Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Bodde i byggefelt før. Barna var en del ute og lekte. Så dukket drømmehuset opp. Litt mer landlig, ved sjøen, en del naboer men null barn i nabolaget. Mange kilometer langs en skummel hovedvei skiller oss fra nærmeste barn. Nå tenker jeg mer og mer på at vi valgte feil. Barna sitter bare inne og spiller hver eneste ettermiddag (bortsett fra én trening i uka). Har nesten aldri besøk, drar ikke bort på besøk, med mindre jeg organiserer og inviterer og styrer på. Alt må avtales med andre foreldre, og det er alltid vi som må spørre. Andre foreldre syns vel det er lettere at barna deres stikker til nabobarna. Vi er uansett nedprioritert. Det føles veldig ensomt, spesielt når man hører om andre barn som er ute og leker/sykler med venner hver ettermiddag og i helgene. Bsrna våre går i 1.kl og 5.kl. Det skal bli en lang og ensformig barndom hvis det skal fortsette slik... ikke det familielivet jeg så for meg. Nå bruker jeg fritiden min på å tvinge barna med ut litt, eller prøve å organisere besøk til de. Jeg har ikke kapasitet til mer enn det. Misunner foreldre der barna går ut og leker med nabobarn... det må være en fin tilværelse. Noen som er/har vært i samme situasjon? Råd? Anonymkode: cbb68...268
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Kan dere ikke ha en fast dag i uken hvor de har med venner direkte fra skolen? Anonymkode: d5079...053
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Tja, det er ingen skam å snu. Om ikke barna trives vil ikke familien trives. Anonymkode: 152b5...861
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 Vi bor landlig til, men sitter ikke inne på ettermiddagene. Siden vi driver med hest, så er vi i stallen hver dag. Der er også venninnene til datteren min. Hun har også med seg venninner hjem fra skolen og de holder på med kaninene før vi drar i stallen. I helgene er det gjerne overnattinger også, enten her eller hos en av de andre. Veldig sosialt Anonymkode: 3c6f7...327
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 Jeg hadde flyttet😀 Anonymkode: 72086...5f1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Skal man bo landlig, må man jobbe ekstra hardt for det sosiale livet til barna, sånn er det bare. Dere må enten flytte, eller være enda mer aktive for at de skal ha et sosialt liv. Anonymkode: 06203...9c2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Eh... kom dere ut da! Her tar vi kveldsmaten i skogen, avtaler aking / grilling i helgene med "naboene". Barna er med på masse aktiviteter, vi benytter oss av Husflidslaget ( Ung Husflid ), turistforeningen ( barnas turlag ), den lokale kafeen eller går på ski. Vi fisker og leter krabber om sommeren. Det er allidrett, kulturskole og speider. Mulighetene er mange på bygda, men foreldrene må bare gidde å lette på rævva og vende blikket utover. Anonymkode: 58ea9...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå