Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 For å kunne bygge eller få drømmehuset, så ser vi oss nødt til å selge leiligheten våres og leie i en periode. Vet ikke hvor lenge. Jeg lurer på om det er flere som har måttet gjøre det for å få drømmeboligen? Jeg synes det er litt trist at vi er kommet dit at vi er nødt å gjøre det slik. Ser dere på folk som leier som tapere? Vi har en liten krabat på 1,5 år også. Ønsker oss hus med hage og hele pakken. Men føler det er en slags nederlag å måtte gå tilbake til å leie enn å eie... hva synes dere? Kjøre på eller bo i den leiligheten vi har uten hage eller muligehter for uteaktivitet? Anonymkode: 79bb8...1e2
Frulakris Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Hvorfor må du selge? Får ikke dere byggelån? Vi solgte når det nærmet seg innflytning og begynte ikke å betale på nye huset før enn det gamle var solgt.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser dere på folk som leier som tapere? Ser du på folk som leier, som tapere hi? Anonymkode: 01603...8c2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Nei, vi har hatt byggelån de to gangene vi har bygd hus. Kommer til å ha det igjen neste gang vi skal bygge. Orker ikke en mellomstasjon ekstra, er jo mer enn nok jobb når man bygger. Anonymkode: 61e3d...450
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser du på folk som leier, som tapere hi? Anonymkode: 01603...8c2 Jeg gjør ikke det, men er redd andre gjør det. Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 5 minutter siden, Frulakris skrev: Hvorfor må du selge? Får ikke dere byggelån? Vi solgte når det nærmet seg innflytning og begynte ikke å betale på nye huset før enn det gamle var solgt. Hadde dere egen kapital? Koster penger å bygge. Og vi har ikke akkurat spart opp noe. Derfor ser vi ingen utvei akkurat nå. Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 7 minutter siden, Frulakris skrev: Hvorfor må du selge? Får ikke dere byggelån? Vi solgte når det nærmet seg innflytning og begynte ikke å betale på nye huset før enn det gamle var solgt. Og vi har heller ikke råd til å betale to lån, altså huslån og byggelån. Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør ikke det, men er redd andre gjør det. Anonymkode: 79bb8...1e2 Det er sikkert noen som gjør det, men det spiller ingen rolle for dere. Det er mange som leier og lever helt fint med det. Hva andre måtte tenke om det, får jo være opp til de Anonymkode: 01603...8c2
Frulakris Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde dere egen kapital? Koster penger å bygge. Og vi har ikke akkurat spart opp noe. Derfor ser vi ingen utvei akkurat nå. Anonymkode: 79bb8...1e2 Noe hadde vi selvfølgelig. Noe ble jo betalt underveis, men det aller meste ble betalt når alt var ferdig. Vi hadde ett byggefirma som tok seg av det ellermeste fra byggestart til ferdig hus. Husk at å bygge hus er dyrt, mye dyrere enn det du først tror.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Vi har ikke egen kapital og vi klarer oss såvidt når vi har huslånet, ser ikke for meg at vi skal betale byggelån i tillegg. Så alternativet er å selge dessverre. Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Det høres da veldig lite lønnsomt ut, får dere ikke mellomfinansiering i banken? Anonymkode: 152b7...0af
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 Er det billigere å leie enn det dere betaler på lånet da? Anonymkode: 6d588...463
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det høres da veldig lite lønnsomt ut, får dere ikke mellomfinansiering i banken? Anonymkode: 152b7...0af Vi gjør sikkert det, men det kan fort bli 5-6 tusen ekstra i mnd, noe vi har rett og slett ikke råd til. Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det billigere å leie enn det dere betaler på lånet da? Anonymkode: 6d588...463 Slik vi ser på det så er det billigere å leie enn det lånet vi betaler nå. Og da har vi mulighet til å spare. Pluss at vi sitter igjen med litt etter at leiligheten blir solgt Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 Hva med å bo i en campingvogn mens dere bygger? Vet om 3 familier som har gjort det. Ikke nødvendigvis helt ideelt, men alt går for en periode. Da sparer dere enda mer! Anonymkode: 7cde2...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #16 Skrevet 4. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slik vi ser på det så er det billigere å leie enn det lånet vi betaler nå. Og da har vi mulighet til å spare. Pluss at vi sitter igjen med litt etter at leiligheten blir solgt Anonymkode: 79bb8...1e2 Dere sparer jo ved å betale ned på eget lån også? Tror jeg hadde ventet noen år til økonomien var mer stabil. Anonymkode: 61e3d...450
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å bo i en campingvogn mens dere bygger? Vet om 3 familier som har gjort det. Ikke nødvendigvis helt ideelt, men alt går for en periode. Da sparer dere enda mer! Anonymkode: 7cde2...5ad Da kommer nok barnevernet ganske fort å tar over omsorgen for barnet.. Anonymkode: 035ef...2d2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #18 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da kommer nok barnevernet ganske fort å tar over omsorgen for barnet.. Anonymkode: 035ef...2d2 At det var?? Det er på ingen måte en sak for barnevernet om man velger å bo i en campingvogn på tomta man bygger et hus på. Kollegaen min gjorde det i fjor med to barn... vet du forresten at kommunene som har dårlig med kommunale boliger leier ut campingvogner til folk med barn? Anonymkode: 7cde2...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å bo i en campingvogn mens dere bygger? Vet om 3 familier som har gjort det. Ikke nødvendigvis helt ideelt, men alt går for en periode. Da sparer dere enda mer! Anonymkode: 7cde2...5ad Hahaha! Fikk meg en god latter ass. Anonymkode: 79bb8...1e2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #20 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At det var?? Det er på ingen måte en sak for barnevernet om man velger å bo i en campingvogn på tomta man bygger et hus på. Kollegaen min gjorde det i fjor med to barn... vet du forresten at kommunene som har dårlig med kommunale boliger leier ut campingvogner til folk med barn? Anonymkode: 7cde2...5ad jo hvis foreldrene er så fattige at de må bo i campingvogn så det selvsagt veldig bekymringsfullt å absolutt en barnevernsak! Da har barnet det bedre hos noen foreldre som har råd til at barnet får sove i ett varmt hus,der det er plass til å leke og der barnet faktisk har en seng ikke minst! Anonymkode: 035ef...2d2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #21 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hahaha! Fikk meg en god latter ass. Anonymkode: 79bb8...1e2 Eh Javel... Anonymkode: 7cde2...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #22 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: jo hvis foreldrene er så fattige at de må bo i campingvogn så det selvsagt veldig bekymringsfullt å absolutt en barnevernsak! Da har barnet det bedre hos noen foreldre som har råd til at barnet får sove i ett varmt hus,der det er plass til å leke og der barnet faktisk har en seng ikke minst! Anonymkode: 035ef...2d2 Herregud. Javel! Anonymkode: 7cde2...5ad
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #23 Skrevet 4. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da kommer nok barnevernet ganske fort å tar over omsorgen for barnet.. Anonymkode: 035ef...2d2 For noe stort tull. Anonymkode: 01603...8c2
KellyTaylor Skrevet 4. mars 2018 #24 Skrevet 4. mars 2018 For å være en realist her, så hadde jeg ventet noen år til økonomien er bedre enn den er nå. Dere har rett og slett ikke råd. Kommer stadig uforutsette utgifter i forbindelse med bygging av hus, så la det ligge til det er bedre. Ikke noe verre enn å bygge seg til fant!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #25 Skrevet 4. mars 2018 34 minutter siden, Pæddan skrev: For å være en realist her, så hadde jeg ventet noen år til økonomien er bedre enn den er nå. Dere har rett og slett ikke råd. Kommer stadig uforutsette utgifter i forbindelse med bygging av hus, så la det ligge til det er bedre. Ikke noe verre enn å bygge seg til fant! Dette. Dere har altfor stram økonomi og ikke råd til å bygge hus. Spar opp noen år til, livet er langt og det er ikke verdt å sette alt på spill for hus og hage. Mange, mange barn bor i leilighet uten hage og det går helt fint! Anonymkode: 72d49...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå