Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Her sitter jeg da, gravid. Sammen har vi et barn fra før på 1,5 år. Vi eier ikke bolig, da det er litt små gjeld som må bort før den tid. (Litt over 100.000). En del forsvinner nå i vår, grunnet bonus på jobb. Begge i fast jobb. Han ønsker ikke noe nytt barn nå. For han har en illusjon om at vi skal ha halvveis nedbetalt hus og to biler. Vi har ikke brukt prevensjon grunnet at jeg ble anbefalt å sette inn spiral (kobber) pga jeg ikke kan ta hormon preparat pga sykdom. Jeg har kviet meg for det pga jeg hadde store magesmerter og foss blødde sist jeg hadde den. Jeg delvvis ønsker en til snart, da jeg ønsker meg to barn, uten for stor aldersforskjell.. Han vil ha en til han også, uten stor aldersforskjell, det merkelige er jo at han har disse forventningene som ligger minst 2-5 år frem i tid. Herremin, what to do? Jeg rives innvendig av dette... Anonymkode: 6cc91...029
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Jeg ville bare kjørt på å fått barnet! Man vet aldri hvor lang tid det kan ta før man blir gravid på nytt. Har ei nabodame som hele tiden prøvde å planlegge barna..funka aldri og hun endte opp med å bli gravid 3 ganger som ikke var planlagt 😅 hun har nå 4 barn med rimelig tett mellomrom, hun sa iallefall at sånn går det når man prøver å planlegge når barna skal komme, hun angrer ikke et sekund 😆 Anonymkode: 79786...221
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville bare kjørt på å fått barnet! Man vet aldri hvor lang tid det kan ta før man blir gravid på nytt. Har ei nabodame som hele tiden prøvde å planlegge barna..funka aldri og hun endte opp med å bli gravid 3 ganger som ikke var planlagt 😅 hun har nå 4 barn med rimelig tett mellomrom, hun sa iallefall at sånn går det når man prøver å planlegge når barna skal komme, hun angrer ikke et sekund 😆 Anonymkode: 79786...221 Hun skulle ha 4 barn bare så det er sagt! Men aldri på de tidapunktene hun ble gravid 😅 Anonymkode: 79786...221
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Jeg regner med at mannen din valgte å ikke bruke kondom til tross for at han visste at du ikke brukte prevensjon? I så fall har han jo helt bevisst forsøkt å gjøre deg gravid. Da er det bare å si at planen hans virket... Du ønsker flere barn, da tar du selvfølgelig ikke abort pga. at mannen har en eller annen fiks idé om at alt materielt må på plass. Dere er i jobb begge to, dere tjener penger, dere har økonomi til å betale ned gjeld i tillegg. Alt ligger til rette for å få et barn til. Om mannen din er helt steil, velg det som er riktig for deg (og det er tydeligvis å få dette barnet), og så får du mannen din med på familievernkontoret slik at dere kan snakke sammen om dette på en ordentlig måte med en nøytral tredjeperson som kan gjøre at det ikke blir for mye såre og vanskelige følelser som stenger for kommunikasjonen mellom dere. Anonymkode: 352fb...6a5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Vil ikke? Ærlig talt, er det ikke en voksen mann som vet hvordan barn blir lagd det er snakk om. Hvis han ikke ville hatt barn nå fikk ha brukt kondom eller la være å ha sex. Anonymkode: 60b50...a02
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Huff, vi er i 2018 og to voksne mennesker skjønner ikke hvordan prevensjon fungerer 😉 Anonymkode: 09b06...ffa
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Nå er du jo gravid. Hadde dere brukt prevansjon, så kan man planlegge litt. Bare la hverdagene gå. Han trenger tid til å la det synke inn. Endelig ferdig med babyperioden, og nå skal han begynne på det straks igjen. Så jeg skjønner han også. Men hadde aldri tatt abort. Anonymkode: c9369...ac8
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 Sier som hun over, nå ER du gravid, et barn ER på vei og argumentene mot det er bare helt bak mål. Dette barnet vil da ikke koste noe ekstra. Utstyr har dere fra før og foreldrepenger i permisjon gir jo ikke trangere kår. Dere blir altså ikke "heftet" økonomisk om dette barnet får komme til verden. Abort her er ikke "lov" altså! Anonymkode: e00bf...caa
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 Jeg hadde heller aldri tatt abort i den situasjonen dere sitter i nå. Han får bare venne seg til tanken, så går det seg nok til. Dette går helt sikkert bra. Anonymkode: a5814...f6b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 Vil ikke? Da skulle han brukt kondom da, nå er det jo for sent å angre. Hadde aldri tatt abort. Har et uplanlagt barn jeg også, men mannen min har alltid visst at abort er helt utenkelig for meg (her våkner morsinstinktet så fort testen er positiv og jeg tenker "babyen min" med en gang, så å skrape det ut og kaste det i søpla på sykehuset er helt utenkelig for meg), så han har aldri nevnt ordet. Da jeg ble gravid med vårt fjerde barn gråt jeg fordi jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle makte det, men man makter det man må makte og det har gått helt fint. Dere kan da kjøpe hus om et par år selv om dere har to barn, spiller overhodet ingen rolle det. Anonymkode: 3e6f6...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå