Gå til innhold

Hva slags mat ved omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6-åringen fikk omgangssyke igår. Har spydd i hele natt og har vondt i magen nå, noe jeg regner med kommer siden det er tomt inni der. Hvilken mat kan vi prøve å gi? Forrige gang hun hadde det var hun 2,5 år så er ikke så erfaren

Anonymkode: f8c92...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dau cola og tørr kjeks. Kjedelig, ja, men magen er ikke mottakelige for noe spennende. Blåbærsaft er også anbefalt, blåbær roer magen. 

Anonymkode: 05a0e...401

Skrevet

Noe som er tørt. Kjeks, knekkebrød, riskaker. IKKE melkeprodukter. Det blir man verrr av. 

Anonymkode: 2d79f...09f

Skrevet

Det de vil ha. De ber aldri om usunne ting når det er slik. Mine liker å spise lomper, saltkjeks og mariekjeks. Og saftis hender det de ber om. Viktigste er bare å få i de noe. Drikke mye. De får saft ofte. Viktig at den ikke er kald, det kommer ofte opp igjen. 

Anonymkode: 69899...454

Skrevet

Jeg pleier å gi salt kjeks, grønne epler i små biter uten skall, og blande eplemost og farris. Saltet i kjeksen og farris binder væske i kroppen. Syre i eplemost og eplene👍

Ellers får de generelt alt de vil da de er syke. Som noen skrev over her så styr unna melkeprodukter ellers er alt lov.

God bedring til heimen! Omgangssyke er slitsomt for både barn og voksne😷

Anonymkode: 4a8fc...a73

Skrevet

Ristet brød med et lite sukkerdryss på 

Salte kjeks som ritz

Saltstenger eller potetskruer med salt 

Bland eplejuice med farris til drikke 

Blåbærsaft

Banan og avocado virker beroligende på magen 

Sånne puffet ris kjeks 

Ikke melk eller melkeprodukter 

Anonymkode: a8568...713

Skrevet

Legene vi kjenner har sagt at før anbefalte de å vente en viss tid før man ga noe å spise/drikke og unngå diverse som melkeprodukter ol, men nå er rådet å gi de det de vil ha og at det å få i seg noe, særlig væske er viktig. Så bare kjør på med det ungen har lyst på uansett om det er juice, brus, saltpinner, kjeks, druer eller hva som helst.

Anonymkode: 2ad86...e45

Skrevet

Her bruker vi dau cola, vann, salt kjeks/mariekjeks og etterhvert rett i koppen tomatsuppe og så det de måtte føle for. 

Anonymkode: a672b...3ce

Skrevet

Jeg syns tørr kjeks er ubehagelig å Suisse når jeg har kastet opp. Da har jeg stort sett underskudd av væske i kroppen og er helt tørr i munnen fra før, så tørr kjeks er umulig å tygge og svelge. Jeg syns salt potetgull er bedre, det er ikke like tørt. Som en annen skriver, gi det barnet har lyst på,men unngå melkeprodukter. 

Anonymkode: 51af3...56f

Skrevet

Litt modne pærer er iallefall det eneste jeg klarer å få i meg, dem er saftige samtidig som det er næring i dem og ikke minst lett å spy opp om man må spy 😷

Anonymkode: 02037...564

Skrevet

Banan, blåbær/blåbærsaft, farris blandet med eplemost, salte kjeks! 

Det aller viktigste: VANN!

Anonymkode: 5bb5d...caa

Skrevet

Takk for tips. Hun har ikke spist noe siden igår ettermiddag, men fått i seg rundt 1,5 liter vann. Vann er det eneste hun vil ha og hun drikker mye heldigvis

Anonymkode: f8c92...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...