Gå til innhold

Er dette lurt/ok eller helt idiotisk? Ang jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet om dette før her inne. Om at jeg ikke tørr å fortelle sjefen om at jeg er gravid. 

Jeg tenker at jeg ønsker å gå mannen min med på jobb når jeg skal fortelle det. Sjefen min og de få andre på kontoret kjenner min mann. Har ofte vært innom.

Føler jo at dette ikke er bare mitt problem uansett.... Jeg trenger støtte.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 24873...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik du beskrev sjefen sist så tror jeg det blir feil. Sjefen vil få enda mindre respekt for deg om du ikke tør si fra om dette selv.

Si det selv! Meld deg inn i en fagorganisasjon så fort som mulig, slik jeg foreslo sist, da har du noen i ryggen om sjefen lager problemer.

Anonymkode: c418e...f9f

Skrevet

Ville tatt opptak av samtalene med sjefen. Høres ut som de kan komme til nytte senere. 

Anonymkode: f1c46...b4d

Skrevet

Man tar selvsagt ikke mannen med på jobb.

be om en samtale med sjefen og stå for de valga du har tatt.

Anonymkode: a2ae5...6cf

Skrevet

Det tenker jeg at er en usedvanlig dårlig ide. Uansett hvor idiotisk sjefen er, må du stå opp for deg selv og ikke måtte ha med mannen som krykke. Kanskje spesielt viktig til og med når sjefen er en idiot. Som andre sier her, du ber om at han skal miste respekten for deg.

Hva kan han gjøre deg? Er du redd for at han skal bli voldelig, så bør du ta politiet med deg. Er han bare en dust, så er det fryktelig irriterende, men han kan ikke gjøre deg noe .

Skrevet

Jeg ble sykemeldt og fortalte sjefen om graviditeten over tekst mld 😛 vært sykemeldt i 9 mnd nå...tok også opp sjefen på en medarbeider samtale før graviditeten da. 

Anonymkode: f7766...cbf

Skrevet

Nei, du kan ikke ta med deg mannen på jobb. Jeg sluttet å følge eldste fra bilen inn til sfo da han var rundt sju år. Han ville ikke ha med mora si inn om morgen.

Anonymkode: 422bd...68a

Skrevet

Nei deg bør du ikke gjøre!

mannen din bør heller ikke komme ofte innom deg på jobb

Anonymkode: 9b3d6...661

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man tar selvsagt ikke mannen med på jobb.

be om en samtale med sjefen og stå for de valga du har tatt.

Valgene JEG har tatt? Var jeg alene om det?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men ingen har med mannen for å fortelle sjefen om en graviditet med mindre man jobber på samme sted.

Anonymkode: 1bc76...26d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, bare oi... 

Lykke til videre i arbeidslivet.

Anonymkode: 422bd...68a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er din jobb. Hva mannen din har vært med å bestemme er uinteressant for arbeidsgiver.

Ikke gjør så stort nummer av det. Noen kan bli skuffede, sure eller sinte. Hva så? Det er mennesker med følelser det er snakk om. Du må tåle at ikke alle er veldig fornøyd med deg hele tiden.

Anonymkode: 7141d...853

Skrevet

Hvorfor lar du det gå sånn inn på deg at sjefen er en dust? Du vet jo at det er han som er problemet her og ikke deg. Hev deg over det, la det prelle av, du vet godt at han ikke har noe med din familieplanlegging.

Mannen din og du skal ha barn, men mannen din har ingenting med din relasjon til sjefen din å gjøre. Du skal ikke ta med mannen din som støtte i møte med sjefen, det vil bare ødelegge for deg. 

Du er en voksen dame som venter barn, rett ryggen og stå opp for deg selv og barnet ditt. Sjefen din kan bli irritert og frustert over merarbeidet og utgiftene svangerskap påfører bedriften, men han så lenge det er kvinner ansatt i bedriften er det noe han bare må regne med og han har ingen rett på å oppføre seg ufint.

Du er ingen 10-åring som står med lua i hånda foran læreren på skolen etter å ha knust en rute, så slutt å oppføre deg som en.

Anonymkode: 278ed...dd0

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det ditt valg. Det er din kropp og det er kun du som bestemmer om du vil være gravid eller ikke. At du og mannen er enige om å få barn blir noe annet, du kan selvsagt helt lovlig ta abort uten mannens tillatelse, så ja dette er ditt valg.

de fleste vet jo at kvinner blir gravid og arbeidsgivere vet jo at ofte blir damer i en viss alder gravid. 

Skrevet

Ta med deg Vo eller tillitsvalgt. Det er profesjonelt. Å ta med mannen din blir bare tåpelig. 

Ja du har valgt å være gravid, du må stå i det. Dette er en bagatell i den store sammenhengen.

Anonymkode: 5d3f4...030

Skrevet

Skjønner det er en forhistorie her som jeg ikke kjenner, men du tar ikke med deg mannen på jobb for å fortelle om graviditeten. Du er voksen, mannen er ikke din foresatte. 

Kvinner i arbeidslivet er i sin fulle rett til å bli gravide. Du ber om et møte med sjefen, forteller at du er gravid og når du har termin. 

Dersom du etterhvert kommer med sykmelding, må sjefen forholde seg til det da. 

Gjør det i dag. Det er kvinnedagen! 

Og lykke til med graviditeten!

Anonymkode: 88453...aff

Skrevet

Heller ikke hørt om saken din før, men svaret mitt på det du spør om er: idiotisk ja. 

Mannen skal ikke være med som krykke for at du skal ta opp med sjefen fravær på jobb pga graviditet. Helt uttafor å gjøre det.

Anonymkode: 55213...fe7

Skrevet

Ta med mammaen din og katten når du først er i gang. 

Anonymkode: 2df00...704

Skrevet

Du tar selvfølgelig ikke med deg mannen din

Anonymkode: e1b4c...d9b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så da mener du det er naturlig å ta med mannen din?

Anonymkode: e1b4c...d9b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, men det er jo din arbeidsplass? Ingen tar vel med mannen på jobb, uansett grunn?

Skrevet

Ikke ta med mannen din, dårlig ide! Dette må du klare å si fra om selv.

Anonymkode: 19d80...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...