Gå til innhold

Brudd, spm om ang barn, ny partner og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha svar fra dere som har erfaring med dette :)

I januar dumpet jeg samboeren min etter 7.5 år sammen, han har behandlet meg dårlig de 3 siste årene så jeg har null følelser for han. Jeg flyttet ut 1. februar. Vi har et barn sammen på 4 år.

Jeg har en stund hatt en annen fyr i sikte men hadde tenkt å droppe det siden jeg hadde samboer men nå er jeg singel, og jeg trur at han liker meg. Jeg skal ikke stresse, er godt å være singel en stund.

Men lurer på hvor raskt fikk dere en ny kjæreste etter et brudd fra et langvarig forhold? Jeg har barnet vårt mest så uansett hvilken fyr jeg møter i fremtiden så er det vanskelig å møtes utenom de få gangene barnet er hos faren, vil en ny fyr orke dette opplegget? Hva har dere opplevd? Jeg ser for meg at ingen vil orke det siden barnet bør jo skjermes for en ny partner i begynnelsen. Men så har man jo tlf og facebook chatten hvor man kan ha kontakt 😂

Og hvor raskt traff den nye partneren barnet/barna dine? Jeg vet at man ta det med ro og være sikker på forholdet først.

Hilsen hun som ser for seg at ingen menn vil ha henne 😂 jo jeg vet at mange med barn får en ny partner men jeg har aldri vært populær hos menn

Anonymkode: fd717...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du kjenne på helt selv. Ikke stress, den rette vil dukke opp og holde ut for deg uansett hvor lang tid det tar.

Det finnes barnevakter og masse andre muligheter for å treffes om man er litt kreativ. 

Og når dere er i et godt og trygt forhold, så vil barnet ditt se hvor lykkelig du er og mest sannsynlig ta greit imot det nye forholdet. Barn er ikke automatisk fiendtlig innstilte mot nye partnere, altså, og så lenge den nye er et greit og trivelig menneske så vil det være en berikelse for dere.

Men ikke stress. Rett mann gidder, jeg lover det!

Anonymkode: 59b87...224

Skrevet

Jeg fikk en ny kjæreste ca en måned etter at eksen hadde flyttet (da var vel forholdet egentlig over seks måneder før den tid, men en del praktiske ting gjorde at han ikke flyttet).

Ungene fikk møte ham et par måneder etter, i helt korte situasjoner, f eks i akebakken eller i parken. Så var han en del hjemme hos oss på kveldene etter at de hadde lagt seg. De var ganske små, så hvis han kom f eks kl 20.30, var de sovna og rakk ikke møte ham. 

Da han begynte å overnatte var det enten på barnefrie dager, eller at han kom når de var lagt og gikk når jeg sto opp. Det holdt vi på med lenge. Han var opptatt av at de ikke skulle stå opp og finne han i dobbeltsenga med meg, så hvis en våknet og gråt, stakk han på gjesterommet.

Etter noen måneder begynte vi å være mer sammen, han kunne komme på middag av og til, eller innom en lørdag formiddag. Så begynte vi å gjøre litt flere aktiviteter og turer med både ham og ungene; og da vi hadde kjent hverandre i ca 8 måneder reiste vi på en ferietur sammen. 

Da vi hadde vært kjærester i to år og fire måneder, flyttet vi sammen. Da hadde ungene og han tilbrakt mye tid sammen og vært på flere ferier sammen. Overgangen til samboerskap var positiv for alle. En steforelder kan gi mye kjærlighet og være en viktig ressurs i et barns liv.

Anonymkode: 1c8b0...efe

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må du kjenne på helt selv. Ikke stress, den rette vil dukke opp og holde ut for deg uansett hvor lang tid det tar.

Det finnes barnevakter og masse andre muligheter for å treffes om man er litt kreativ. 

Og når dere er i et godt og trygt forhold, så vil barnet ditt se hvor lykkelig du er og mest sannsynlig ta greit imot det nye forholdet. Barn er ikke automatisk fiendtlig innstilte mot nye partnere, altså, og så lenge den nye er et greit og trivelig menneske så vil det være en berikelse for dere.

Men ikke stress. Rett mann gidder, jeg lover det!

Anonymkode: 59b87...224

Jeg har dessverre ikke annen barnevakt enn barnefar, jeg har venner men de har flere barn som de er opptatt med, ingen slekt her. Svigers bor en time unna men de har aldri hatt lyst til å passe guttungen, mine foreldre bor 4 timer unna.

Takk for svar :)

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk en ny kjæreste ca en måned etter at eksen hadde flyttet (da var vel forholdet egentlig over seks måneder før den tid, men en del praktiske ting gjorde at han ikke flyttet).

Ungene fikk møte ham et par måneder etter, i helt korte situasjoner, f eks i akebakken eller i parken. Så var han en del hjemme hos oss på kveldene etter at de hadde lagt seg. De var ganske små, så hvis han kom f eks kl 20.30, var de sovna og rakk ikke møte ham. 

Da han begynte å overnatte var det enten på barnefrie dager, eller at han kom når de var lagt og gikk når jeg sto opp. Det holdt vi på med lenge. Han var opptatt av at de ikke skulle stå opp og finne han i dobbeltsenga med meg, så hvis en våknet og gråt, stakk han på gjesterommet.

Etter noen måneder begynte vi å være mer sammen, han kunne komme på middag av og til, eller innom en lørdag formiddag. Så begynte vi å gjøre litt flere aktiviteter og turer med både ham og ungene; og da vi hadde kjent hverandre i ca 8 måneder reiste vi på en ferietur sammen. 

Da vi hadde vært kjærester i to år og fire måneder, flyttet vi sammen. Da hadde ungene og han tilbrakt mye tid sammen og vært på flere ferier sammen. Overgangen til samboerskap var positiv for alle. En steforelder kan gi mye kjærlighet og være en viktig ressurs i et barns liv.

Anonymkode: 1c8b0...efe

Heldig som har gjesterom, jeg leier nå 60 kvm 😂 Der jeg bodde med eksen triveds jeg ikke så jeg var rask med å si at jeg flytter. Guttungen kan komme inn på natta og da vil han ligge med meg og da kan det ikke ligge en mann der som han knapt kjenner 😂 Men får se, håper noen syns jeg er verd å "jobbe" litt for med tanke på sønnen min. Sønnen min har litt spesielle behov, han er ikke utadgerende, men PPT er inni bildet og han får nok en diagnose etterhvert via BUP. 

Skrevet

Vent minst 6 mnd med å introdusere ny mann for barnet, helst lengre. Spesielt siden barnet har spesielle behov, og spesielt siden far nettopp er ute av bildet. 

Anonymkode: e0d37...578

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vent minst 6 mnd med å introdusere ny mann for barnet, helst lengre. Spesielt siden barnet har spesielle behov, og spesielt siden far nettopp er ute av bildet. 

Faren er ikke ute av bildet, han har samvær men jeg har barnet mest. 

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg sitter på fasiten, men jeg flyttet ut i mai og fikk ny kjæreste i september. Jeg ble gravid i desember (ikke planlagt) og vi kjøpte hus i januar. Han har nå stått der ved vår side siden :)

Nå skal det sies at han jeg flyttet fra var klin kokos og at jeg fant en ny var avgjørende for at jeg endelig turte å gå...

Anonymkode: 519a1...315

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faren er ikke ute av bildet, han har samvær men jeg har barnet mest. 

Nei, men far er likevel ute av den verden barnet kjenner. Forskning viser at barn har en sorgprosess de skal igjennom i slike situasjoner, og at det å møte nye stefedre/stemødre kan ha uheldig virkning. Vent lengst mulig. 

Skrevet

Ikke stress. var singel i 1 år før jeg ble sammens med en ny :) 

vi var sammen i 8 mnd og barnet møte aldri henne, mest pga jeg ville at det skulle bli sikkelig alvorlig mellom oss og at vi kjente hverandre godt, hun fikk dessverre jobb et helt annet sted i landet og da  ble det slutt,så veldig glad for at barnet ikke var i bilde da.

jeg personlig ønsker og ha god tid med den nye kjæresten før barnet kommer i bilde, både 1 til 2 år,men dette er meg, og barnet er ganske var mot fremmende,men dette må alle gjøre slik de føler er riktig,men abefaller i alle fall og bli godt kjent og vite hva han og du vil før barnet kommer i bilde :)

Anonymkode: 4070c...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...