Gå til innhold

Unødvendig av svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har sine gode sider, men gjør ting jeg synes er totalt unødvendig. Her om dagen hadde hun passet 3-åringen og jeg kjente at hun luktet parfyme bak ørene. Datteren min sa til meg "Bestemor sprayet parfyme bak ørene mine". Jeg vil ikke at datteren min skal lukte parfyme, men at det skal lukte *navnet på min datter*. Dessuten inneholder parfyme kjemikalier og jeg ser overhodet ikke hensikten med å spraye dette på ett barn.

Hvordan si det til svigermor på en grei måte? Hun trenger ikke være enig i alt jeg gjør, men jeg forventer aksept. 

Takker for svar. 

Anonymkode: f8cf1...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne bør du la gå 😉

Spar konfrontasjonene til noe som virkelig er et problem👍🏻

Skrevet

Mine jenter har heller aldri fått parfyme av meg, men om de hadde fått en dæsj på besøk hos bestemor hadde jeg virkelig ikke brukt negativ energi på det altså.

Dette har ingen betydning i det lange løp, la det fare.

Anonymkode: df90c...dce

Skrevet

Dette ervirkelig ikke noe å ta opp. Gi 3-åringen et bad så er lukta borte 

Anonymkode: 5795c...2e1

Skrevet

Akkurat det ville jeg ikke brukt tid og energi på. De har sikkert hatt det kjekt sammen, og parfyme vaskes bort😄

Anonymkode: 8e3ef...478

Skrevet

Hun har sikkert ikke tenkt til å dynke barnet i parfyme hver gang de treffes, dette burde du helt klart la ligge. 

Skrevet

Evt bare ta en hvit løgn... Si at barnet fikk litt utslett, og at du mistenker at hun kan ha reagert på parfymen, på en fin og ikke anklagende måte. 

Anonymkode: 42baa...602

Skrevet

Du må spørre deg selv: Hva ville Elsa gjort?

Anonymkode: 7947d...f12

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du må spørre deg selv: Hva ville Elsa gjort?

Anonymkode: 7947d...f12

😂😂😂

HI, dette er en bagatell. La den passere. 

Anonymkode: 68f70...9b7

Skrevet

Tenker at dette er så liten sak, så fremt hun ikke er hyperallergisk, at det ville jeg ikke en gang ha tenkt på å ta opp en gang. Skjønner tankegangen din da, men likevel da gitt. Litt romslig må man kunne være :P De har sikkert storkost seg ;)

Anonymkode: e7be7...241

Skrevet

Tror også jeg ville ha latt denne gå. 

Da er det verre med ei venninne av meg som kom for å hente sin 3 år gamle datter hos farmor, da hadde farmor skamklippet håret hennes. Alle de nydelige krøllene var borte. Alle barn bør klippes kort i 3 års alderen var hennes svar når mor fortvilet spør hvorfor 

Anonymkode: 75391...346

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror også jeg ville ha latt denne gå. 

Da er det verre med ei venninne av meg som kom for å hente sin 3 år gamle datter hos farmor, da hadde farmor skamklippet håret hennes. Alle de nydelige krøllene var borte. Alle barn bør klippes kort i 3 års alderen var hennes svar når mor fortvilet spør hvorfor 

Anonymkode: 75391...346

:o:o:o 

Det hadde nok blitt siste gang ungen fikk dra til bestemor jah, iaf når jeg ikke kunne vært trygg for sånne innfall. Hvilke andre innfall kunne hun plutselig ha fått for seg.. Hun høres nesten gal ut :o 

Anonymkode: e7be7...241

Skrevet

Tenker at det ikke er greit.

Men også at dette er en av mange ting hun gjør som du ikke synes er greit. Om jeg forstår deg rett. 

Ville nok satt meg ned med henne og pratet med henne. 

Anonymkode: d80e1...f4d

Skrevet

Det er ikke nødvendig å lage en kamp av alt altså..

Dette blir et av de gode bestemorminnene, tenkt om 20 år kommer datteren din til å si til deg "Haha, husker du når jeg var liten mamma og bestemor lot meg få prøve parfymen hennes og jeg kom hjem og luktet som henne, det likte du ikke noe særlig det, hehe"

Det spiller da virkelig ingen rolle.

Anonymkode: df90c...dce

Skrevet

Velg dine kamper HI.

Min bestemor gav meg pannekaker med sirup til frokost når jeg var på besøk der som liten. Mamma sa ingenting til det.

Skrevet

Så stas for 3 åringen 😊sjalu eller ? På at de to hadde det gøy uten deg

Anonymkode: 27e8e...042

Skrevet

Puuuust med magen. Skjedde det noe alvorlig i etterkant av hendelsen og har det skjedd mange ganger? Hvis ikke, la det ligge.

Anonymkode: 105fc...58a

Skrevet

du er hysterisk

Anonymkode: 757e9...a85

Skrevet

Jøss, alt man skal lage bråk om. Velg dine kamper til det kommer noe som er viktig, ikke sånt tull, som dette. Hun kommer til å tro du er riv ruskende gæern hvis du kommer trekkendes med dette

Anonymkode: f3d9c...f38

Skrevet

Enkelte ting lar du gå. Husker selv hvor kult det var å få se på mormors parfymeflasker og neglelakk. Mamma kunne hente meg mens jeg travet rundt i høye hæler, lakket negler og parfymeos. Noen av de beste minnene fra da jeg var lita. Ikke fordi jeg fikk dalle meg, men fordi jeg og mormor brukte hennes ting sammen. Nå er mormor dement og husker ikke hvem jeg er. Minnene fra jeg var lita er det jeg har igjen. 

La dem skape minner. En dag er det for sent. Liker ikke ungene kommer fra mormor med sminke eller at svigermor lar dem drikke sjokolademelk sammen med sjokoladepålegg. Men de skaper minner og koser seg med besteforeldrene. Velg dine kamper. En dag er det noe som virkelig er grunn til å bruke tid på og da er litt parfyme bare en bagatell.

Anonymkode: af599...0bc

Skrevet

Jeg fikk pudder på nesa hver gang jeg besøkte min farmor. Det var veldig stas! Gode minner nå når jeg er over 40 år. Synes fortsatt at pudder lukter farmor. 😍

Anonymkode: bf88c...8b7

Skrevet

Er det krise da? 

Mine unger stinker av parfyme etter å ha kosa bestemor. Ikke fordi de får parfyme, men fordi lukta smitter over. Er da ingen fare det vel. Som 3 åring gikk sønnen min i bhg med neglelakk. Det gikk bra det og 

Anonymkode: 20b1c...aa4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enkelte ting lar du gå. Husker selv hvor kult det var å få se på mormors parfymeflasker og neglelakk. Mamma kunne hente meg mens jeg travet rundt i høye hæler, lakket negler og parfymeos. Noen av de beste minnene fra da jeg var lita. Ikke fordi jeg fikk dalle meg, men fordi jeg og mormor brukte hennes ting sammen. Nå er mormor dement og husker ikke hvem jeg er. Minnene fra jeg var lita er det jeg har igjen. 

La dem skape minner. En dag er det for sent. Liker ikke ungene kommer fra mormor med sminke eller at svigermor lar dem drikke sjokolademelk sammen med sjokoladepålegg. Men de skaper minner og koser seg med besteforeldrene. Velg dine kamper. En dag er det noe som virkelig er grunn til å bruke tid på og da er litt parfyme bare en bagatell.

Anonymkode: af599...0bc

Dette👆

Anonymkode: 806d0...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...