Gå til innhold

Hvor mye frukt og grønt spiser du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener jeg er ganske flink.

Eple eller pære på havregrøten til frokost, eventuelt Cottage cheese/Kesam med en frukt.

Ca en halv paprika og en tomat til lunsjen.

Prøver å spise salat to dager i uka til lunsj.

Brokkoli, gulrot, blomkål, løk, eller erter til middag. Minst to-tre  av disse.

Lager hjemmelaget pastasaus med hermetiske tomater, løk, hvitløk, chili, gulrot, paprika osv.

Gjerne druer og bær med vaniljesaus som kveldskos.

Noe mer jeg bør få i meg?

Anonymkode: de6cb...4e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser lite frukt - det blir litt mer om sommeren enn om vinteren da jeg er glad i jordbær og vannmelon.

Spiser agurk og tomat på maten og spiser salat noen ganger i uken, med dette + mais og oliven. Spiser en rå gulerot i dann og vann.

Spiser endel frø og kjerner + nøtter da, så muligens derfor jeg sjelden er syk og ellers føler meg frisk og opplagt;-)

Anonymkode: 95826...407

Skrevet

Jeg spiser ikke frukt. Men spiser grønnsaker til alle måltider

Anonymkode: dbdac...f58

Skrevet

Jeg er vegetarianer så jeg får i meg masse deilige grønnsaker hver eneste dag 😍 lag smoothie som kos til kvelds, eller fruktsalat med vaniljekesam 👌🏻 Elsker å ovnsteke masse grønnsaker, eller lage en magisk wok! 🥗🥑🥦🍅

Anonymkode: 14c97...664

Skrevet

Jeg spiser grønnsaker til alle måltidene. Til brødmåltidene har jeg kuttet opp noe ved siden av og i tillegg oppå pålegget. Jeg spiser grønnsaker, eks gulrot/kålrot som mellommåltid. Jeg har alltid kokte grønnsaker/rå grønnsaker eller salat som tilbehør til middag.

Jeg er generelt veldig glad i grønnsaker.

Anonymkode: 9c35c...c26

Skrevet

Ca. samme som deg, hi. 

Har kuttet ut brød siden nyttår, merker at jeg spiser mer grønnsaker for å kompensere.

Anonymkode: 0cd2d...09d

Skrevet

Salat, løk, mais, tomat og agurk på tacoen på fredager

Anonymkode: 3ac4e...67c

Skrevet

Hver dag: ruccola, tomater, løk, agurk, oliven. I tillegg kål, brokkoli, gulrøtter, erter, aspargesbønner og blomkål hver uke. Ananas nesten hver dag.

Anonymkode: e7921...6f2

Skrevet

Som regel minst en halv kilo grønnsaker daglig. Så kommer bær i tillegg, som jeg spiser nesten daglig. Spiser lite frukt, men det hender jeg spiser en appelsin eller eple, eller sjelden gang banan.

Anonymkode: 887cf...c38

Skrevet

Det varierer gjennom året. 

I sommerhalvåret har vi salat til de fleste middager (griller mye fisk og kylling), og spiser mye friske frukt og bær, og lager is av smoothie.

I vinterhalvåret lager jeg mye supper og sauser basert på grønnsaker (gulrotsuppe, spinatsuppe, tomatsuppe og -saus, soppsuppe og -saus osv), vi har ofte ovnsbakte rotgrønnsaker men salat har vi stort sett bare på tacofredag. Spiser ca en frukt om dagen, og lager ofte smoothie til kvelds. 

Vi har oppkuttede grønnsaker til brødmåltider og i nisteboksene hele året. 

Anonymkode: 5b184...737

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Salat, løk, mais, tomat og agurk på tacoen på fredager

Det er alt? Kun det ene måltidet med grønnsaker?🙈

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er alt? Kun det ene måltidet med grønnsaker?🙈

Det var det jeg kom på til jg satt med middagen på bordet og det var det både brokkoli, blomkål, gulrøtter og potet😂

Skrevet

Jeg er ganske flink. Er veldig glad i frukt, grønnsaker, bønner og linser. Foretrekker ofte sunne alternativer. Mannen min skal være så glad for at han fant meg, han kommer til å leve minst ti år lengere pga endret kosthold.

Anonymkode: 0e259...6cb

Skrevet

Jeg spiser smoothie med bær (+ avokado og banan) til frokost, salat til lunsj, mest grønnsaker til middag, og en frukt til dessert. Tror jeg er innafor 😀

Anonymkode: 59ab5...570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...