Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Er det noen uføre her som jobber ved siden av? Jeg blir helt avhengig av å jobbe litt i tillegg. På grunn av sykdom kan jeg dessverre ikke forplikte meg fast til noe, for jeg vet aldri når jeg er så dårlig at jeg ikke kan gå på jobb. Derfor er jeg vikar på 4 forskjellige steder så jeg har litt bedre sjanse til at de ringer en dag kroppen min fungerer. Jeg kan ikke si ja til en vakt 2-3 dager før for jeg vet aldri hvordan jeg er når jeg våkner. Jeg fikk ufør for ca 3 uker siden men mener å huske at man må vente i 8 mnd før man kan jobbe i det hele tatt! Stemmer dette eller husker jeg feil? Jeg har kun hatt aap i neste 6 mnd og jeg får veldig lite derfor blir jeg nødt til å jobbe litt. Jeg kunne ikke jobbe mens saken var til behandling. Anonymkode: 2db60...261
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen uføre her som jobber ved siden av? Jeg blir helt avhengig av å jobbe litt i tillegg. På grunn av sykdom kan jeg dessverre ikke forplikte meg fast til noe, for jeg vet aldri når jeg er så dårlig at jeg ikke kan gå på jobb. Derfor er jeg vikar på 4 forskjellige steder så jeg har litt bedre sjanse til at de ringer en dag kroppen min fungerer. Jeg kan ikke si ja til en vakt 2-3 dager før for jeg vet aldri hvordan jeg er når jeg våkner. Jeg fikk ufør for ca 3 uker siden men mener å huske at man må vente i 8 mnd før man kan jobbe i det hele tatt! Stemmer dette eller husker jeg feil? Jeg har kun hatt aap i neste 6 mnd og jeg får veldig lite derfor blir jeg nødt til å jobbe litt. Jeg kunne ikke jobbe mens saken var til behandling. Anonymkode: 2db60...261 Ja, men det er VTA. Varig Tilrettelagt Arbeid. Veldig hyggelig, men det er for de som har en psykisk utviklingshemming e l, samtidig som det finnes bedrifter for doeve og folk som er tidligere kriminelle, eller rusmissmisbrukere. Men evt har man arbeidsopplaering på diverse steder. Også på VTA, der jeg jobber. Kjempebra tiltak for å få folk ut i jobb. Jeg lurer på om dette ikke er tilpasset ufoere. Du kan hoere med saksbehandler på NAV om det er mulig. Anonymkode: 5bf81...eab
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Den tidligere ordningen med at nye uføre måtte vente ett år før de kunne prøve seg i arbeidslivet, er fjernet. http://www.arbeidslivet.no/Velferd/Sosialpolitikk/Nye-regler-for-kombinasjon-av-uforetrygd-og-arbeid/ Anonymkode: d215d...5a5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 ja jeg gjør det, tjener ca 2700 utenom trygden Anonymkode: 924af...205
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: ja jeg gjør det, tjener ca 2700 utenom trygden Anonymkode: 924af...205 I måneden? Anonymkode: de896...34b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I måneden? Anonymkode: de896...34b ja Anonymkode: 924af...205
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Der jeg jobbet før hadde vi ei som var ufør blant ringevikarene våre. Det var flott. Hun var flink og til korte fravær var det alltid henne vi ringte først. Hun sa ja om dagen var god og nei om den ikke var det. Hun ga også beskjed om hun ikke hadde helse til å være vikar en periode. Det er mange ringevikarer som blir snappet opp til lange vikariater, så det å ha noen som gjerne stiller for ei vakt på kort varsel er supert. Husk bare at du må melde inn inntekten: https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd Anonymkode: 9f37a...9b5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 Jeg jobber 25% ved siden av og tjener ca. 15000 brutto i måneden på det. Får imidlertid, og naturligvis, avkorting i uføretrygden. Anonymkode: d454a...154
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 Mamma er ufør, og hun har gitt ut to bøker. Da får hun jo penger fra forlaget to ganger i året etter hvor mye bøkene har solgt, også avregnes det mot trygden så hun får trekk i trygden om det kommer over et visst beløp i året. Anonymkode: d215d...5a5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 Kan godt jobbe litt ved siden av, så lenge det er avklart og innrapportert til NAV. Man må bidra med det man kan, det gir glede og mening Lykke til! Anonymkode: 035e6...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå