Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

😊 

Anonymkode: e6f02...ec6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine fødsler startet med rier. Vannet måtte taes med begge.

Første fødsel startet riene på ettermiddag/kvelden, og han er født ca 1 døgn senere.

Andre fødsel startet det på kvelden/natten, og hun er født under 12 timer senere.

Anonymkode: b1f04...385

Skrevet

1 barnet fosset vannet ut( hun låg i seteleie), 2 og 3 starter med rier og de måtte ta vannet. Sjappe fødsler på ca 5 timer..

Anonymkode: c1d5e...760

Skrevet

Begge begynte med vannavgang når jeg lå i senga, med rier ca 30 min senere. 

Anonymkode: 7a0e8...65f

Skrevet

Rier startet ca kl 18.00 på kvelden, kom inn på sykehuset kl 23.00, måtte ta vannet og kl 12.30 var han ute ☺️

Anonymkode: 8f51c...8b8

Skrevet

Første fødsel ble igangsatt med modningstabletter. 5 timer etter at jeg fikk modningstablettene ble jeg strippet og da merket jeg svake rier en liten time etter det. De tok seg raskt opp og jeg var i aktiv fødsel etter et par timer.

Andre fødsel startet med rier,

Tredje fødsel startet med vannavgang, 

Anonymkode: b3f85...9cd

Skrevet

Første startet med mye kynner og maserier, sov dårlig, følte meg uvel og urolig i kroppen den natta. Var våken flere ganger og følte liksom at kroppen var rar. Sto opp for å tisse i halv ni tiden på morgenen og det sa bare knepp også fosset vannet ut. Høye knesteg inn på badet mens jeg etterlot en "elv" av vann bortover gulvet. Riene kom ganske umiddelbart og regelmessig etterpå, startet på hvert tiende minutt og tok seg raskt opp til hvert femte minutt. Kom inn på sykehuset i tolvtiden med regelmessige rier hvert femte minutt og de trodde jeg ville føde i løpet av ettermiddagen. Det gjorde jeg ikke, det tok uendelig lang tid og jeg fødte ikke før neste morgen. Gikk 23 timer fra vannet gikk til jeg fødte.

Andre startet med rier, gikk helt fra formiddagen til ettermiddagen med uregelmessige rier som ikke var veldig vonde, litt kraftige kynnere egentlig. Men fra middagtid ble det regelmessig og utover kvelden vondere og vondere. Kom inn på sykehuset klokken tre på natta med 9 cm åpning, så jeg var nok hjemme litt lenge denne gangen ;)

Tredje ble satt igang. Jeg hadde mye maserier/kynnere og 3 cm åpning da jeg kom inn for sjekk pga lite liv, de valgte å ta vannet og sette meg på riestimulerende drypp fordi de synes barnet var litt for rolig inni der.

Fjerde startet med vannavgang igjen, endte med hastesnitt.

Anonymkode: 807ac...fc7

Skrevet

Første fødsel startet med vannavgift på natta, som på TV- det fosset ut over hele baderomsgulvet 😜

Andre og tredje fødsel startet med rier.

Må innrømme at jeg foretrekker fødsel som starter med rier. Mye vondere fødsel som startet med vannavgang (kan også ha vært siden det var første fødsel?). Mistet kontrollen fortere og så går det bråkjapt når vannet går hos meg, ungen kommer så og si rett etterpå.

Anonymkode: 9a7dd...a6a

Skrevet

Startet med vannavgang, riene begynte 7-8 timer etterpå.

Anonymkode: acb82...593

Skrevet

Lå og sov som en sten..hørte et brak som om det var torden ute og våknet av det.så fosset vannet, dette var kl 5.30 og riene startet innen jeg kom meg ned på do, riene økte på ganske kjapt og 40 min senere var jeg innlagt på føden, ungen kom kl 20.35 på kvelden etter intense rier på sykehuset hele dagen.

Anonymkode: 533b3...c35

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første fødsel startet med vannavgift på natta, som på TV- det fosset ut over hele baderomsgulvet 😜

Andre og tredje fødsel startet med rier.

Må innrømme at jeg foretrekker fødsel som starter med rier. Mye vondere fødsel som startet med vannavgang (kan også ha vært siden det var første fødsel?). Mistet kontrollen fortere og så går det bråkjapt når vannet går hos meg, ungen kommer så og si rett etterpå.

Anonymkode: 9a7dd...a6a

Vannavgift faktisk ;)

Anonymkode: 807ac...fc7

Skrevet

Min første fødsel startet med vannavgang hjemme (det tok likevel 2 døgn før fødselen var i gang, smårier til og fra lenge). Fødsel nr 2 startet med små rier som tok seg opp over 2-3 timer til såpass sterke rier at vi dro til sykehuset og fikk konstatert at fødsel var i gang.  

Anonymkode: ebe6a...345

Skrevet

Begge startet med svake veer som ble sterkere etterhvert. Vannet kom samtidig med barnet begge ganger så det har jeg aldri sett noe til.

Første fødsel kom barnet tolv timer etter første svake ri. 

Andre gang tre timer etter første svake murring. 

Anonymkode: 05ba6...9a9

Skrevet

Alle tre fødsler startet likt; kynnere fra morgenen av, som bare ble gradvis sterkere utover dagen. Kraftige veer på kvelden, og fødsel på natta/tidlig morgen. 

Anonymkode: 0a85d...f80

Skrevet

Vannavgang hver gang.

Anonymkode: b77f3...b85

Skrevet

Hos meg fosset vannet ut straks jeg sto opp fra senga en morgen. Takknemlig for at madrassen ble spart 😁 

Riene ville ikke komme igang da så to dager senere måtte se hjelpe meg. Så gikk nesten 3 døgn fra vannet gikk og til gutten var ute. Da dro de ham ut med sugekopp.

Skrevet

måtte bli satt igang med ballong da gikk det fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...