Gå til innhold

Jeg har en fjern facebook-bekjent som

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange ganger om dagen legger ut linker til resett, rights, document osv proppet full av meninger om islam og ap-folk. Han fisker etter likes og kommentarer, og det ender alltid opp med at alle muslimer, ap-folk, mdg-tilhengere og miljø-folk burde skytes/henges/kjeppjages osv. Jeg rapporterer og rapporterer, men de holder på. 

Kan jeg politianmelde han? Eller blir det å skyte spurv med kanoner? 

Anonymkode: 05f0b...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du ikke kan skyte, henge eller kjeppjage ham, gjenstår bare politianmeldelse for hatefulle ytringer og deretter sletting av all kontakt.

Anonymkode: e4b14...8a6

Skrevet

Er det ikke bare å fjerne han fra feeden din, slik at det ikke dukker opp det han driver med? Eventuelt slette fra vennelista. Tror ikke politiet hadde brydd seg om du anmeldte altså, de har nok ikke ressurser til sånt.

Anonymkode: 89fc5...b73

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

mange ganger om dagen legger ut linker til resett, rights, document osv proppet full av meninger om islam og ap-folk. Han fisker etter likes og kommentarer, og det ender alltid opp med at alle muslimer, ap-folk, mdg-tilhengere og miljø-folk burde skytes/henges/kjeppjages osv. Jeg rapporterer og rapporterer, men de holder på. 

Kan jeg politianmelde han? Eller blir det å skyte spurv med kanoner? 

Kripos har egen side på Facebook med egen link for rapportering av slike hatefulle meldinger.Ta skjermbilde og send,det skader ikke. Det kan være ganske effektivt at politiet tar en telefon,der man må stå til rette for uttaleleser man har kommet med.Som oftest blir de ganske spake og tenker seg om to ganger til før de legger ut noe lignende. 

Skrevet
22 minutter siden, Østerdølen skrev:

Kripos har egen side på Facebook med egen link for rapportering av slike hatefulle meldinger.Ta skjermbilde og send,det skader ikke. Det kan være ganske effektivt at politiet tar en telefon,der man må stå til rette for uttaleleser man har kommet med.Som oftest blir de ganske spake og tenker seg om to ganger til før de legger ut noe lignende. 

Å, har de? Det skal jammen sjekkes opp. Takk for tipset!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...