Gå til innhold

Hva ER det med Tesla-eiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller er Tesla-eiere mer brautende, egoistiske og frempå enn andre sjåfører? Det virker som de tror de har enerett på veien, tuter og herjer, og legger seg opp i ræva på alle andre. 

Bare jeg som har lagt merke til dette?

Anonymkode: 02a24...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha, fantastisk innlegg.

Jeg er aldri så rolig som når jeg kjører Tesla'n vår, det er som å flyte på skyer.

Når jeg kjører den andre el-bilen vår derimot.....😂

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til dette. Hverken før jeg kjøpte tesla eller etterpå. Synes Audi og BMW sjåfører er verre

Anonymkode: e3f1a...173

Skrevet

Jeg er teslaeier. Er langt over snittet høflig, både på veien og ellers. Bruker alltid blinklys, følger alle trafikkregler og slipper frem andre uavhengig av forkjørsrett. 

Men å kjøre Tesla er ikke ukomplisert. Man blir på forhånd dømt, mye på grunn av elbilhatere som sprer fordommer på nett, mot elbiler generelt og Tesla spesielt. Jeg forstår at mange er uenige i fordelene man får av å kjøre elbil, men man er ikke snylter bare ved å benytte seg av fordeler som foreligger. Tror også mange er skuffet over at de dystre spådommene de selv kom med når det gjelder batterienes yteevne (spesielt i kulde) ble så kraftig motbevist.

Jeg sa hele tiden at jeg ville holde ut med mitt gamle vrak til det kom et skikkelig familie- og miljøvennlig alternativ, og måtte vrake den gamle bilen to uker før teslaen kom. Så glad for å ha en bil jeg kan frakte familien trygt i, samtidig som jeg sparer miljøet for fremtidige generasjoner. 

Det finnes helt sikkert duster bak rattet på teslaer også (som alle andre biler), men mye av fordommene tror jeg er plantet av mindre begavede surgubber på nett. 

Anonymkode: 8ac77...a7c

Skrevet

Nei, jeg har egentlig ikke det.
Min bror og svigerinne har Tesla, begge kjører den. Min svigerinne er en sånn sjåfør du beskriver, men det er hun uansett om hun kjører Tesla eller Toyota. Min bror er hennes rake motsetning, uansett hvilken bil han kjører.

Anonymkode: 6cec9...803

Skrevet

Det er vel ikkje bilen som er synderen men den som kjører.

Anonymkode: 4ec6d...f6b

Skrevet

Jeg la veldig merke til det når Teslaen kom til Norge. Plutselig var bilen som kjørte "opp i rumpa" på meg en elbil (Tesla), og det hadde jeg aldri opplevd før. ;)

Jeg kjenner flere som har Tesla, og de er trygge og roligere sjåfører. Men det er vel slik at de som ville kjøpt BMW/Audi og skal ha en elbil nå kjøper Tesla, og har dertil kjørestil. Selv om sikkert de fleste Tesla-sjåførene er rolige, legger man jo merke til disse sjåførene som kjører raskt og uhøflig og tror de eier veien.

Anonymkode: b77e0...cdd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg la veldig merke til det når Teslaen kom til Norge. Plutselig var bilen som kjørte "opp i rumpa" på meg en elbil (Tesla), og det hadde jeg aldri opplevd før. ;)

Jeg kjenner flere som har Tesla, og de er trygge og roligere sjåfører. Men det er vel slik at de som ville kjøpt BMW/Audi og skal ha en elbil nå kjøper Tesla, og har dertil kjørestil. Selv om sikkert de fleste Tesla-sjåførene er rolige, legger man jo merke til disse sjåførene som kjører raskt og uhøflig og tror de eier veien.

Anonymkode: b77e0...cdd

Det tror jeg du har rett i. Man legger merke til de som råkjører, mens de høflige og rolige bilistene blir mer eller mindre oversett. Selv tenker jeg det samme om trailer- og vogntogsjåfører: De kjører for fort, de overholder ikke vikeplikten, de holder alt for kort avstand til forankjørende. Men sannheten er at dette gjelder kun noen få. De aller fleste av dem følger trafikkreglene og tar hensyn. Og så legger jeg merke til de som ikke gjør det, fordi de bekrefter fordommene mine.

Skrevet

Jeg fatter ikke alt ståhei rundt tesla. Ikke er den fin, og den er jo noe helt sykt overpriset.  

Hørte fra en som hadde kjøpt den ny modell X at dørene lekker. 

Anonymkode: 8acbb...33a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fatter ikke alt ståhei rundt tesla. Ikke er den fin, og den er jo noe helt sykt overpriset.  

Hørte fra en som hadde kjøpt den ny modell X at dørene lekker. 

Anonymkode: 8acbb...33a

Smak er subjektivt. For min del er den det eneste miljøvennlige alternativet med syv seter. Den er god å kjøre, utrolig komfortabel, praktisk, ekstremt billig i drift og, i forhold til sammenlignbare biler, også billig i innkjøp. Ladenettverket er også en fantastisk bonus. Kan reise så godt som gratis over hele Vest-Europa😃

Anonymkode: 8ac77...a7c

Skrevet

Naboen kjørte Tesla, og kjørte slik du beskriver hi. Nå har han byttet ut Teslaen med en diger Mercedes og kjørestilen er akkurat lik, om ikke verre. Så kjørestilen hang ikke sammen med bilen hos han i hvertfall.

Anonymkode: b29b2...bdb

Skrevet

Etter at vi byttet til tesla kjører vi aldri oppi ræva på andre bilister. Stiller inn så bilen hekter seg på bilen foran og alltid holder perfekt avstand av seg selv.

Anonymkode: a12fd...d5f

Skrevet

Hi her. 

Jeg har overhodet ingenting imot Tesla som bil - tvert imot. Jeg digger den, den er lekker og miljøvennlig. Dessverre er det sånn rundt her at folk som kjører den er noen raringer.

Akkurat nå ble jeg vitne til det, igjen. Svigerinnen min eier en model x, og skulle lade på en offentlig ladestasjon. Det var kø, og hun ble stående og vente. En annen Tesla kom kjørende, også for å lade. Istedet for å stille bilen bak henne, sto han ved siden av. Da begynte min svigerinne å tute for å vise at hun var først. Han tutet tilbake. Det ble vifting med armene og gestikulering. Og jeg ble flau. 

Det er så mye merkelig oppførsel på Tesla-eiere og jeg ser det stadig. Men noen påpekte det - Audi og BMW-eiere er likedan, det er bare det at mange av dem har gått over til Tesla... 

Anonymkode: 02a24...ffa

Skrevet

Niks. Tesla-eiere har stort sett god vei-folkeskikk.

Det er MYE verre med kvinner som kjører store BMW-suv'er. Stort sett blondiner i 40-årene, som dundrer rundt med patetiske manøvrerings-ferdigheter på doningene sine. Vil mye heller møte en Tesla, Saab eller Land Rover, det er stort sett skikkelige folk.

Anonymkode: 79593...f6d

Skrevet

Jeg bor i et område hvor veldig mange kjører Tesla. De fleste kjører jo bra, men jeg må innrømme at jeg har lagt merke til det samme som HI. Det er langt oftere en Tesla involvert når jeg ser uvettige episoder, skapt av Teslaeieren. Langt oftere at de brøyter seg frem. Parkerer på parkeringsplass merket handikapede - uten tillatelse til parkering på slike plasser, selvfølgelig. Når det kommer til å parkere ulovlig på disse plassene er det oftere Tesla, men også Land Rover og andre større suv'er. For ikke å snakke om alle de Teslaene som fremdeles kjører ulovlig i kollektivfeltet.

I motsetning til hun rett over meg så ser jeg nesten aldri kvinnelige Tesla-eiere (eller andre bilmerker) som kjører uforsiktig og brøyter seg frem, det er nesten alltid mannlige sjåfører som gjør det her jeg bor.

De fleste kjører jo bra, men det er umulig å ikke legge merke til de som ikke gjør det, for det er forbausende mange.

Anonymkode: ad3f9...d31

Skrevet

Her jeg bor (stor by) er det slik at visst det er noen som tar 2 parkeringsplasser, forbikjøring ved hjelp av avkjøringsfelt på motorveien ol er det for det meste menn i sorte eller røde Tesla-er.

Anonymkode: 4e217...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...