Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Vi er utkikk etter en enebolig. Per dags dato har et rekkehus. Jeg trives, men ønsker selvfølgelig en enebolig jeg også. Jobber med å finne pris på å bygge et hus da vi vet om flere tomter vi kan kjøpe, men det kan hende det kan bli for dyrt. Samboeren min vil kjøpe et gammelt hus og pusse opp, men da mener han vi skal selge rekkehuset vårt og flytte hjem til foreldrene hans med ett barn på lasset. Jeg mener det er helt uaktuelt. Det vil jeg ikke. På forrige visning sa megleren noe om mellomfinansiering (vi har fortsatt lån på rekkehuset), men glemte å spørre hva det egentlig betyr. Er vi nødt å selge huset først for å kjøpe ett nytt? Eller går det an å lage avtale med megleren at vi får la oss si noe tid på oss til å selge huset vi har nå innen en viss tid da selvfølgelig, at de holder av huset til da. Eller hvordan i all verden gjør folk dette her? Ikke alle som har mulighet til å flytte hjem til mor og far og bo gratis, hvordan løser andre mennsker dette? For meg er det helt uaktuelt å flytte til foreldrene hans med ett barn i tillegg. Da skal jeg heller bo her vi bor i mange år til. Råd? Anonymkode: a4d36...1df
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Det er vanlig å få mellomfinansiering i banken. Det vil si at dere i en periode får høyere lån totalt enn det dere kanskje har økonomi til å ha over tid. Megler kan selvfølgelig ikke holde igjen et hus en privatperson selger. Bygger dere hus kan dere få byggelån. Anonymkode: ad72e...e74
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Har ikke hørt om noen som holder av et hus. Dersom dere bygger kan dere få byggelån. Kjøper dere et hus kan dere få mellomfinansiering slik at dere har to lån frem til dere får solgt det dere har nå. Snakk med banken er litt beste råd. Anonymkode: 671f9...b4d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Mellomfinansiering og oppussing er en dårlig løsning. Vi kjøpte hus og bodde hos foreldrene hans mens vi pusset opp. Vi fikk to soverom å bo på slik at vi kunne ha soverom og «stue». Vi ble ikke plaget av svigers heller. Å bo gratis ga oss muligheten til å pusse opp. Tok ca 4 mnd. Anonymkode: bdeb1...f6d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mellomfinansiering og oppussing er en dårlig løsning. Vi kjøpte hus og bodde hos foreldrene hans mens vi pusset opp. Vi fikk to soverom å bo på slik at vi kunne ha soverom og «stue». Vi ble ikke plaget av svigers heller. Å bo gratis ga oss muligheten til å pusse opp. Tok ca 4 mnd. Anonymkode: bdeb1...f6d Hadde dere barn også? Anonymkode: a4d36...1df
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Det er vanlig med mellomfinansiering, alle jeg kjenner har byttet bolig på den måten. Dvs at dere en periode har to lån, et på den gamle boligen og et på den nye. Da fryser man lånet på den gamle boligen så man ikke betaler renter og avdrag på det lånet frem til det blir solgt også betaler man bare på den nye boligen. Vi gjorde det også på den måten, kjøpte ny bolig og hadde da en periode lån på begge, men betalte bare på det ene. La selvfølgelig ut vårt for salg men overtagelse på den boligen vi skulle ut av ble satt 2 mnd senere enn vi tok over det vi flyttet inn i. Hadde da tre mnd på å pusse opp de tingene som måtte pusses opp før innflytting, og resten av oppussingen etter at vi hadde flyttet inn. Tror ikke jeg kjenner noen som har flyttet hjem til foreldrene sine selv om de har byttet bolig. Anonymkode: 898ab...280
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er utkikk etter en enebolig. Per dags dato har et rekkehus. Jeg trives, men ønsker selvfølgelig en enebolig jeg også. Jobber med å finne pris på å bygge et hus da vi vet om flere tomter vi kan kjøpe, men det kan hende det kan bli for dyrt. Samboeren min vil kjøpe et gammelt hus og pusse opp, men da mener han vi skal selge rekkehuset vårt og flytte hjem til foreldrene hans med ett barn på lasset. Jeg mener det er helt uaktuelt. Det vil jeg ikke. På forrige visning sa megleren noe om mellomfinansiering (vi har fortsatt lån på rekkehuset), men glemte å spørre hva det egentlig betyr. Er vi nødt å selge huset først for å kjøpe ett nytt? Eller går det an å lage avtale med megleren at vi får la oss si noe tid på oss til å selge huset vi har nå innen en viss tid da selvfølgelig, at de holder av huset til da. Eller hvordan i all verden gjør folk dette her? Ikke alle som har mulighet til å flytte hjem til mor og far og bo gratis, hvordan løser andre mennsker dette? For meg er det helt uaktuelt å flytte til foreldrene hans med ett barn i tillegg. Da skal jeg heller bo her vi bor i mange år til. Råd? Anonymkode: a4d36...1df Dere skal liksom være voksne, har barn, vurderer og bygge hus osv. Så prater dere med megler som snakker om mellomfinansiering og dere sitter der som noen naut og spør ikke om hva det betyr? Også sitter du på nett i ettertid og lurer på om det finnes noen ordninger som gjør at dere ikke trenger å selge før dere kjøper? Ja, det gjør det! Det kalles.....wait for it....MELLOMFINANSIERING. Jeg synes dere skal flytte hjem til svigers og bli der til dere er blitt voksne. Anonymkode: 9ec9a...708
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde dere barn også? Anonymkode: a4d36...1df Ja. Vi hadde et barn Anonymkode: bdeb1...f6d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Det er jo bare å google https://www.smartepenger.no/lan/282-mellomfinansiering Anonymkode: 898ab...280
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Med min første svigermor og svigerfar: der hadde jeg gjerne blitt boende om så livet ut. Bodde i 2-3 måneder der med eksen og barnet. Verdens snilleste mennesker. Dessverre er jeg skilt fra sønnen deres... Med min nåværende svigermor ig svigerfar: de hadde tatt sin død av å ha oss i hus i mer enn noen få døgn, så det hadde vært uaktuelt! HI, bli boende der dere er. Ikke kjøp enebolig "bare fordi". Jeg har tre barn og bor i rekkehus, kjøpte det i 2005 og har betalt ned halvparten. Lever så billig at det er til å grine av. Å ødelegge familierelasjoner bare for å kunne kjøpe et gammelt kråkeslott: nei, nei, nei. Anonymkode: 56086...3d9
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere skal liksom være voksne, har barn, vurderer og bygge hus osv. Så prater dere med megler som snakker om mellomfinansiering og dere sitter der som noen naut og spør ikke om hva det betyr? Også sitter du på nett i ettertid og lurer på om det finnes noen ordninger som gjør at dere ikke trenger å selge før dere kjøper? Ja, det gjør det! Det kalles.....wait for it....MELLOMFINANSIERING. Jeg synes dere skal flytte hjem til svigers og bli der til dere er blitt voksne. Anonymkode: 9ec9a...708 Dette. Har du aldri hørt om Google? Masse nyttig du kan lære der! Seriøst, dere bør verken kjøpe enebolig eller bygge nytt hus med så slette kunnskaper. Er dere 17 år eller? Anonymkode: bc5f1...8d8
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 Har foreldrene sagt at de vil dere skal bo hos dem på uviss tid? Anonymkode: 752ed...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå