Gå til innhold

Betaling av barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ansatt i barnehagen til barnet vårt har tilbudt seg å stille som barnevakt dersom vi har behov for det innimellom. Vi har ingen familie i nærheten så vi er veldig glade for at h*n selv har tilbudt seg dette og bryr oss lite om dette er helt innafor profesjonelt/etisk osv, da vi synes det er supert å kunne bruke et menneske som barnet vårt og vi stoler på og føler oss trygg på. Men hva bør vi betale h*n?? Om vi spør vedkommende om hva h*n tenker om betaling, så får vi sikkert som svar at det ikke er så viktig e.l. Det er jo klart forskjell på om det gjelder pass over flere timer som inkluderer matlaging, stell, legging osv, eller om det bare er et par timer etter at barnet har lagt seg. Hva tenker dere om betaling? Og hva betaler dere barnevakten?

Anonymkode: 16ded...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er personen? Er det en assistent, lærling eller hva?

Jeg har en venninne som brukte lærlingen (barne- og ungdomsarbeiderlærling) som barnevakt og hun betalte 100 kr timen. Hun betaler jo ikke skatt, og da er 100-150 grei lønn synes jeg.

Anonymkode: 9b4de...f4b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er personen? Er det en assistent, lærling eller hva?

Jeg har en venninne som brukte lærlingen (barne- og ungdomsarbeiderlærling) som barnevakt og hun betalte 100 kr timen. Hun betaler jo ikke skatt, og da er 100-150 grei lønn synes jeg.

Anonymkode: 9b4de...f4b

Vedkommende er i 20-årene og er ikke pedagogutdannet, men fast fulltidsansatt som assistent i barnehagen.

100-150 pr time er litt det vi har tenkt også. Men synes dette er veldig vanskelig.

HI

Anonymkode: 16ded...25a

Skrevet

Ville betalt det hun fikk i timen i bhg jobben. 

Anonymkode: b1a8f...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...