Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Hei, Vi venter en au pair til å komme til Norge en gang i slutten av mars. Har søkt visum for henne i januar og det skal visstnok ta 8 uker før UDI gir svar. Hun spurte oss i dag om hun kan reise inni Schengen området før hun begynner hos oss og det er jeg usikker på. Hun har fullført et universitet og har sånt sett et diplom i hånda nå og UDI sitt regelverk sier at de som er faglærte kan søke fra Norge, men nå har hun søkt fra sitt hjemland. Er det noen her som har anelse om hun kan for eks ha en rundreise i Europa i schengen området før hun reiser inni Norge? UDI fortalte oss at hun ikke bør reise inni Norge før hennes søknad er ferdigbehandlet. Jeg forstår jo at hun vil se og oppleve litt av Europa før hun kommer til Norge men vet ikke hva slags råd jeg kan gi henne. Ønsker jo selvsagt ikke at hun skal få trøbbel med UDI når hun kommer til Norge. Har forsøkt å finne informasjon på UDI.no men ble ikke særlig klok. Takk ! Anonymkode: 7d036...7a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå