Gå til innhold

Hemsedal saken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan vel ikke si at man har blitt dopet ned om man selv velger å innta narkotiske stoffer? I denne kjente saken hadde hun jo både tatt hasj og også tatt en pille med noe hun ikke visste hva var, men visste var dop... kan godt tenkes hun følte et press fordi hun var så ung, men det er vel ikke å bli dopet ned... da er det vel at man følte et press og derfor valgte å innta dopet... 

Anonymkode: 39200...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ga henne en potensielt dødelig mengde narkotika som hun ikke ante hva var. Selv om hun svelget frivillig var det selvsagt ikke greit! 

Tenk om dette hadde skjedd med din datter? Hva hadde holdningen din vært da?

Anonymkode: 55584...d5b

Skrevet

Hun ble lurt, de ga henne en dose som kunne tatt livet av et menneske, altså mye mer enn hun ble forespeilet. 

Og uansett - hvis folk er dopet fra sans og samling er det alminnelig anstendighet å ikke utnytte situasjonen for å skaffe seg sex. 

Skrevet
27 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Hun ble lurt, de ga henne en dose som kunne tatt livet av et menneske, altså mye mer enn hun ble forespeilet. 

Og uansett - hvis folk er dopet fra sans og samling er det alminnelig anstendighet å ikke utnytte situasjonen for å skaffe seg sex. 

Ikke bare alminnelig anstendighet, men det er faktisk en forutsetning for ikke å bryte loven.

Skrevet

Hun var dum og naiv, men det unnskylder ikke hva de drittsekkene gjorde mot henne.

Anonymkode: c10fc...f87

Skrevet

Å være full og/eller dopa er ikke det samme som et parringsrop.

Ja, man kan si at det var dumt gjort, men det fritar ikke voldtektsmennene for ansvar.

I retten vitnet dessuten noen andre kvinner om at disse mennene hadde prøvd å dope ned dem med noe i drikken deres. Hun ene så det, og en av mennene drakk for å vise at det ikke var farlig. Like etter sloknet denne mannen på sofaen. 

Anonymkode: 4472f...597

Skrevet

At de i det hele tatt ble frikjent er et under. Lurer virkelig på om de kvinnnene som frikjente disse mennene hadde sagt til sine døtre for p forsvare det valget. De må virkelig holde sine døtre ansvarlig for alt andre gjør med de. 

Anonymkode: 356e9...146

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At de i det hele tatt ble frikjent er et under. Lurer virkelig på om de kvinnnene som frikjente disse mennene hadde sagt til sine døtre for p forsvare det valget. De må virkelig holde sine døtre ansvarlig for alt andre gjør med de. 

Anonymkode: 356e9...146

At de ble frikjent er en skam, og er litt av et signal å sende

Anonymkode: cc589...f8e

Skrevet

Jeg kjenner at jeg er litt ambivalent til den saken der faktisk....

ja, hvis de med overlegg dopet henne ned for deretter å utnytte henne når hun ikke er i stand til å gi samtykke så skal de selvfølgelig dømmes. 

Dersom begge parter tar dop og er «sanseløse» hvordan er det da mulig å si at en part utnyttet den andre? At den ene parten ikke er i stand til å samtykke mens den andre er i stand til å gjøre noe med overlegg?

Vet man noe om konsentrasjonen av narkotika og alkohol i blodet hos mennene?

Anonymkode: 2da29...ef1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At de ble frikjent er en skam, og er litt av et signal å sende

Anonymkode: cc589...f8e

Helt sykt. Særlig når et vitne uttalte at jenta ble båret rundt "som en sekk poteter". 

Hun var ikke i stand til å gi sitt samtykke, og dermed var dette voldtekt.

Anonymkode: 67000...923

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner at jeg er litt ambivalent til den saken der faktisk....

ja, hvis de med overlegg dopet henne ned for deretter å utnytte henne når hun ikke er i stand til å gi samtykke så skal de selvfølgelig dømmes. 

Dersom begge parter tar dop og er «sanseløse» hvordan er det da mulig å si at en part utnyttet den andre? At den ene parten ikke er i stand til å samtykke mens den andre er i stand til å gjøre noe med overlegg?

Vet man noe om konsentrasjonen av narkotika og alkohol i blodet hos mennene?

Hvis de var i stand til å gjennomføre mens hun var slapp som en sekk, kan det vel ikke være noen logisk konklusjon at hun egenhendig voldtok tre fyrer etter tur....

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de var i stand til å gjennomføre mens hun var slapp som en sekk, kan det vel ikke være noen logisk konklusjon at hun egenhendig voldtok tre fyrer etter tur....

Det er jeg enig i. 

Men nå har jeg aldri nevnt at hun har voldtatt de da....hvor leser du det?

Og for å være djevelens advokat her; det er vel også framkommer at hun ikke var «slapp som en sekk»?

er det mulig å tenke seg situasjoner hvor flere dopa personer har sex uten at det er snakk om at den parten utnytter den andre? Eller er det alltid slik at det i slike situasjoner er en som utnytter den andre?

Skrevet

Har dere lest dommen? Jeg synes ikke det er rart at de ble frikjent. For det første: de tok dop, ingen ble dopet. Og for det andre sendte jenta snapper til venninnen sin mens hun holdt på med mennene. Hun var dermed ikke bevisstløs. Man blir spengkåt og ukritisk av mdma. Jeg tror dette er et resultat av enorm fylleanger. 

Anonymkode: bc8fc...3c7

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i. 

Men nå har jeg aldri nevnt at hun har voldtatt de da....hvor leser du det?

Og for å være djevelens advokat her; det er vel også framkommer at hun ikke var «slapp som en sekk»?

er det mulig å tenke seg situasjoner hvor flere dopa personer har sex uten at det er snakk om at den parten utnytter den andre? Eller er det alltid slik at det i slike situasjoner er en som utnytter den andre?

Et vitne beskrev at de bar henne rundt som en potetsekk, jo.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et vitne beskrev at de bar henne rundt som en potetsekk, jo.

Ja, drosjesjåføren beskriver det. Det var på et tidspunkt hvor de ikke hadde sex. Andre bevis, som bilder, viser det motsatte. På tidspunkt hvor de hadde sex. 

Men jeg var ikke der, og jeg har heller ikke hørt og bedømt alle bevisene. Jeg bare stiller spørsmål om det automatisk er slik at når dopa personer har sex så er det en part som er overgriper mens den andre parten blir utnyttet? Hvor dopa var feks disse mennene?

Skrevet

Ja, drosjesjåføren beskriver det. Det var på et tidspunkt hvor de ikke hadde sex. Andre bevis, som bilder, viser det motsatte. På tidspunkt hvor de hadde sex. 

Men jeg var ikke der, og jeg har heller ikke hørt og bedømt alle bevisene. Jeg bare stiller spørsmål om det automatisk er slik at når dopa personer har sex så er det en part som er overgriper mens den andre parten blir utnyttet? Hvor dopa var feks disse mennene?

At man må bære noen inn på hytta er vel lite lovende mht å få et reelt og informert samtykke etterpå...

Skrevet

Automatisk? Altså, hvis en av dem melder de tre andre for voldtekt etterpå så er det vel litt drøyt å kalle det for at "de hadde sex". Voldtekt er ikke sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...