samtaler med voksne også. 

Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreslår at du får ungen din til å filme dette, så gir du opptaket til rektor, barnefjernet, skolesjefen og Aftenpoften samtidig. 

Eller du kan ta det opp med læreren direkte. Du har jo tross alt en side av saken. 

Anonymkode: 5cf2a...aba

Vel.... du overdriver! Jeg mener IKKE at dette er hårreisende, men det er faktisk ulovlig! 

En enkelt episode kan skje alle, men dette er tilnærmet daglig.....

Skrevet

Dette må dere foreldre ta tak i. Høres ut som en skole der de mener at alt var bedre før.

Anonymkode: 42321...135

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må dere foreldre ta tak i. Høres ut som en skole der de mener at alt var bedre før.

Anonymkode: 42321...135

Det er jeg klar over, men veldig vanskelig å få tak på essensen i problemet... disse lærerene er fryktelig autoritære og ørene er lukket for andres meninger..

Skrevet

Absolutt ikke greit! Ta det opp med rektor. 

Anonymkode: 75dac...b77

Skrevet

Du må jo ta kontakt med lærer for å snakke med lærer? Trolig flere sider av en sak

Anonymkode: 68412...4a7

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, skal forsøke det. Synes det er litt vanskelig da jeg har fått forståelse for at dette er tatt opp tidligere, uten handling. 

Må sjekke litt ut og se hva jeg skal gjøre..

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har prøvd før...men da i forhold til konsekvent negative tilbakemeldinger på leksearbeid med mye utropstegn.. null forståelse og ingen endring.

Skrevet

Jeg kjenner en som jobbet som vikar, som i ren frustrasjon tok en elev i armen. Min bekjent fikk ikke fortsette som vikar, fordi det er ulovlig. Jeg hadde sendt en mail til rektor

Anonymkode: af2bd...8ee

Skrevet

Siden dette er et problem andre foreldre har tatt opp tidligere, og dere tidligere har møtt null vilje til å få et mer positivt læremiljø også på andre områder, hadde jeg ikke tatt dette opp bare med lærer på nytt. Virker som om dette er både et lærerproblem og et lederproblem (rektor) ved skolen.

Jeg tror jeg ville forhørt meg med andre foreldre, kartlagt hvor mye klager det faktisk har vært på disse lærerne og så prøvd å få til en felles klage fra foreldrene til barna i klassen, og så bedt om at f.eks. tre foreldrerepresentanter får et møte med lærere, rektor og skolesjef i kommunen. Ingen vits å dille og dalle mer med lærere og rektor om de ikke tar noe på alvor, da er det bare å gå opp et nivå.

Anonymkode: f0b71...692

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden dette er et problem andre foreldre har tatt opp tidligere, og dere tidligere har møtt null vilje til å få et mer positivt læremiljø også på andre områder, hadde jeg ikke tatt dette opp bare med lærer på nytt. Virker som om dette er både et lærerproblem og et lederproblem (rektor) ved skolen.

Jeg tror jeg ville forhørt meg med andre foreldre, kartlagt hvor mye klager det faktisk har vært på disse lærerne og så prøvd å få til en felles klage fra foreldrene til barna i klassen, og så bedt om at f.eks. tre foreldrerepresentanter får et møte med lærere, rektor og skolesjef i kommunen. Ingen vits å dille og dalle mer med lærere og rektor om de ikke tar noe på alvor, da er det bare å gå opp et nivå.

Anonymkode: f0b71...692

Dette kan høres ut som en god ide.. takk. Skal forhøre meg litt. 

Skrevet

klarer de ikke oppføre seg så må de tåle det, barnet ditt er nok ikke en engel han/ hun heller

Anonymkode: 3235f...0a2

Skrevet

Mener at viss de har grunn til å ta barnet i armen og ha en alvorsprat med barnet, så har ikke barnet vondt av det! Det at lærere nå bare skal godta alt og barna kan oppføre seg som troll er ikke greit! Er blitt så mange ufordragelige barn som gjør som de vil, og lærere som ikke tårer røre barnet pga foreldre som kan få de sparket. Jeg henter av og til barnet mitt, og hører da frustrasjon fra lærere det de prøver og snakke til barn, få dem til å sitte på plassen osv, og nesten 3-4 barn eller mer i hver klasse, har egen assistent, for lærerene takler det ikke!

De er gode, de som holder ut som lærere, bare tenk at det ofte er flere sider av en sak

Anonymkode: c5545...92d

Skrevet

Stakkars lærere... De skal håndtere 20-30 barn uten å være fysisk borti dem. 

Jeg har bare 3 og må daglig løfte, leie, osv. 

At noen i det hele tatt gidder å ta en jobb med så håpløse vilkår er for meg en komplett gåte. 

Anonymkode: f240e...933

Skrevet

Jeg har aldri ment at mitt barn er noen engel.... jobber selv som lærer, så helt ærlig skjønner jeg at det kan bli for mye til tider. 

Problemet mitt er at læreren til barnet mitt DAGLIG tar elever i armen og drar de ut av klasserommet for så å kjefte eller drar de med seg rundt i klasserommet. 

Mange elever er redd for denne læreren fordi vedkommende har meget kort lunte og reagerer svært fort, ofte skjønner ikke barna hva som er galt. 

Mitt barn ble tatt i armen fordi noen sa at barnet hadde gjort noe som barnet mitt ikke hadde gjort. Altså reagerer læreren med sinne uten å vite sannheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...