Gå til innhold

Ble gratulert med ny tv, men ikke graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde innfunnet meg med hvordan familien min var og er, men kanskje ikke..

Jeg har aldri vært i tvil om at foreldrene mine var glad i meg og broren min, men det ble aldri kommunisert med ord eller nærkontakt (klemmer feks). Å snakke om følelser var noe vi ikke gjorde. Samtidig som de var superengasjerte i våre fritidsaktiviteter etc.

Broren min fant en kone som var veldig lik. De har 1 barn.

Jeg flyttet langt vekk, fikk en vennegjeng som ble som familie og traff mannen min som lærte meg å vise og uttrykke følelser.

Så til saken. Etter flere år med prøving har jeg blitt gravid med nr 2. Mine svigerforeldre var på gråten fordi oddsen for to barn var minimal for oss. En ordentlig bonus dette.

Fortalte det til mine foreldre for litt over to uker siden, ikke hørt noe fra dem siden. Jeg kaster opp døgnet rundt, så har ikke orket å ringe dem som jeg pleier ellers.

Sendte dagens ultralydbilde til broren min og fikk til svar om at han visste det, og ingenting annet. Til mannen min sendte han sms med gratulerer med ny tv (på tull sikkert, men da også klar over at han ikke har gratulert med babyen).

Vet ikke hvor jeg vil med innlegget, men kjenner jeg nesten er litt sint her. Slik reaksjon er vel under pari bare ved normal folkeskikk?

Siri

Anonymkode: 2cbc6...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er min familie også, så jeg forventer ingen hjertelige gratulasjoner av min familie når jeg skal fortelle at jeg er gravid om noen uker. Jeg synes det er trist, og det er jo ikke en normal reaksjon fra familie på en graviditet, men jeg har lært meg å akseptere at det er slik de er og at jeg må fokusere på de rundt meg som reagerer mer normalt og vil bli glade, slik som min svigermor. Men jeg forstår absolutt følelsen av skuffelse og nei, det er ingen vanlig og høflig reaksjon. 

Anonymkode: 17b31...bf0

Skrevet

Tragisk. Føler med deg. Ikke la deg dra ned men nyt at svigerfamilien viser at de er glad at dere får et barn til.

Mine svigers er litt som dine foreldre, har vanskelig å uttrykke følelser, men de er flinke å vise gjennom handling at de er glad i sine barn og barnebarn. Jeg forsøker å se de positive, så jeg klemmer, kysser og stryker masse med mine barn ekstra mye.

Anonymkode: 14896...c81

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Slik er min familie også, så jeg forventer ingen hjertelige gratulasjoner av min familie når jeg skal fortelle at jeg er gravid om noen uker. Jeg synes det er trist, og det er jo ikke en normal reaksjon fra familie på en graviditet, men jeg har lært meg å akseptere at det er slik de er og at jeg må fokusere på de rundt meg som reagerer mer normalt og vil bli glade, slik som min svigermor. Men jeg forstår absolutt følelsen av skuffelse og nei, det er ingen vanlig og høflig reaksjon. 

Anonymkode: 17b31...bf0

Veldig glad i svigerfamilien. Samtidig som de viser hvor mager min egen familie er når det kommer til slikt. 

Vi får jobbe med å ikke overføre våre erfaringer til våre barn.

Hi

Skrevet

Deres barn er dessverre ikke like spennende for andre som de er for deg, her var tv'en ganske enkelt mer spennende. De fleste gratulerer kommer oftest fordi det forventes, da må det vel være bedre å la være.

Anonymkode: 524f7...bd1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deres barn er dessverre ikke like spennende for andre som de er for deg, her var tv'en ganske enkelt mer spennende. De fleste gratulerer kommer oftest fordi det forventes, da må det vel være bedre å la være.

Nå må du gi deg. Jeg er helt enig at mange mødre tror at verden kretser rundt deres barn, men her er det snakk om besteforeldre! Og hvis noen gratulerer fordi det er forventet er det ikke noe problem, man vet jo ikke at den andre bare gjør det fordi den føler seg forpliktet. Det man ikke vet osv.

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg klarer ikke å se på dette slik. Dette er jo deres barnebarn og niese/nevø nr 2. Når broren min fikk barn var det stort for meg, og det barnet betyr mye. Vi er bare to søsken, og min svigerinne har ingen søsken 

Men det er egentlig ok å høre at andre tenker likt som min familie. Mulig det er vanligere enn jeg tror. Sunt vet jeg det ikke er.

Hi

Skrevet

er veldig hårsår du

Anonymkode: 868ad...288

Skrevet

Gratulerer du har pult🎉 Gratulerer med ny tv🎊 Hurra!!! 

Anonymkode: 05032...e54

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usmakelig.

Anonymkode: 57569...6b6

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Særiøst? Pleier å mene sånt helhjertet, jeg. Blir skikkelig glad når det går riktig vei for folk jeg bryr meg om :)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

er veldig hårsår du

Anonymkode: 868ad...288

Og du er en nepe.

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på hva som driver slike som dere i denne tråden?

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Såe, hvordan føles det å være så kald og ufølsom?

Anonymkode: 0c487...0c5

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det ER uvanlig å ikke gratulere nærmeste familie med graviditet. Ikke bry deg om idiotene som forsøker å få deg til å tro noe annet. De er garantert ufrivillig barnløse som lar bitterheten gå ut over deg.

Gratulerer med barn nr. 2💃❤

Skrevet

Jeg håper virkelig at jeg kommet til å være i skyene, hoppe og danse av glede og rope hurra ved hvert enkelt av mine barnebarn, om jeg blir så heldig å få noen!! Mine tre barn er alle fortsatt små, men jeg har allerede tilbudt meg å sitte barnevakt for barna deres 🙈

En lekse livet lærer oss er dessverre at mange foreldre aldri blir det vi lengtet at de skal være for oss. Du kan derimot vise masse følelser overfor dine barn og gjøre ting helt annerledes. 

GRATULERER med baby på vei 🦋🦋🦋

Anonymkode: 1d167...94e

Skrevet
På 5. mars 2018 den 20.59, Anonym bruker skrev:

Veldig glad i svigerfamilien. Samtidig som de viser hvor mager min egen familie er når det kommer til slikt. 

Vi får jobbe med å ikke overføre våre erfaringer til våre barn.

Hi

Godt at du har blitt del av en varm familie der, i alle fall! Nyt det! 

Anonymkode: 0bedd...3bc

Skrevet

Takk for alle svar.. Det hjalp med flere synspunkter. Snakket også med mannen min om dette. Han er vanligvis en stor diplomat, men dette synes han er uhøflig.

Hjelper ikke at jeg får daglige snaps fra min svigerinne, som jeg tidligere har svart på, av og til av ren plikt. Nå streiker jeg, og orker ikke å forholde meg til dem. 

Tror jeg må slutte å prøve å opprettholde relasjonen her. Det blir for enveis. Sønnen min blir straks 4, og vi forventer ingen oppmerksomhet i år heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...