Gå til innhold

Spørsmål ang bursdagsinvitasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snart 8 åring skal invitere til bursdag. De er 60 på trinnet, hvorav 35 er gutter. Disse er fordelt på A B og C, men i praksis 2 klasser.

Min sønn er litt forsiktig av seg og ønsker ikke alle gutta eller alle gutta i A gruppa. 

Mer det feil å invitere 5 av 10 av guttene i A gruppa (dvs 5 av de 17 som sitter i det ene klasserommet)?

Anonymkode: 1cba8...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be dem dere vil ha med. Bursdag skal være glede, ikke plikt.

Anonymkode: acc01...f6d

Skrevet

Helt greit å invitere 5 av 17, men 5 av 7 hadde ikke vært greit. 

Anonymkode: b001f...14f

Skrevet

Sånn generelt er det vel det.. I alle fall dersom man skal dele ut invitasjoner på skolen, men dersom man deler det ut privat så kan man jo gjøre som man vil. Vet ikke hvordan det er i klassen til sønnen din, men i klassene til mine barn er dem veldig opptatt av å bygge gode relasjoner og sterke bånd til hverandre hvor felles bursdagsfeiring er blitt et viktig ledd for å få dette til.

Sånn i utgangspunktet tenker jeg alle eller ingen, litt sånn av prinsipp, fordi det er så enkelt hvis alle skal tenke sånn at det blir konkurranse og litt uthengig dersom  et til stadig er en eller et par som ikke blir bedt til bursdag. Enn annen tanke jeg har er at ungen din kanskje har godt å trene seg litt sosialt? Kanskje det hjelper mye med å forberede han, invitere noen av hans gode venner til å komme litt før slik at din sønn er godt inne i leken når de andre kommer el. Men det er klart, dersom sønnen din sliter mye og stor bursdagsfeiring er vanskelig for han så synes jeg helt klart at du gjør riktig i å skjerme han.

Dette vet nesten du som mor hvilke løsninger som passer best for din sønn...

Anonymkode: 4ef8f...137

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det, de første 3-5 årene på skolen er så viktig når det kommer til å jobbe med klassemiljø og inkludering.

Men jeg har normalt sosiale barn så jeg skal kanskje holde kjeft, ting blir kanskje helt annerledes når man har et sart barn som ikke tåler mye mennesker på en gang. Jeg vil likevel tro at det er minst like viktig for ditt barn å bli en av gjengen, at alle har vært hjemme hos han i bursdag osv?

Anonymkode: 25bef...326

Skrevet

Hi her. Saken er at 2 gutter i hans bursdag «raserte» og rett og slett ødela hele bursdagen hans i fjor. Kastet mat og satt og hylte ved bordet, løp rundt og ville ikke høre på oss voksne mm. Var så ille at vi måtte ringe moren til han ene fordi både mitt og en av gjestene gråt.

Skrevet

Hi...dere som mener «alle». Mener dere alle 35 eller 17? 

Hvis alle 17 må jeg ha hjelp for det er 3-4 av disse gutta som har ødelagt flere bursdager pga oppførsel. Det er derfor jeg har begynt å tenke ut en annen mulighet

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi...dere som mener «alle». Mener dere alle 35 eller 17? 

Hvis alle 17 må jeg ha hjelp for det er 3-4 av disse gutta som har ødelagt flere bursdager pga oppførsel. Det er derfor jeg har begynt å tenke ut en annen mulighet

Unger som ødelegger bursdager hadde ikke jeg latt komme uten at de hadde 1 forelder med seg. Hadde aldri latt de komme alene, man skal ikke risikere å få ødelagt bursdagen til eget barn for å tekkes andre

Anonymkode: 6abd9...5a6

Skrevet

Kan du ikke si til de foreldrene at dersom deres barn skal komme i bursdag så må de være med å holde styr på dem pga av erfaring fra i fjor? Synes det er en grei ordning at foreldre må være med som "barnevakt" for egne unger når de ikke har hatt tilstrekkelig oppdragelse (gitt at det ikke ligger sykdom bak selvsagt) for å passe på ungene sine. Så er liksom "problemet løst" tenker jeg :) 

Anonymkode: 4ef8f...137

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville aldri gjort det, de første 3-5 årene på skolen er så viktig når det kommer til å jobbe med klassemiljø og inkludering.

Men jeg har normalt sosiale barn så jeg skal kanskje holde kjeft, ting blir kanskje helt annerledes når man har et sart barn som ikke tåler mye mennesker på en gang. Jeg vil likevel tro at det er minst like viktig for ditt barn å bli en av gjengen, at alle har vært hjemme hos han i bursdag osv?

Anonymkode: 25bef...326

Ikke hvis han ikke trives i situasjonen selv, vel. Da er det jo bare fremmedgjørende.

Anonymkode: acc01...f6d

Skrevet

Hvis du ikke vil invitere de som oppførte seg dårlig under forutsetning av at foreldre blir med, så synes jeg du bør invitere alle guttene i A unntatt disse. Det blir feil å "straffe" et par ekstra som ikke har gjort noe galt, bare for at drittungene skal slippe å være i mindretall.

Anonymkode: 6320b...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...