Gå til innhold

Noen som jobber med forsikring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en privat uføreforsikring som jeg tegnet for 6 år siden.. Jeg var på det tidspunktet frisk  og i full jobb..

Det er en standard avtale og det står blant annet "sykdom/lidelse som har vist symptomer første tre månedene etter forsikringen ble tegnet dekkes ikke". Jeg hadde en episode med kribling i ansiktet to mnd etter forsikringen ble tegnet. Ingen funn på prøver eller annet, og etter et par uker var det borte. Hadde så ingen nye symptomer før 4 år senere, og 5 år etter forsikringen ble tegnet fikk jeg diagnosen MS. Jeg er så redd at hvis det kommer dit at jeg trenger uføreforsikringen så vil de vise til denne ene episoden med kribling/nummenhet i ansiktet og nekte utbetaling. Trenger jeg være redd for dette? Jeg er fortsatt i full jobb, men jeg engster meg over å en dag skulle søke om uføredekning og evt få avslag.

Anonymkode: f5895...82a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo legge til at notatet hos legen fra denne episoden ikke nevner noe om verken MS eller annet tegn til noe galt. Ble heller ikke sendt til MR, som jeg jo ville blitt hvis det var mistanke om MS.

Anonymkode: f5895...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...