Gå til innhold

Kreative sjeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til innkjøp av symaskin, og har testet meg selv litt denne uken. 
Prøvd så vidt på et lappeteppe og en babykjole.. Det har gått ganske fint :) 
Venter ei lita ei, og lurte på om noen hadde tips til enkle ting jeg kan sy til henne?

Jeg skal kjøpe inn stoff, platevatt etc i helgen, da jeg skal forsøke å lage et slags krabbeteppe. 
Også skal jeg begi meg ut på å lage sengegavl.. Spennende :D 

Del gjerne bilder om dere har noe hjemmelaget! Jeg ønsker tips om alt mulig som er relativt enkelt å lage, da jeg ikke har sydd før. 
F.eks klær, pannebånd, pynteting osv osv.

På forhånd takk :) 

Anonymkode: cbfb3...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pinterest? Anbefales! Mye fint der. Ellers bruker jeg å Google når jeg finner noe jeg vil lage 

Anonymkode: 106ce...726

Skrevet

Speiltvillingene (blogg) har en del fine ting og oppskrifter med video og instruksjoner. Hun har hovedsakelig babyting og klær. De eldre oppskriftene er gratis men hun har begynt å ta betalt for de nye.

Anonymkode: feed5...2ad

Skrevet

Takk for tips 🙌🏻 Har ikke Pinterest. Ligger det oppskrifter der, eller bare bilder? 

Ja, tenkte hovedsakelig gratis oppskrifter! Iallefall nå i starten, for å lære meg :) Bruker gamle klær etc å øve på, så får jeg avansere etterhvert! Hehe

Takk for innspill :D

Anonymkode: cbfb3...e1a

Skrevet

Jeg har sydd sengetøy til vugge og vogn med inspirasjon fra Speiltvillingene! Enkelt, og resultatet ble bra :-)

Har også sydd en del babybukser i jersey.

Anbefaler å låne mønsterbøker og blader på biblioteket.

Anonymkode: a6128...93b

Skrevet

Hva med å sy "favorittkosedyret" hennes? Altså sy et mykt og deilig kosedyr som du lar henne sove med fra begynnelsen? Da vil hun etter hvert foretrekke det foran andre kjøpte kosedyr. DET er jo koslig da! 

Bare pass på å sy mer en ett eksemplar av det, evt spare på stoffet sånn at du har flere liggende på lur etter hvert som det første blir slitt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...