Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Forrige helg etter jeg hentet sønnen i bhg som er 3 år, var han i fin form. Natt til lørdag begynte han å spy. Spydde da flere ganger i løpet av natta og dagen etter. Pluss diaré. Ble frisk til onSdag, hadde kunn 1 dag med spy. Og litt diaré etter lørdagen. Når han ble frisk så ble lillebror på 2 år syk, samme spy og diaré. Men han spyr mye og ofte. Men nå plutselig til fredag så har begynt med diaré og nå har han spydd tre ganger i dag. kan lillebror ha smittet storebror igjen? Eller ble bare kanskje ikke storebror helt frisk igjen? Han var jo i bhg fra onsdag til fredag å var i fin form. Ingen spy eller diaré fram til nå. Burde jeg ta de med på legevakten? Anonymkode: e5c99...e07
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Er du usikker tar du en telefon til legevakten. Kan være at lillebror har fått et annet virus enn det storebror hadde? Men slike magevirus muterer også veldig raskt, og det gjør at man kan bli smittet og syk av samme virus rett etter hverandre (bare at andre gang smittes man da av det samme virusen som så har endret seg bittelitt, akkurat nok til å gjøre deg syk igjen). Ellers er det viktig å se på allmenntilstanden. Du skal være veldig oppmerksom på tegn til dehydrering, og da oppsøke lege raskt. God bedring til guttene dine Og hold ut til deg også Anonymkode: f119a...667
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 De kan smittes av hverandre ja, er det f eks NORO-virus, så gir det ikke immunitet mot nye runder. Anonymkode: cdb23...6ca
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Hvor er dette? Begge mine var syk med oppkast søndag og mandag. Litt diaré. Så var de fine til torsdag. Da starter en helvetes diaré hvor de kastet opp et par timer før det startet. Selv var jeg uvel hele uken, trodde jeg skulle spy fredag kveld men tre timer senere fikk jeg samme diaré. Hørt to andre foreldre fortelle om samme forløp. Virker som denne som går her jeg bor er ekstremt tøff. Bor i Akershus nord. Anonymkode: 8853f...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå