Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 En som jeg trodde stod meg nær, sviktet meg for en stund siden på det groveste. Var klar av personen kunne være hissig, men har alltid vært blid og hyggelig mot meg. Etter en ganske alvorlig episode i fjor høst, har vi rundt denne personen forstått at vi nok har med en psykopat å gjøre. Vil ikke gå for detaljert inn på hva som skjedde, men politi er inne i saken. Ting som er sagt og gjort i ettertid er helt absurde. Selv fremstår han på sosiale medier som blid, hyggelig og totalt uskyldig. Mot oss som stod han nær har han skamkalt og nesten spilt et spill. En periode begynte jeg faktisk å tro det var meg det var noe galt med. Noen som har erfaring med denne typen folk? Anonymkode: ef6ec...e89
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Ja, har erfaring. Jeg innledet et forhold til en sånn person. Vi hadde samme omgangskrets, og da jeg avsluttet forholdet (fordi jeg skjønte at jeg ikke kunne stole på mennesket i lengden) så satte han i gang en storstilt kampanje der jeg ble svartmalt og alle syntes synd på han. Han gikk direkte på mine nærmeste venner, og siden han er såpass populær og talefør, så mistet jeg disse vennene fordi han rett og slett fikk de til å tro at jeg var ond. På hver eneste sosiale sammenkomst gjør han seg selv til midtpunkt ved å fortelle om hvor fælt jeg har behandlet ham. Det er så SYND på han, visstnok, han er et offer mener han selv. Folk som står litt lenger unna ser virkemåten hans, men ikke de som har stått han/oss nær. Jeg har måttet innse at jeg har tapt denne kampen, rett og slett fordi han er en såpass populær og utspekulert person. Om jeg hadde forsøkt å stått opp for meg selv, hadde jeg nok sett både smålig og desperat ut. Så mitt råd er; ha minst mulig med personen å gjøre, og støtt deg til de du vet har et noenlunde likt syn på mennesket som det du har. Du trenger støttespillere. Lykke til. Anonymkode: ecfe4...7c6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, har erfaring. Jeg innledet et forhold til en sånn person. Vi hadde samme omgangskrets, og da jeg avsluttet forholdet (fordi jeg skjønte at jeg ikke kunne stole på mennesket i lengden) så satte han i gang en storstilt kampanje der jeg ble svartmalt og alle syntes synd på han. Han gikk direkte på mine nærmeste venner, og siden han er såpass populær og talefør, så mistet jeg disse vennene fordi han rett og slett fikk de til å tro at jeg var ond. På hver eneste sosiale sammenkomst gjør han seg selv til midtpunkt ved å fortelle om hvor fælt jeg har behandlet ham. Det er så SYND på han, visstnok, han er et offer mener han selv. Folk som står litt lenger unna ser virkemåten hans, men ikke de som har stått han/oss nær. Jeg har måttet innse at jeg har tapt denne kampen, rett og slett fordi han er en såpass populær og utspekulert person. Om jeg hadde forsøkt å stått opp for meg selv, hadde jeg nok sett både smålig og desperat ut. Så mitt råd er; ha minst mulig med personen å gjøre, og støtt deg til de du vet har et noenlunde likt syn på mennesket som det du har. Du trenger støttespillere. Lykke til. Anonymkode: ecfe4...7c6 Takk for svar. Har kuttet kontakten, selv om det var utrolig vondt og sårt i begynnelsen. Dette var en person jeg hadde åpnet meg opp for og stolte på. Følte meg så lurt og bedratt....og ikke minst dum. Det har nok gjort meg til en mindre åpen og skeptisk person. HI Anonymkode: ef6ec...e89
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Har kuttet kontakten, selv om det var utrolig vondt og sårt i begynnelsen. Dette var en person jeg hadde åpnet meg opp for og stolte på. Følte meg så lurt og bedratt....og ikke minst dum. Det har nok gjort meg til en mindre åpen og skeptisk person. HI Anonymkode: ef6ec...e89 Ja, man sitter igjen med en god del mentale sår. Og lærdom. Jeg forsøker å se det positive i det. De jeg anså som nære venner har vist sitt sanne ansikt ved å ta parti med denne manipulatøren. De var nok ikke så gode venner.. men det føles både urettferdig og drepende for selvbildet. Viktig å se fremover, ikke dvele ved bitterheten og fokusere på venner utenfor dette dramaet. Psykopater mister makt ved å ikke få oppmerksomhet. Anonymkode: ecfe4...7c6
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 Hei. Hvordan går det med dere nå? Anonymkode: 26fc6...964
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 På 6.3.2018 den 11.45, Anonym bruker skrev: Ja, har erfaring. Jeg innledet et forhold til en sånn person. Vi hadde samme omgangskrets, og da jeg avsluttet forholdet (fordi jeg skjønte at jeg ikke kunne stole på mennesket i lengden) så satte han i gang en storstilt kampanje der jeg ble svartmalt og alle syntes synd på han. Han gikk direkte på mine nærmeste venner, og siden han er såpass populær og talefør, så mistet jeg disse vennene fordi han rett og slett fikk de til å tro at jeg var ond. På hver eneste sosiale sammenkomst gjør han seg selv til midtpunkt ved å fortelle om hvor fælt jeg har behandlet ham. Det er så SYND på han, visstnok, han er et offer mener han selv. Folk som står litt lenger unna ser virkemåten hans, men ikke de som har stått han/oss nær. Jeg har måttet innse at jeg har tapt denne kampen, rett og slett fordi han er en såpass populær og utspekulert person. Om jeg hadde forsøkt å stått opp for meg selv, hadde jeg nok sett både smålig og desperat ut. Så mitt råd er; ha minst mulig med personen å gjøre, og støtt deg til de du vet har et noenlunde likt syn på mennesket som det du har. Du trenger støttespillere. Lykke til. Anonymkode: ecfe4...7c6 Jeg har et søsken som er akkurat sånn du beskriver her. Vi andre har her valgt å distansere oss og det er vel rådet mitt til de fleste -distanser deg, man vinner aldri mot sånne personer, jeg har prøvd et helt liv og har innsett at det har vært nytteløst. Anonymkode: 5ca1a...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå