Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Visste ikke hvilken overskrift jeg skulle sette så da ble det hva tenker dere🙈 Altså, jeg bare lurer så ikke kom med kniver mot meg Du og mannen bor et par meter unna svigerforeldre, altså mannen sin familie.. Svigerfar kommer og går som han vil, det samme svigermor, nesten hver dag. Når det kommer til ferie, så planlegger og reiser dere alle sammen til samme tid.. Vil dere si dette er normalt? Anonymkode: bfc0a...783
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Det kan sikkert være normalt for noen. Men vil tro dette krever ganske mye fra deg som svigerdatter. For oss ville det ikke vært normalt, og kunne ikke fungert i lengden. I en slik relasjon- hvor jeg går utfra at det er gode relasjoner, og fungerer, så vil jeg kanskje tro det er best for alle parter at man drar på ferie hver for seg, og kanskje også på ulike tidspunkter for å få litt avstand til hverandre. Hvordan er relasjonene til din egen familie? Dette har jo også noe å si, om du ikke har egen familie i nærheten, så er det jo naturlig å omgås mer med svigerfamilien. Anonymkode: 52b1e...87d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Kjenner folk som bor i generasjonsbolig og har det sånn, for dem er det normalt og sånn de ønsker ha det. Så tette og nære bånd i storfamilien at besteforeldrene blir en del av kjernefamilien. For meg er det ikke normalt, jeg har ikke et slikt forhold til hverken mine eller mannens foreldre. Ingen bor langt unna hverandre, er vel ca 1 km til svigermor og svigerfar, men ingen renner ned dørene til hverandre. Besøk 2-4 ganger i måneden, litt oftere om sommeren når det blir en kaffekopp på verandaen. Har et godt forhold til både mine og mannens foreldre da, men har såpass forskjellige liv og interesser at vi nok fort ville gått hverandre på nervene om vi skulle være veldig lenge sammen om gangen Anonymkode: db461...6f2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Jeg tenker mest på hvordan kan man ha et samliv på den måten? Selvfølgelig er det godt å ha god forhold til svigerfamilie, men blir ikke dette litt for mye? Svigerfar kommer kl 10 på en lørdag/søndagsmorgen. Jeg vet ikke, jeg ville bare vite om det er jeg som er rar?🙈 Anonymkode: bfc0a...783
Pobie Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Jeg takler ikke at folk kommer uanmeldt, så for meg hadde dette vært helt uaktelt. Vi ville aldri bosatt oss så nær svigerfamilien eller venner for den del. Og jeg har et godt forhold til svigerforeldrene mine. Men hjemme vil jeg ha privatliv og kunne gå rundt i undertøyet i mitt eget hus hvis det er det jeg føler for. Men det kommer jo helt an på hva man ønsker selv. I mange kulturer er det helt vanlig å dele bolig med flere generasjoner og det er det som er normalt. Er vel en vanesak.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Bor 50 meter unna mannens foreldre. Alikevel kan det gå uker uten at vi ses og når det skjer ringes det på som jeg forventer av alle besøkende. Hadde ikke kunnet slappe av ellers. Anonymkode: 22e1a...e52
3 i april Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 Hadde ikke overlevd et slikt forhold nei. Synes mannen din at dette er greit ? Dere kunne jo like godt bodd sammen i samme hus hele gjengen.. Dere har et par valg : 1. At dere flytter 2. At dere skifter ut alle låsene i dørene deres og IKKE gir ut kopier av nøklene til svigers 3. At mannen tar seg en prat med dem og sier at de ikke kan komme og gå som de vil. Hyggelig at de stikker innom, greit om de kan spørre først og ikke bli der resten av dagen...
Hengebukksvinet Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 Det er nok normalt for noen,men de fleste har det ikke sånn.Verken jeg eller mannen hadde takla det.Hater uanmeldt besøk og er veldig glad for at vi ikke er nabo med svigermor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå