Gå til innhold

Når mn er skikkelig deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja overskriften sier seg selv..jeg sliter så sinnsygt med meg selv.. Er veldigt deprimert, vet ikke hva jeg skal gjør. 

Jeg har 2 barn. Samboer er hjemme og har vert d lenge pga helseplager og dette sliter veldigt på oss. Jeg har fått avslag å komme inn til DBS psykolog og får samtale med lege og sykepleier. Det ene barnet er veldigt utfordrende og sliter meg ennda mer ut. 

Vi trenger virkeligt hjelp, og har tatt kontrakt med familievern kontoret. 

Jeg er så lei av å ha dette slikt og gråter og har det veldigt vondt inni meg. Dårlig skyldfølelse og bruker all min kraft på ungene. Avlastning får jeg ikke selv om jeg har fortalt familien min hvordan jeg har det. Der virker som de tenker at hun er stor nok selv til å ta sine avgjørelser og dette må må hun finne ut av selv

Anonymkode: c30ad...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva konkret trenger du hjelp til? Hva er det som gjør at barnet er utfordrende? Har du søkt hjelp hos helsesøster eller bupa for barnet ditt? Hva sier barnehage/skole? Ingen der som kan hjelpe deg? 

Hva med å søke avlastning hos barnevernet? De kan ofte hjelpe. Eller om du kan få tak i barnepike som kan ha barna innimellom? Hva feiler det mannen din? Får ikke han riktig hjelp?

Anonymkode: 7aee2...98e

Skrevet

Snakk med fastlegen igjen ang henvisning til dps. 

Kan du ta med deg barna ut å finne på ting? Ofte blir man deprimert å grinete på ungene om dagene går i den samme tralten hver dag. 

Hvordan utfordringer har barnet? Kan det være at barnet er sånn pga h*n merker at du er deprimert og far er syk? 

Få nok søvn! Får du ikke sove så be om innsovnings tabletter, imovane f.eks. 

Kjenner meg veldig godt igjen. Jeg har verdt der, å husk at det kommer til å ordne seg med tiden ❤️

Anonymkode: ce0c9...1d4

Skrevet

Hva med henvisning til psykolog av legen, du kan da ringe og høre ett sted, hvem av de som har kortest tid. Det gjorde jeg. Husker ikke nummeret, men sikkert lett å Google.

Anonymkode: ba5b5...7ee

Skrevet

Jeg har prøvdt 2 ganger gjennom fastlegen å søke til DBS, avslag begge gangene.jeg sendte inn klage men ikke hørt noe fra dem. Jeg ringte rundt og da var det ventetid på 8-15 mnd og noen tok de ikke inn mer. Fikk brev fra en av de som hadde kortesr ventetid idag og da var det behandlingstid og inntaksfrist fra 8-10 uker.. Og kan banne på at de venter til uke 10. Er så lei av å ikke få den hjelpen jeg trenger. Prøvdt siden høsten. Å få hjelp fortest mulig for å komme meg fortere.

Må si takk for at dere ikke er dømmende da jeg føler at noen kan ver litt kvasse i kommentar feltet. Jeg er bare en kvinne som trenger hjelp og prøver å få det.

Anonymkode: c30ad...068

Skrevet

Hva feiler det mannen, da? 

Anonymkode: 7bce5...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...