Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Når det er snakk om nær familie? Anonymkode: 1c869...2c5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 JA. Fordi det er tyveri fra skattebetalerne og det norske folk. Anonymkode: d6fe8...b5d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Ja, systemet er basert på at kun de som trenger og har rett på trygdeytelser skal få det. At folk svindler gjør at vi må betale mer skatt, og at det er mindre til fellesskapet (sykehus, skoler, biblioteker osv osv...) Jeg ønsker ikke å være med på å finansiere dem som ikke har et reelt behov. Anonymkode: 671a0...be3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Om det er nær familie hadde jeg snakket med de først. Sjekket om de vet at det de gjør er svindel. Så hadde jeg hjulpet de med å komme ut av det. Om de ikke hadde ville slutte så hadde jeg meldt de. Anonymkode: f90b3...129
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 Jeg tenkte å melde noen i mannens familie. Personen er fullt klar over at han svindler (skryter av det på fest). Jeg finner det så usmakelig og smålig. Har ikke noe til overs for sånn oppførsel. Anonymkode: 55449...e73
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 Nei, jeg gjør ikke det. Fordi personen det gjelder lever på minstesats, og har knapt nok til mat på bordet. Så når den personen jobber litt svart ved siden av så melder jeg ikke det. Anonymkode: 47b1e...465
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 Ja. Absolutt. Fatter ikke hvordan dere kan sitte og forsvare tyveri. Men man kjenner gjerne lusen på gangen? Anonymkode: 985ab...9f2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Spørs hva slags svindel. Og hva om han bare «skryter» det på seg for å være kul?? En som svindler vil vel ikke røpe hvis han er sånn ca 70% god i hodet?? Anonymkode: 54912...01a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Jeg håper at jeg hadde klart det. Trygdesvindel er jo svart økonomi (forutsatt at det han jobber er svart arbeid, nødvendigvis) og det begynner med små ting, til slutt blir vi som Hellas eller andre land der det er helt normalt. Anonymkode: 34edb...6be
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 Hvor mye skal det egentlig til for at man driver trygdesvindel?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #14 Skrevet 6. mars 2018 Ja, det hadde jeg, dersom det ikke var helt livsnødvendig for ham å svindle for å overleve og alle andre veier var forsøkt. en av mine nærmeste venner fikk os selvom hun var samboer. Hun var selv i fulltid stilling i turnus og tjente knapt over 300 000 i året. Hun kunne ikke bytte til fagstilling da hun ville tjent enda mindre. Kjæresten hennes flyttet derfor inn for å hjelpe til med barna hennes (100% omsorg) når hun hadde kveldsvakter. Han var uføretrygdet og overlevde knapt selv, og det 1. Halve året betalte han også husleie på sin folkeregistrerte adresse. Hun var altså samboer, men mottok os. Uten os hadde de ikke overlevd, så jeg meldte ikke ifra. Anonymkode: 46df9...030
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #15 Skrevet 6. mars 2018 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 44e01...049
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #16 Skrevet 6. mars 2018 Det kommer veldig an på situasjonen. Anonymkode: da0c5...9ac
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, det hadde jeg, dersom det ikke var helt livsnødvendig for ham å svindle for å overleve og alle andre veier var forsøkt. en av mine nærmeste venner fikk os selvom hun var samboer. Hun var selv i fulltid stilling i turnus og tjente knapt over 300 000 i året. Hun kunne ikke bytte til fagstilling da hun ville tjent enda mindre. Kjæresten hennes flyttet derfor inn for å hjelpe til med barna hennes (100% omsorg) når hun hadde kveldsvakter. Han var uføretrygdet og overlevde knapt selv, og det 1. Halve året betalte han også husleie på sin folkeregistrerte adresse. Hun var altså samboer, men mottok os. Uten os hadde de ikke overlevd, så jeg meldte ikke ifra. Anonymkode: 46df9...030 Ingenting av det du skriver forsvarer handlingen fra verken deg eller henne. Det er heller ingen unik situasjon, enslig eller par. Men svindle og gjøre seg til tjuvradd gjør man ikke likevel. Anonymkode: 985ab...9f2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 Hadde sett an situasjonen. En uføretrygdet alenemor som jobbet litt svart for å få endene til å møtes ville jeg ikke meldt inn. Anonymkode: fd1ec...de1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #20 Skrevet 6. mars 2018 Jeg hadde ikke meldt noen i nærmeste familie nei. Det hadde sikkert vært det riktige å gjøre, men jeg gjør ikke nødvendigvis det riktige i alle sammenhenger. Hadde ikke klart å "ofre" nær familie for å være en god samfunnsborger. Nå er det ingen trygdesvindlere i min familie (som jeg vet om), så jeg slipper den problemstillingen. Anonymkode: 2717f...89f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #21 Skrevet 6. mars 2018 Jeg meldte faktisk en venninne for ca 10 år siden. Kjæresten hennes flytta ut 'på papiret' slik at hun mottok os. For de pengene dro de til syden, på hotellopphold her i Norge osv. Og de skrøt av det! At de lurte til seg penger liksom. Jeg meldte fra om det, men det ble ikke gjort noen verdens ting. Anonymkode: 059e1...cbc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #22 Skrevet 6. mars 2018 At en person med svært dårlig råd jobber litt svart f.eks hadde jeg ikke brydd meg om å melde inn. Men om personer lever i sus og dus og "lopper" systemet med å få ytelser så melder jeg det inn. Anonymkode: ff003...ae7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #23 Skrevet 6. mars 2018 nei, ikke din sak Anonymkode: 264b0...e90
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #24 Skrevet 6. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: nei, ikke din sak Anonymkode: 264b0...e90 Det er alle sin sak. Det er felleskassen det blir stjålet fra. Anonymkode: 985ab...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå