Gå til innhold

Ufør og jobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen uføre her som jobber ved siden av? 

Jeg blir helt avhengig av å jobbe litt i tillegg. På grunn av sykdom kan jeg dessverre ikke forplikte meg fast til noe, for jeg vet aldri når jeg er så dårlig at jeg ikke kan gå på jobb. Derfor er jeg vikar på 4 forskjellige steder så jeg har litt bedre sjanse til at de ringer en dag kroppen min fungerer. Jeg kan ikke si ja til en vakt 2-3 dager før for jeg vet aldri hvordan jeg er når jeg våkner.

Jeg fikk ufør for ca 3 uker siden men mener å huske at man må vente i 8 mnd før man kan jobbe i det hele tatt! Stemmer dette eller husker jeg feil? 

Jeg har kun hatt aap i neste 6 mnd og jeg får veldig lite derfor blir jeg nødt til å jobbe litt. Jeg kunne ikke jobbe mens saken var til behandling. 

Anonymkode: 2db60...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen uføre her som jobber ved siden av? 

Jeg blir helt avhengig av å jobbe litt i tillegg. På grunn av sykdom kan jeg dessverre ikke forplikte meg fast til noe, for jeg vet aldri når jeg er så dårlig at jeg ikke kan gå på jobb. Derfor er jeg vikar på 4 forskjellige steder så jeg har litt bedre sjanse til at de ringer en dag kroppen min fungerer. Jeg kan ikke si ja til en vakt 2-3 dager før for jeg vet aldri hvordan jeg er når jeg våkner.

Jeg fikk ufør for ca 3 uker siden men mener å huske at man må vente i 8 mnd før man kan jobbe i det hele tatt! Stemmer dette eller husker jeg feil? 

Jeg har kun hatt aap i neste 6 mnd og jeg får veldig lite derfor blir jeg nødt til å jobbe litt. Jeg kunne ikke jobbe mens saken var til behandling. 

Anonymkode: 2db60...261

Ja, men det er VTA. Varig Tilrettelagt Arbeid. Veldig hyggelig, men det er for de som har en psykisk utviklingshemming e l, samtidig som det finnes bedrifter for doeve og folk som er tidligere kriminelle, eller rusmissmisbrukere. 

 

Men evt har man arbeidsopplaering på diverse steder. Også på VTA, der jeg jobber. Kjempebra tiltak for å få folk ut i jobb. Jeg lurer på om dette ikke er tilpasset ufoere. Du kan hoere med saksbehandler på NAV om det er mulig. 

Anonymkode: 5bf81...eab

Skrevet

ja jeg gjør det, tjener ca 2700 utenom trygden :)

Anonymkode: 924af...205

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja jeg gjør det, tjener ca 2700 utenom trygden :)

Anonymkode: 924af...205

I måneden?

Anonymkode: de896...34b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I måneden?

Anonymkode: de896...34b

ja :)

Anonymkode: 924af...205

Skrevet

Der jeg jobbet før hadde vi ei som var ufør blant ringevikarene våre. Det var flott. Hun var flink og til korte fravær var det alltid henne vi ringte først. Hun sa ja om dagen var god og nei om den ikke var det. Hun ga også beskjed om hun ikke hadde helse til å være vikar en periode. Det er mange ringevikarer som blir snappet opp til lange vikariater, så det å ha noen som gjerne stiller for ei vakt på kort varsel er supert. Husk bare at du må melde inn inntekten:

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd

Anonymkode: 9f37a...9b5

Skrevet

Jeg jobber 25% ved siden av og tjener ca. 15000 brutto i måneden på det. Får imidlertid, og naturligvis, avkorting i uføretrygden.

Anonymkode: d454a...154

Skrevet

Mamma er ufør, og hun har gitt ut to bøker. Da får hun jo penger fra forlaget to ganger i året etter hvor mye bøkene har solgt, også avregnes det mot trygden så hun får trekk i trygden om det kommer over et visst beløp i året.

Anonymkode: d215d...5a5

Skrevet

Kan godt jobbe litt ved siden av, så lenge det er avklart og innrapportert til NAV.

Man må bidra med det man kan, det gir glede og mening :) Lykke til!

Anonymkode: 035e6...849

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...